• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91052314542
  • خبرنگار : 71132

مصباحي مقدم مطرح كرد:

اجلاس غيرمتعهدها وارد كردن سلاح و مزدور براي ايجاد تشنج در سوريه را بررسي مي‌كند

اجلاس غيرمتعهدها وارد كردن سلاح و مزدور براي ايجاد تشنج در سوريه را بررسي مي‌كند

يك نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي گفت كه اجلاس غيرمتعهدها بايد نسبت به بررسي اصلاح موضع برخي كشورها در قبال سوريه و وارد كردن سلاح و مزدور براي ايجاد تشنج و بحران در سوريه را مورد رسيدگي قرار دهد.

يك نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي گفت كه اجلاس غيرمتعهدها بايد نسبت به بررسي اصلاح موضع برخي كشورها در قبال سوريه و وارد كردن سلاح و مزدور براي ايجاد تشنج و بحران در سوريه را مورد رسيدگي قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين مصباحي‌مقدم كه در حاشيه جلسه صبح امروز (دوشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، مسائل مربوط به بيداري اسلامي، جنبش 99 درصد در مقابل يك درصد، حمايت از مقاومت فلسطين و استقلال كشورهاي غيرمتعهد در برابر زورگويي‌هاي قدرت‌هاي تاثيرگذار جهاني را از جمله مواردي دانست كه بايد در دستور كار اجلاس غيرمتعهدها در تهران قرار گيرد.

وي برگزاري اين اجلاس در تهران را نشان دهنده شكست اهداف آمريكا از منزوي كردن ايران در مجامع بين‌المللي عنوان كرد و گفت: پنج عضو دائم شوراي امنيت و آلمان كه پيگير مساله هسته‌يي ايران هستند قطعنامه‌هاي شوراي امنيت را عليه ايران رقم زدند و برخي از آنها نيز به طور جداگانه تحريم‌هايي را عليه ايران تصويب كردند كه از جمله آنها مي‌توان به اتحاديه اروپا، كانادا و آمريكا اشاره كرد، اينها نشان دهنده اجماع جهاني عليه ايران نيست.

مصباحي‌مقدم، دعوت ايران از 118 كشور براي حضور در اجلاس غيرمتعهدها را نشان دهنده نبود اجماع عليه ايران در عرصه بين‌المللي دانست و گفت: ما به طور دائم شاهد اين موضوع بوده‌ايم كه غيرمتعهدها در كنار مصوبات شوراي حكام، موضوع مثبتي را نسبت به فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران اعلام كردند كه بايد از اين موضوع تشكر كنيم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، تشكيل اجلاس غيرمتعهدها به رياست ايران را نشانگر جايگاه ايران در نظام بين‌الملل دانست و افزود: برگزاري اين اجلاس نشان مي‌دهد تحريم‌ها بي‌اثر بوده و يا اثر جدي بر مناسبات بين‌المللي كشورمان نداشته است، ايران هم مي‌تواند از اين ظرفيت براي گسترش مسير خود استفاده كند و كاري كند كه اعضاي جنبش عدم تعهد نسبت به مقاومت در برابر زورگويي‌هاي يكجانبه ابرقدرت ها اقدام كنند.

مصباحي‌مقدم با تاكيد بر اهميت قطعنامه پاياني اين اجلاس يادآور شد: ‌اين قطعنامه حاصل كار مجمع خواهد بود و معمولا همين بيانيه تدوين‌كننده قطعنامه كارگروهي است كه رييس و ميزبان نقش اول را در آن دارند.

اين نماينده اصولگراي مجلس درباره تاخير در برگزاري اجلاس مكه و حضور رييس‌جمهور در عربستان گفت: گمانه‌زني‌ها بر اين است كه اين اجلاس يا به خاطر شرايط منطقه و يا به خاطر بيماري وزير خارجه عربستان به تاخير افتاده است، در مورد حضور رييس‌جمهور نيز اگر بنا بر اين باشد كه متقابلا ما شاهد سفري در سطح پادشاهي عربستان در جنبش عدم تعهد باشيم به نظر خوب است در غير اين صورت رييس‌جمهور وقتي مي‌بينند چنين محاسباتي دو طرفه نمي‌شود بايد تحفظ كند.

وي اضافه كرد: اجلاس مكه فرصتي را پديد مي‌آورد كه اقتضا مي‌كند ايران فعالانه در اين اجلاس شركت كند و جلوي اينكه اين كنفرانس در مسير مقابله با حاكميت دولت سوريه جهت داده شود را بگيرد.

مصباحي‌مقدم در ادامه درباره اظهارنظر روس‌ها مبني بر لزوم كوتاه آمدن ايران در قبال شكايت از اين كشور در پرونده اس‌ 300 براي ادامه حمايت اين كشور از پرونده هسته‌يي ايران گفت:‌ تصور مي‌كنم مواضع روسيه در قبال پرونده هسته‌يي ما تاكنون جانبدارانه نبوده و آنها منافع خود را دنبال كردند، شاهد ماجرا هم اين است كه هيچ ربطي بين مساله هسته‌يي و خريد تسليحات دفاعي وجود ندارد.

وي گفت: در واقع هيچگونه تحريمي نسبت به داشتن يا خريد تسليحات دفاعي در هيچ كدام از تحريم‌هاي شوراي امنيت اعمال نشده و اينگونه اقدامات نشان دهنده اين است كه روسيه منافع خود را به صورت يك طرفه در نظر مي‌گيرد و ما نبايد فريب بعضي از بازي‌هاي سياسي آنها را بخوريم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha