• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91052314299
  • منبع : مطبوعات

پروژه سالن اجلاس سران معادل ساخت بيش از 200 هزار متر مربع ساختمان معمولي است

طرح جديد سالن اجلاس سران همزمان با افزايش ظرفيت سالن اصلي و احداث 36 هزار متر مربع ساختمان تشريفات، پشتيباني، پاركينگ طبقاتي و محوطه سازي معادل ساخت بيش از 200 هزار متر مربع ساختمان معمولي است كه مراحل نهايي خود را طي مي‌كند.

طرح جديد سالن اجلاس سران همزمان با افزايش ظرفيت سالن اصلي و احداث 36 هزار متر مربع ساختمان تشريفات، پشتيباني، پاركينگ طبقاتي و محوطه سازي معادل ساخت بيش از 200 هزار متر مربع ساختمان معمولي است كه مراحل نهايي خود را طي مي‌كند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از مركز پژوهش، سنجش و اسناد رياست جمهوري، مهندس علي نيكزاد با اشاره به اين‌كه عمليات اجرايي توسعه و ساخت ساختمان‌هاي سالن اجلاس سران از طرف رئيس جمهوري به اين وزارتخانه واگذار شده بود، تصريح كرد: عمليات اجرايي توسعه و ساخت سالن اجلاس سران به علت ويژگيهاي خاص آن از جمله ارتفاع زياد طبقات و غيره، معادل ساخت بيش از 200 هزار متر مربع ساختمان معمولي است.

وي افزود: عمليات اجرايي طرح جديد مركز همايش‌هاي بين المللي ايران معروف به سالن اجلاس سران در 15 بهمن ماه 1390 با كارفرمايي سازمان مجري ساختمان‌ها و تاسيسات دولتي و عمومي وزارت راه و شهرسازي آغاز شده است كه در شهريورماه نشست سران در اين مركز برگزار خواهد شد.

وزير راه و شهرسازي يادآور شد: در كنار پروژه‌هاي سالن اجلاس به منظور استقبال در يك روز از 120 هيات عالي رتبه در فرودگاه مهر آباد ساختمان تشريفات (پاويون) در اين فرودگاه ساخته مي‌شود كه در نهم اسفند ماه زمين تحويل پيمانكار شده است كه شامل 2300 متر مربع پاويون، 800 متر مربع يگان حفاظت و 3000 متر مربع محوطه سازي است.

وي اضافه كرد: در سالن جديد مركز همايش‌هاي بين‌المللي (سالن اجلاس) ظرفيت 142 هيات با چينش دو به علاوه سه (دو نفر اصلي و سه نفر همراه) و 120 نفر ناظر در سالن اصلي پيش بيني شده است. همچنين حدود 700 صندلي در بالكن سالن اصلي پيش بيني و نصب شده است. 380 مترمربع نيز براي خبرنگاران در مركز همايش‌هاي بين‌المللي ايران در نظر گرفته شده است.

نيكزاد با تاكيد بر دستاوردهاي مثبت نخستين كنفرانس علمي پيرامون جنبش عدم تعهد، اظهار داشت: كارگروه‌هاي تشكيل شده در اين كنفرانس ظرفيت‌هاي مناسبي را براي بهره‌مند شدن از فرصت برگزاري اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد فراهم آورد به گونه‌اي كه حضور صاحب‌نظران و انديشمندان داخلي و خارجي در حوزه‌هاي مختلف توانست نقشه علمي اجلاس را ترسيم كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha