• پنجشنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400011204370
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

با برنامه‌های دولت؛

خراسان جنوبی به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده است

خراسان جنوبی به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: با برنامه‌های دولت در سال‌های گذشته استان خراسان جنوبی به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده و در حوزه صنایع، معدن، گردشگری و مبادلات مرزی اقدامات خوبی انجام ‌شده و در حوزه توسعه‌ای ظرفیت مطلوبی داریم.

حمید ملانوری، شامگاه چهارشنبه ۱۱ فروردین در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان خراسان جنوبی که با حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرستان مرزی زیرکوه برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه‌های ورزشی استان انجام شده و ۱۱ پروژه هم با اعتبار بیش از ۳۵ میلیارد تومان در این سفر کلنگ‌زنی می‌شود که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در سفر وزیر ورزش ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ‌۷۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در سایه وحدت و همراهی مسئولان و مردم اقدامات جهش‌وار در منطقه شکل می‌گیرد و با توجه به اینکه خراسان جنوبی با ۱۵۱ هزار کیلومتر وسعت سومین استان پهناور کشور و بیست و هشتمین استان از نظر جمعیت است برای پوشش جمعیت پراکنده خدمات‌رسانی سخت‌تر از دیگر استان‌ها است.

به گزارش ایسنا، استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با برنامه‌های دولت در سال‌های گذشته استان خراسان جنوبی به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده و در حوزه صنایع، معدن، گردشگری و مبادلات مرزی اقدامات خوبی انجام ‌شده و در حوزه توسعه‌ای ظرفیت خوبی داریم.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی از نظر ذخایر معدنی نظیر سنگ آهن، سنگ گرانیت، سرب و روی غنی است و محصولات خاص کشاورزی شامل زرشک، زعفران و عناب در این استان تولید می‌شود و توسعه کشت گلخانه‌ای هم در دستور کار است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ظرفیت مطلوب گردشگری با چهار اثر ثبت جهانی و بیش از ۹۰۰ اثر ثبت ملی این منطقه را به خاستگاه گردشگری تبدیل کرده و ۲ کریدور که خراسان جنوبی را به استان‌های دیگر وصل می کند می‌تواند نقش مهمی را در صنعت گردشگری استان ایفا کند.

وی گفت: در حوزه منابع انسانی هفت پدر علم ایران، دانشگاه‌ها، مراکز رشد و نخبگان و علوم مختلف نشان از ظرفیت توسعه‌ای در این استان است اما با وجود این ثروت‌ها از کمبودهایی هم رنج می‌بریم.

ملانوری بیان کرد: در بخش جاده‌ای، ارتباطات و فرآوری محصولات کشاورزی مشکلات خاص داریم و از معادن استان بهره‌برداری لازم انجام نمی‌شود با این وجود فعالیت‌های خوبی در این حوزه شکل گرفته و ستاد توسعه خاوران سال گذشته آغاز به کار کرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای مصوبات تیر سال گذشته ۳۱ پروژه با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی مصوب شد و درخصوص پروژه‌های جهش تولید هم ۷۵ پروژه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم نواقص موجود در برخی پروژه‌ها برطرف شود که اگر این پروژه‌ها به نتیجه برسد بخشی از مشکلات توسعه‌ای در استان مرتفع می‌شود.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی خواستار بازگشایی پایانه مرزی گمرک یزدان هستیم تا یکی از موانع تولید رفع شود.

وی افزود: راه آهن تربت جام، سنگان، خواف به سمت زیرکوه، یزدان و افغانستان نیز می‌تواند اتفاق بسیار خوبی برای استان باشد.

وی همچنین خواستار در نظر گرفتن زیرکوه در بحث انتقال آب از خلیج فارس یا دریای عمان شد و گفت:
در حوزه آب با بحران جدی مواجه هستیم و امروز خبر خوشی از استاندار خراسان جنوبی درخصوص احیا و استقرار قرارگاه آب استان شنیدم که نشان می‌دهد از امروز مدبرانه در این راستا برنامه‌ریزی می‌شود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد توسعه خاوران را استاندار خراسان جنوبی به محض ورود به استان راه‌اندازی کرد که باید قدردان ایشان باشید.

وی افزود: بروکراسی‌های اداری در صنعت، معادن و توسعه استان خراسان جنوبی دست و پاگیر شده است که باید رفع شود.

رفع مشکل نهاده های دامی و احداث سالن ورزشی در شهرستان زیرکوه از دیگر خواسته‌های اسحاقی در این نشست بود.

مسعود سلطانی‌فر که وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی است پس از ورود به بیرجند راهی شهرستان زیرکوه شد تا در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان شرکت کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha