• چهارشنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99122721139
  • خبرنگار : 50233

اعطای نشان"نیر" به پاسداشت احسان و نیکوکاری

اعطای نشان"نیر" به پاسداشت احسان و نیکوکاری

ایسنا/سمنان نخستین آیین اعطای نشان"نیر" به پاسداشت احسان و نیکوکاری در استان سمنان برگزار و از این نشان به شماری از فعالان حوزه نیکوکاری و مبارزه با فقر اعطا شد.

محسن مسعودیان راد دبیر این نشان و مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در نخستین آیین اعطای نشان"نیر" اظهار کرد: این نشان از سال آینده به صورت ملی و کشوری برگزار خواهد شد.

وی از پاسداشت نیکوکاران به عنوان یک وظیفه و تکلیف عرفی و شرعی یاد کرد و با اشاره به لزوم تبلیغ و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری افزود: خداوند وقتی در قرآن کریم فرمان زکات را به پیامبر اعظم(ص) اعلان و آن را واجب می‌داند بلافاصله بر تبلیغ و ترغیب به احسان و نیکوکاری تاکید می‌فرمایند و از همین رو باید احسان و نیکوکاری به یک فرهنگ عمومی تبدیل و به عنوان یک تکلیف دینی در این بخش از طریق پاسداشت نیکوکاران به الگوسازی بپردازیم.

این فعال حوزه نیکوکاری ادامه داد: این پاسداشت باید به گونه‌ای اثرگذار و انگیزشی باشد که بتواند در جامعه به تولید فرهنگ احسان و نیکوکاری بپردازد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از کمیته امداد به عنوان یک نهاد پیشرو در احسان و امدادگری نام برد و تصریح کرد: اگرچه این نهاد حمایتی به نام امام خمینی گره خورده و با فرمان ایشان آغاز به کار کرده اما در بخش اجرا نیز بزرگانی همچون زنده‌یاد سیدرضا نیری، عسگراولادی و...در این بخش زحماتی کشیدند که این آیین به پاسداشت آنها و خصوصا مرحون نیری که از شخصیت‌های ممتاز و برجسته در حوزه نیکوکاری است برگزار می‌شود.

وی از نیری به عنوان یکی از اثرگذارترین فعالان حوزه سنت حسنه نیکوکاری نام برد و گفت: با وجود تلاش‌های چند دهه‌ای این مرد بزرگ و خدمات بسیار زیاد او در حوزه امدادرسانی و نیکوکاری کمتر از این شخصیت برجسته حوزه احسان و نیکوکاری نام برده شده است و از همین رو است که مقام معظم رهبری در یکی از دیدارها از این فعال برجسته نیکوکاری به عنوان یک مرد بزرگ، خاموش و بی‌نام یاد می‌فرمایند.

مسعودیان راد با بیان اینکه مرحوم نیری تا آخرین روزهای زندگی پربار خود در مسیر احسان و نیکوکاری قدم برداشت ادامه داد: بی‌تردید شخصیت‌هایی همچون زنده‌یاد سیدرضا نیری تا مادامی که تاریخ و انسانیت زنده است؛ زنده خواهند ماند.

وی تجلیل از نیکوکاران را یک وظیفه و تکلیف دینی خواند و با اشاره به اهداف اعطای این نشان و تلاش برای برپایی آن در سطح ملی گفت: یکی از اهداف دبیرخانه این نشان، تلاش در راستای این مهم است که بکوشیم تا این چهره درخشان حوزه نیکوکاری را بیش از پیش معرفی و غبار مظلومیت را از چهره وی بزداییم.


وی با بر شمردن بخشی از ویژگی‌های مرحوم نیری گفت: تاریخ همواره دو گونه فرد را به خود دیده نخست کسانی که زمانه آنها را می‌سازد و دوم کسانی که در رهگذار تاریخ، زمانه را می‌سازند و فرهیختگانی همچون نیری از گونه‌اند.

مسعودیان راد همچنین با تقدیر از فعالان نیکوکاری در استان سمنان اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف و تکالیف ما تمجید و تجلیل از فعالان حوزه احسان و نیکوکاری و همه آنهایی است که به نحوی از انحاء اثری از خود بر فرآیند مقابله با فقر برجای گذاشته‌اند.

وی با اذعان به اینکه باید تجلیل از فعالان حوزه نیکوکاری به یک فرهنگ تبدیل شود گفت: در متون دینی و عقیدتی ما نیز بر این مهم بارها تاکید شده به گونه‌ای که از 6 آیه که درباره مساکین در قرآن آمده، سه آیه امر به اطعام و سه آیه دیگر امر به تبلیغ و ترغیب افراد به احسان و نیکوکاری و کمک به مساکین است و از همین رو است که باور داریم که باید تجلیل و پاسداشت نیکوکاران باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha