• پنجشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99122116059
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد:

کاهش ۱۳ درصدی بارش ها/۱۴ درصد سد زاینده رود آب دارد

کاهش ۱۳ درصدی بارش ها/۱۴ درصد سد زاینده رود آب دارد

ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان حجم کنونی سد زاینده رود را ۲۱۸ میلیون متر معکب اعلام کرد و گفت: حجم کنونی سد زاینده رود حدود ۷۰ درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشته و در حال حاضر حدود ۱۴ درصد سد آب دارد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایسنا، میانگین بارش ها از ابتدای سال زراعی تاکنون در سطح استان را ۱۰۳ میلیمتر اعلام و اظهار کرد: میانگین بارش های امسال نسبت به بلندمدت ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در بررسی شاخص های خشکسالی از نظر هیدرولوژیکی، هواشناسی و کشاورزی مشخص شد طی ۱۰ سال گذشته تا امروز ۷۴.۲ درصد مساحت استان استان اصفهان با شدت و ضعف متفاوت درگیر خشکسالی بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه حجم سد زاینده رود در حال حاضر ۲۱۸ میلیون متر معکب است، گفت: حجم کنونی سد زاینده رود حدود ۷۰ درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشته و در حال حاضر حدود ۱۴ درصد سد آب دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ درصد تالاب گاوخونی آب دارد و ۹۶ درصد تالاب خشک و کم آب است، افزود: این موضوع باعث افزایش کانون های گرد و غبار محلی شده و با نزدیک شدن به بهار و تابستان، وزش بادها از سمت شرق به غرب باعث ایجاد گرد و غبار می شود.

شیشه فروش با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۳ روز هوای آلوده در شهر اصفهان داشتیم که ناسالم برای گروه های حساس و عموم بوده است، افزود: استمرار خشکسالی باعث شده چاه های اطراف زاینده رود خشک و کم آب شود و کیفیت چاه های دیگر به علت افت سطح آب های زیرزمینی کم شود، همچنین چاه های فلمن که بخشی از آب را تامین می کرد خشک شده، به طوری که در فصل زمستان ۱۶۹ روستای استان در مناطق مختلف با تانکر آبرسانی می شود.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی هواشناسی از ورود جبهه هوای ناپایدار به استان و بارش باران و برف و کاهش دما طی روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته، گفت: ۲۰۵ پایگاه امدادی استان فعال شده و راهدارخانه ها، پایگاه های هلال احمر، پایگاه های فوریت های پزشکی و شهرداری ها در آماده باش هستند. دو بالگرد هلال احمر و فوریت های پزشکی نیز برای امدادرسانی در سطح استان آماده است.

شیشه فروش مسمومیت ۴۳۷ نفر بر اثر حوادث گازگرفتگی در استان را از ابتدای سال جاری تاکنون یادآور شد و افزود: امسال ۱۵ نفر بر اثر حوادث گازگرفتگی فوت کردند و باتوجه به کاهش دما در چند روز آینده توصیه می شود شهروندان در استفاده از وسایل گرمایشی اصول ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha