• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400030100323
  • خبرنگار : 30054

7 دلیل اصلی که تجارت شما به آموزش رهبری نیاز دارد

7 دلیل اصلی که تجارت شما به آموزش رهبری نیاز دارد

آموزش رهبری نه تنها برای کارمندان سودمند است، بلکه برای سازمان نیز بسیار سودمند می باشد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام بارسا، با ارتقا کارمندان خود به سمت نقش های رهبری و تدارک دوره رهبری برای آن ها، شما توانایی ها، اخلاق کاری و انگیزه حرفه ای آن ها را برای موفقیت درک می کنید. با این وجود، اگر کارمندان فاقد مجموعه مهارت ها و آموزش های لازم باشند، ارتقا آن ها به سمت های رهبری می تواند خطرناک باشد و به طور بالقوه منجر به سقوط آن ها شود. کارکنان شما ممکن است در نقش فعلی خود فراتر از انتظار باشند، اما ممکن است در نقش های رهبری کمتر موفق باشند.

برنامه های توسعه رهبری برای موفقیت طولانی مدت هر سازمانی بسیار مهم است. چه شما معتقد باشید که یک رهبر به دنیا آمده اید و یا چه یک رهبر ساخته شده اید، برای ایجاد تیمی با عملکرد بالا، باید در بهینه سازی تخصص افراد خود و آماده سازی نسل بعدی رهبران کاملاً پیشرفته همت بگذارید و در توسعه رهبری سرمایه گذاری کنید.

اما سوال مهم این است که اساس رهبری چیست ؟

برای پاسخ به این پرسش ابتدا موضوع زیر را بررسی می کنیم.

در اینجا  7 دلیل اصلی که وجود دارد که نشان می دهد تجارت شما از سرمایه گذاری در آموزش رهبری برای مدیران تان سود می برد را می خوانیم:

1. افزایش بهره وری

با آموزش مدیران خود در مهارت های رهبری موثر، می توانید بهره وری نیروی کار خود را افزایش دهید. رهبران برای ارائه راهنمایی به کارمندان و اطمینان از عملکرد آن ها در حد انتظار یا بالاتر از آن ها هستند. آن ها توانایی ارزیابی مشکلات، مدیریت موقعیت ها و ارائه راه حل های معقول را خواهند داشت.

آموزش رهبری فرصتی را برای کارمندان ایجاد می کند تا به اوج خود برسند و به اهداف تعیین شده دست یابند. با این کار، کارکنان در تلاشند تا مهارت های خود را از طریق آموزش توسعه دهند. این به کارفرمایان این امکان را می دهد تا کارمندان بالقوه ای را که مشتاق بالا بردن ظرفیت کامل خود هستند شناسایی کنند. هنگامی که کارمندان برای رسیدن به هدف خود تلاش می کنند، تمرکز خود را حفظ کرده و سطح عملکرد خود را افزایش می دهند.

2. افزایش مشارکت کارکنان و کاهش تعویض آن ها

وقتی به کارمندان فرصت می دهید که آن ها در آینده سازمان نقشی ایفا کنند. آن ها با وفاداری پاسخ می دهند. توسعه نیروهای درون سازمانی هزینه کمتری نسبت به جذب افراد جدید دارد، زیرا نیازی به صرف هزینه برای تبلیغات، هزینه آموزش منابع انسانی، هزینه جا به جایی و غیره نیست.

3. رهبران آینده را پرورش دهید.

شما باید در مورد توسعه و پرورش رهبران آینده دیدگاه استراتژیکی داشته باشید. بدون استراتژی نقش های رهبری اغلب به بهترین افرادی که شخصیت های مسلطی دارند داده می شود. رهبری ترکیبی از افرادی با ویژگی های درست و اموزش درست است. این افراد را شناسایی کنید و آنچه لازم است فراگیرند را در اختیار آن ها قرار دهید.

4. مهارت ها و توانایی های مدیریتی آنها را بهبود ببخشید.

برنامه های آموزشی به طور ایده آل به کارمندان استراتژی های جدیدی را یاد می دهد که عملکرد آنها را بهبود می بخشد. با یادگیری چیزهای جدید، کارکنان می توانند در حال رشد مهارت های خود باشند، که می تواند به آنها کمک کند تا با نقش خود به عنوان یک رهبر همسو شوند.

بنابراین مشارکت کارکنان افزایش می یابد زیرا آنها می توانند با اجرای استراتژی ها و مهارت های جدید در نقش خود انگیزه کسب کنند.

5. قابلیت خطر پذیری را در کارکنان تان افزایش دهید.

سازمان ‌ها می‌دانند که هنگام انجام کسب ‌وکار، همیشه یک عنصر ریسک وجود خواهد داشت. بنابراین باید  رهبران فعلی خود را در زمینه پذیرش و مدیریت خطر آموزش دهید. اگر این کار را انجام دهید، آن‌ها چشم‌انداز استراتژیک و مهارت‌های مدیریت خطر را به دست خواهند آورد. بهبود مهارت‌های مدیریت خطر  به کسب‌ وکار رهبران ارزش زیادی می‌بخشد.

6. فرهنگ سازمانی را بهبود ببخشید.

سرمایه گذاری در توسعه رهبری به افراد شما این پیام را می دهد که شما به آنها اهمیت می دهید و انتظارات آن ها را برآورده می کنید. برنامه هایی که شامل راهنمایی و مربیگری هستند می توانند روحیه کارمندان را تقویت کرده و سازمان شما را از یک محل کار به یک مکان عالی برای کار تبدیل کنند. برنامه های توسعه رهبری همچنین با ارائه مثالی چشم انداز و ارزش های شرکت را تقویت می کند.

7. تیم های کاری موثری بسازید.

یک رهبر با جهت گیری صحیح در کارش و اثر بخشی این جهت گیری ها کمک می کند تا در آن هایی که رهبری می کند نفوذ پیدا کند. در این صورت پیروان حس خوبی نسبت به جهت و هدفی دارند که رهبر برای آن ها تعیین کرده و منجر به انگیزش بیشتر جهت انجام وظایف شان می شود. در ضمن برنامه های رهبری بر آموزش صحیح به کارکنان به منظور رسیدن آن ها به اهداف متعالی شان استوار است.

در پایان پیشنهاد می شود در صورتی که تمایل دارید در دوره رهبری «اسطوره های زندگی و سازمان» علی میرصادقی شرکت کنید و یا اطلاعات بیشتری کسب کنید کلمه «لیدرشیپ» را به 3000909030 پیامک کنید.

این دوره مبتنی بر علم روانشناسی اکت می باشد که 5 دوره در ایران برگزار گردیده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha