• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۹
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403040502865
  • خبرنگار : 71533

بسته اخبار شامگاه ۴ تیرماه ایسنا

ادعای جنگ در ۷ جبهه/ درخواست پادرمیانی چین/ داغ‌شدن مناظره‌های انتخاباتی

ادعای جنگ در ۷ جبهه/ درخواست پادرمیانی چین/ داغ‌شدن مناظره‌های انتخاباتی

ادعای نتانیاهو درباره جنگ در ۷ جبهه، درخواست آمریکا از چین برای پادرمیانی برای بازگرداندن روسیه به میز مذاکره، برچیده شدن مقرهای گروهک‌های تجزیه‌طلب مخالف ایرانی، توضیحات قوه قضائیه درباره پرونده مهدی هاشمی، تکمیل آخرین حلقه از سیاست همسایگی ایران و برگزاری چهارمین مناظره انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری از مهمترین اخبار شامگاهی چهارم تیرماه ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه ۴ تیرماه اخباری در حوزه‌های مختلف منتشر شد که در ادامه گزیده‌ای از آن‌ها را مرور می‌کنید:

ادعای جنگ در ۷ جبهه/ درخواست پادرمیانی چین/ داغ‌شدن مناظره‌های انتخاباتی

سلامت انتخابات از سوی هیچکس خدشه‌دار نمی‌شود

سیاسی - احمد وحیدی وزیر کشور در سخنانی با تاکید بر اینکه مطرح‌نشدن حرف‌های دشمن‌پسند، اظهار کرد: همه چهارچوب‌ها باید رعایت شود تا انتخابات در کمال نظم و با حفظ شور انتخاباتی برگزار شود. وی با بیان اینکه سلامت انتخابات برای ما بسیار مهم است، یادآور شد: اجازه نمی دهیم سلامت انتخابات توسط کسی خدشه‌دار شود، بنابراین هر تلاشی برای سلامت انتخابات ممدوح است و خلاف آن حتماً برخورد می‌شود و هر اقدامی مبنی بر تشویش افکار عمومی قابل قبول نیست.

چهارمین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری

دوشنبه شب؛ چهارم تیر ۱۴۰۳ چهارمین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با موضوع سیاسی در ساختمان شیشه‌ای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که می‌توانید مشروح آن را در لینک بالا بخوانید.

تکمیل آخرین حلقه از سیاست همسایگی ایران

جهان - «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در حاشیه برگزاری نوزدهمین نشست وزرای امور خارجه «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» با اعلام اینکه در پایان نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، بیانیه تهران مورد تصویب قرار گرفت، گفت: «مهم‌ترین سرفصل بیانیه تهران موضوع همدلی کشورهای عضو با مردم غزه است.»

باقری در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست با اشاره به اهمیت سیاست همسایگی در دولت سیزدهم گفت: شب گذشته آخرین حلقه از سیاست همسایگی ایران شب گذشته آخرین حلقه از سیاست همسایگی ایران تکمیل شد و در این چهارچوب در دیداری که شب گذشته با وزیر خارجه بحرین داشتم این توافق صورت گرفت که مکانیزم و و ترتیبات لازم برای احیای روابط ۲ کشور تدوین شود.

ادعای جنگ در ۷ جبهه/ درخواست پادرمیانی چین/ داغ‌شدن مناظره‌های انتخاباتی

درخواست پادرمیانی آمریکا از چین

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور از چین خواسته برای بازگرداندن روسیه به میز مذاکره، از اهرم‌های فشار خود استفاده کند.

«جیمز اوبراین» دستیار وزیر امور اروپا و اوراسیا در وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: «آنچه می‌خواهیم این است که چین از اهرم فشار خود استفاده کند تا روسیه را به میز مذاکره بازگرداند و بر اساس منشور سازمان ملل، راهی برای حل این مناقشه بیابیم.»

برچیده شدن مقرهای گروهک‌های تجزیه‌طلب

فرمانده نیروهای مرزی عراق از برچیده شدن مقرهای گروهک‌های تجزیه‌طلب مخالف ایرانی مستقر در خطوط مرزی ۲ کشور خبر داد.

«محمد السعیدی» فرمانده نیروهای مرزی عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت: «امسال ما در جهت یک طرح مهم گام برداشتیم که این طرح -به درخواست طرف ایرانی- برچیدن مقرهای گروهک‌های مخالف ایران (گروهک‌های تجزیه‌طلب) در خطوط مرزی ایران و عراق بود، چراکه این امر تهدیدی برای امنیت جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شد.»

صهیونیست‌ها در ۷ جبهه می‌جنگند؟

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با طرح ادعاهایی علیه ایران، مدعی شد این رژیم در حال حاضر در هفت جبهه از جمله عراق در حال جنگ است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با بیان اینکه می‌خواهد با همکاری فلسطینی‌ها یک اداره مدنی ایجاد کند، گفت: رژیم صهیونیستی در حال حاضر در ۷ جبهه می‌جنگد؛ حماس، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و گروه‌های مسلح در عراق، سوریه، کرانه باختری و همچنین ایران.

ادعای جنگ در ۷ جبهه/ درخواست پادرمیانی چین/ داغ‌شدن مناظره‌های انتخاباتی

توضیحات دستگاه قضایی درباره یک پرونده

اجتماعی - قوه قضائیه در واکنش به اظهارات نمایندگان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره پرونده مهدی هاشمی، توضیحاتی درباره این پرونده ارائه کرد.

در اطلاعیه‌ای که در این زمینه منتشر شده، آمده است: «در مناظره تلویزیونی ادعاهای خلاف واقعی از سوی هر دو نماینده دو نامزد انتخاباتی درباره پرونده مهدی هاشمی مطرح شد و با جعل واقعیت از آنچه در این پرونده اتفاق افتاده مواردی طرح شده که با حقیقت فاصله زیادی داشته است.»

ادعای جنگ در ۷ جبهه/ درخواست پادرمیانی چین/ داغ‌شدن مناظره‌های انتخاباتی

آغاز مذاکرات برای آزادسازی منابع ارزی ایران

اقتصادی - در ادامه مذاکراتی که در حاشیه پنجاهمین اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی در ریاض با مقامات بانک مرکزی بحرین به منظور آزادسازی منابع مسدودشده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر بانک های ایرانی در بحرین صورت گرفت، مذاکرات مؤثری میان معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی با معاون بانک مرکزی بحرین انجام شد.

دو طرف در این مذاکرات نسبت به آزادسازی منابع ارزی ایران در بحرین که در یک بستر فنی و بر اساس احترام متقابل صورت بپذیرد تاکید و تفاهم کردند. معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی و معاون بانک مرکزی بحرین در این نشست همچنین ضمن بررسی علل و عوامل‌ موضوع و شناسایی موانع موجود به ارائه راه‌حل‌هایی برای رفع موانع موجود پرداختند که امید می‌رود به زودی منتج به نتیجه شود و خبرهای خوبی منتشر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha