رييس كميسيون اصل 90: اجلاس سران در تهران مي‌تواند در جهان تحول ايجاد كند

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي حضور سران كشورها را در اجلاس تهران نشانه اقبال آنها به مواضع ايران دانست و اظهار داشت: اجلاس تهران و جمهوري اسلامي مي‌توانند روندي تحولي در جهان ايجاد كنند.

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي حضور سران كشورها را در اجلاس تهران نشانه اقبال آنها به مواضع ايران دانست و اظهار داشت: اجلاس تهران و جمهوري اسلامي مي‌توانند روندي تحولي در جهان ايجاد كنند.

محمدعلي پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به برگزاري اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران گفت: اجلاس تهران در فضاي سنگين تبليغات رواني غرب و تهديداتي كه عليه ايران و برخي كشورهاي شركت‌كننده در اين اجلاس از سوي رژيم صهيونيستي و آمريكا صورت گرفته برگزار مي‌شود كه اين موضوع نشان دهنده اوج اقتدار جمهوري اسلامي و داشتن جايگاه ويژه نزد ملل مستضعف جهان است.

وي با بيان اينكه حضور سران كشورها در تهران نشانه اقبال جوامع بين‌المللي به شعارهاي جمهوري اسلامي است، تصريح كرد: در حاشيه اين اجلاس اهداف مشترك بسياري از كشورها تعيين و تدوين مي‌شود كه در شرايط معمولي اين مشتركات را ابراز نمي‌كنند، اما با حضور در چنين اجلاسي مواضع ايران را همچون حمايت از مستضعفين، مقابله با سياست‌هاي استكباري و اعتراض به نحوه اداره سازمان ملل مورد تاييد قرار خواهند داد.

نماينده بهادر و كبودرآهنگ در ادامه بيان كرد: ايران در اين اجلاس مي‌تواند نقشي اساسي در ايجاد نوعي همگرايي جهاني به نفع ملل ضعيف مسلمان ايفا كند تا ان‌شاءالله بتوانيم با استفاده از ظرفيت بزرگ خود روندي تحولي ايجاد كنيم.

پورمختار با اشاره به ضرورت توجه به مساله فلسطين و بيداري‌ اسلامي در منطقه اظهار كرد: حضور كشور بزرگ مصر در اين اجلاس كه با انقلاب خود حمايت از فلسطين را به اثبات رسانده است، اهميت ويژه‌اي دارد و اظهارات وزير خارجه مصر نيز مويد آن است كه اين كشور در خصوص مساله فلسطين ديدگاه مشتركي دارد و با توجه به وجود چنين ديدگاهي در ساير كشورها قطعا مي‌توان مساله فلسطين را در اجلاس تهران مطرح كرد.

اين نماينده مجلس نهم خاطرنشان كرد: يكي از دستاوردهاي اين اجلاس مي‌تواند تصويب قطعنامه‌اي عليه اقدامات ضد حقوق بشري اسرائيل باشد.

انتهاي پيام

  • یکشنبه/ ۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060502533
  • خبرنگار : 71439

برچسب‌ها