صلح پايدار در سايه مديريت مشترك جهاني؛

سنايي:برگزاري باشكوه اجلاس غير متعهدها نشان از عدم انزواي ايران دارد

مهدي سنايي گفت: مطمئنا برگزاري هر چه باشكوه‌تر اين اجلاس، ادعاي خلاف واقع غربي‌ها مبني بر منزوي بودن ايران را نشان مي‌دهد.

مهدي سنايي گفت: مطمئنا برگزاري هر چه باشكوه‌تر اين اجلاس، ادعاي خلاف واقع غربي‌ها مبني بر منزوي بودن ايران را نشان مي‌دهد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اينكه اجلاس غيرمتعهدها يكي از بزرگ‌ترين اقدامات در سطح سياست خارجي كشور است و بايد براي برگزاري باشكوه آن از تمامي ظرفيت‌ها استفاده كرد، گفت: مجموعه دستگاه ديپلماسي و دستگاه‌هاي مرتبط با آن در حوزه سياست خارجي بايد از تمامي ظرفيت‌ها براي برگزاري هر چه باشكوه‌تر اين اجلاس استفاده كنند كه اين امر منوط به استفاده دولت از تمامي ظرفيت‌ها براي دعوت از ميهمانان در عالي‌ترين سطح است.

وي ادامه داد:‌ در شرايطي كه يكجانبه‌گرايي در دنيا فعال شده و آمريكا تلاش مي‌كند تا تحولات در كشورهاي مختلف جهان را مديريت كند و در همين راستا فشار فوق‌العاده‌اي بر روي جمهوري اسلامي با تشديد تحريم‌ها براي منزوي كردن كشور وارد مي‌شود، ‌برگزاري شايسته اجلاس غير متعهدها از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطر نشان كرد: با توجه به تحركات اخير در كشور سوريه و برگزاري اجلاس آتي در مكه در سطح سران كشورهاي اسلامي و عربي، جمهوري اسلامي ايران بايد براي نشان دادن مخالفت با يكجانبه‌گرايي آمريكا به عنوان يكي از اهداف پيش‌روي اين اجلاس به نحو شايسته‌اي آن را برگزار كند.

سنايي پيام برگزاري اين اجلاس در تهران را وجود ظرفيت‌هاي بين‌المللي جمهوري اسلامي بر خلاف ادعاي غربي‌ها در خصوص منزوي شدن ايران عنوان و خاطر نشان كرد:‌ مطمئنا برگزاري اين اجلاس صدايي در مقابل زياده‌خواهي‌ها و يكجانبه‌گرايي آمريكا در ميان كشورهاي غيرمتعهد و مستقل است و نشان مي‌دهد كه برخي كشورها با نظام يك‌قطبي مخالف هستند.

وي در پايان تاكيد كرد كه اين اجلاس زمينه‌هاي گفت‌وگوهاي چندجانبه و دوجانبه بين ايران و كشورهاي مختلف را فراهم مي‌كند كه بايد از اين ظرفيت به نحو احسن استفاده كرد.

انتهاي پيام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91052415059
  • خبرنگار : 71234

برچسب‌ها