• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060502387
  • خبرنگار : 71234

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس:

برگزاري اجلاس تهران دليلي بر ضعف سياست‌هاي تحريمي آمريكاست

برگزاري اجلاس تهران دليلي بر ضعف سياست‌هاي تحريمي آمريكاست

يك عضو كميته سياست خارجي مجلس، برگزاري اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد را فرصتي مناسب براي بيان مواضع و ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خصوص مسائل جهاني و منطقه‌اي دانست و تاكيد كرد: برگزاري اجلاس تهران دليلي بر ضعف سياست‌هاي تحريمي آمريكا و متحدانش است.

يك عضو كميته سياست خارجي مجلس، برگزاري اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد را فرصتي مناسب براي بيان مواضع و ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خصوص مسائل جهاني و منطقه‌اي دانست و تاكيد كرد: برگزاري اجلاس تهران دليلي بر ضعف سياست‌هاي تحريمي آمريكا و متحدانش است.

هادي شوشتري در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه نفس برگزاري اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران يك پيروزي ديپلماتيك براي جمهوري اسلامي به شمار مي‌آيد، گفت: جمهوري اسلامي بايد از اين فرصت براي بيان مواضع و ديدگاه‌هاي خود در خصوص مسائل جهاني و منطقه‌اي بخصوص موضوع سوريه و فلسطين استفاده كند.

وي در ادامه با بيان اين مساله كه سوريه به يكي از مسائل روز بين‌الملل تبديل شده است، افزود: در حال حاضر مساله سوريه از حالت منطقه‌اي درآمده و به مساله روز بين‌الملل تبديل شده است از اين رو حضور غيرمتعهدها در تهران فرصت خوبي است كه جمهوري اسلامي مي‌تواند در حاشيه برگزاري اجلاس در خصوص مشكلات سوريه گفت‌وگوهايي را انجام دهد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به حضور بان‌كي‌مون دبيركل سازمان ملل در اجلاس غيرمتعهدها در تهران، گفت: حضور دبيركل سازمان ملل در اجلاس تاثير مثبتي را به دنبال خواهد داشت البته اگر حضور اين مقام سازمان ملل نيز در تهران اتفاق نيفتد نيز برگزاري اين اجلاس در ايران موفقيت بزرگي براي جمهوري اسلامي به شمار مي‌آيد.

شوشتري در ادامه به حضور مرسي رييس‌جمهور مصر در تهران اشاره و اظهار كرد: حتي اگر آقاي مرسي نتواند در اجلاس تهران حضور پيدا كند اين موضوع به معناي عدم همكاري مصر با ايران به شمار نمي‌آيد چرا كه همه مي‌دانند انقلاب مصر تحت تاثير گفتمان حضرت امام (ره) تشكيل شده است و اكنون با مشكلاتي از بعد هماهنگي مسائل داخلي دست و پنجه نرم مي‌كند.

وي با اشاره به برخي ادعاهاي آمريكايي‌ها در خصوص برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران گفت: حضور بيش از 40 نفر از سران كشورهاي غيرمتعهد در اين اجلاس دليلي بر بطلان ادعاي آمريكايي‌ها در خصوص برگزاري اجلاس به شمار مي‌آيد. اين نشان مي‌دهد كه اين اجلاس در سطح بسيار عالي برگزار خواهد شد.

اين عضو كميته سياست خارجي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، با بيان اينكه آمريكايي‌ها به دنبال به انزوا كشيدن جمهوري اسلامي هستند،‌ گفت: در چنين شرايطي اين همايش بزرگ جهاني در تهران برگزار مي‌شود كه خود دليلي بر بطلان تمامي ادعاهاي آمريكا است و از سوي ديگر نشان مي‌دهد كه سياست‌هاي تحريمي آمريكا و متحدانش هيچ تاثيري بر ايران نداشته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha