• یکشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99112619113
  • خبرنگار : 71480

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز مطرح کرد

حمایت قطعی از رئیسی/ هشدار به اصولگرایان درباره رفتار احمدی‌نژاد

حمایت قطعی از رئیسی/ هشدار به اصولگرایان درباره رفتار احمدی‌نژاد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه تردیدی در حمایت از آقای رئیسی نداریم، گفت: هیچ گونه بحثی در مورد آقای لاریجانی در جامعه روحانیت مبارز صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا مصباحی مقدم در چهارمین نشست «جمهور» که به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار می شود، با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز نمی‌خواهد خود کاندیدا وارد انتخابات  کند، اظهار کرد:  جامعه روحانیت می‌خواهد میزبانی کند و همه احزاب را جمع کند تا همه احزاب اصولگرا اجماع کنند و با انتخاب خودشان و با راه‌اندازی تشکیلاتی  که جامعه روحانیت هم در آن فعال است، بگویند که چه می‌خواهند انجام دهند. پیشنهادها از ناحیه آن‌ها باشد و تبادل نظر بین احزاب صورت بگیرد.  ما درصدد فعال کردن وحدت بین مجموعه هستیم و برای همین هم جامعه روحانیت شورای عالی وحدت را  شکل داد تا وحدت بر مجموعه حاکم شود.

وی ادامه داد: طبق بحث های اخیر ممکن است در صورت اجماع، یک مجموعه واحدی شکل بگیرد که تحت عنوانی مثل شورای وحدت و ائتلاف باشد. احتمالا هیئت‌های اجرایی دو شورا در هم ادغام شود.

وی ادامه داد: از تشکل‌های زنان و زنان فعال در حوزه سیاست هم  برای شرکت در شورای عالی وحدت دعوت کردیم. از تشکل‌های جوانان هم دعوت کردیم که نماینده خود را معرفی کنند. از جریان هیئت رزمندگان سپاه و از تشکل اساتید دانشگاه هم دعوت شده است. به طور کلی شورای عالی وحدتی شکل گرفته و به دنبال آن هستیم که از ائتلاف هم  به این شورا بپیوندند. این ممکن است به نتیجه برسد یا نرسد اما اگر هم به وحدت نرسیدیم همدیگر را تخریب نخواهیم کرد.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه تردیدی در حمایت از  رئیسی نداریم، تصریح کرد: هیچ گونه بحثی در مورد آقای لاریجانی در جامعه روحانیت مبارز صورت نگرفته است. اینکه جامعه روحانیت در پی روی کار امدن اقای لاریجانی است و دیگران به دنبال اقای رئیسی  هستند، یک القاء از سوی دیگران است. آقای رئیسی خود عضو جامعه روحانیت مبارز است و هیچ گاه از عضویت جامعه کنار نرفته است.  در انتخابات گذشته نیز به ایشان رای دادیم و هیچ گونه تردیدی در حمایت از اقای رئیسی نداریم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره انتخاب بایدن به ریاست جمهوری آمریکا، خاطرنشان کرد:  تفاوت چندانی بین بایدن و جریان مقابل وی نمی‌بینم چراکه امریکا مبانی و اصول مدنظر خود را دارد و رویکرد خود را  طی۴۲ سال گذشته  نشان داده است. گمان نمی‌کنم  بعد از۴۲ سال، چرخشی در مواضع آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران رخ داده باشد. اگر دولت آمریکا می‌خواهد به برجام برگردد، همانطور که رهبری فرمودند، نقطه‌ اول حذف تمام تحریم‌ها است.  این اتفاق در واقع یک تغییر رفتار از ناحیه‌ آمریکا است. 

مصباحی مقدم با بیان اینکه  عملکرد دولت در زمینه برجام مورد قبول ما نیست، مدعی شد: عملکرد دولت غلط بود چرا که هر آنچه را که ما در ظرفیت‌های غنی سازی خود داشتیم به‌عنوان امکانات موجود ما  به طرف مقابل تحویل داد و چیزی هم تحویل نگرفت. حال آنکه حضرت آقا قید کرده بودند که این حرکت باید پله پله وطبق موازین انجام بگیرد. چون چنین روندی انجام نگرفته است، این اقدامات مورد قبول ما نیست.

وی همچنین درباره نسبت احمدی نژاد و اصولگرایان گفت: احمدی نژاد به عنوان یک کاندید مستقل وارد شد و نباید هزینه رفتار وی را به عهده اصولگرایان دانست. به علاوه هیچ یک از انتخابات‌ها حزبی نبوده است و به این خاطر احزاب مسئولیت بر عهده نمی‌گیرند و این یک اشکال است. باید از این شیوه که احزاب به میدان بیایند و مسئولیت انتخابات را بر عهده نگیرند پرهیز کنیم. اما در دور دوم ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد مورد حمایت جریان اصولگرایی قرار گرفت و جریان اصولگرایی به محض مشاهده انحراف او، به طور رسمی اعلام کرد که دیگر حمایتی از وی نخواهد کرد. این به معنای درستی موضع است. اینطور نبود که با وجود کج‌روی‌های احمدی‌نژاد، هم‌چنان حمایت ادامه داشته باشد.


وی در  پایان  درباره قرارداد همکاری ایران و چین، افزود: اصولا اگر ما بتوانیم قرار داد ۲۵ ساله را برای همکاری اقتصادی و احیانا چند جانبه برای ایران و چین و ایران و روسیه داشته باشیم، اقدام بسیار خوبی است و موجب کاهش تنگناها و مشکلات اقتصادی است که در اثر تحریم‌های آمریکا در کشور پدید آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۳:۲۴

حمایت آزاد است اما کاری کنید که مشارکت بالا باشد....دولت مجلس نیست حاج آقا مراقب آینده باشید.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۶:۳۶

احمدی نژاد اگر مشکل دارد در مجمع تشخیص مصلحت نظام چه می کند

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۵:۱۶

سلام ول کن شما چکار کردی برای ممملکت

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۶:۱۹

والا اگه اینکارو بکنید آخرت خودتونو خریدید

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۶:۳۱

آقای رییسی یک قاضی صادق و مجرب و موفق است نه یک سیاست مدار ! و این امر در جریان دیدار ایشان با تتلو به اثبات رسید پس بیخود ایشان را وارد گرداب سیاست نکنید که بد جوری موجب پشیمانی خواهد بود !

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۲۰:۳۰

اقای رئیسی یک روحانی است. اگر واقعاً می خواهد به مردم خدمت کند باید در همان کسوت روحانی عمل کند . این شامل حال همه روحانیون می شود.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۲۲:۲۹

کشور به یک نفر میانه رو و صاحب تدبیر و تفکر و یک شخصیت بین المللی نیاز دارد که متاسفانه یا نداریم یا ناشناخته اند.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۷:۵۸

باسلام امام فرمودند میزان رای ملت است هرچه اکثریت مردم تصمیم گرفتند ولو به ضرر خودشان صحیح است پس به نظرات مردم که ولی نعمت انقلاب هستند احترام بگذارید کشور در سال 1400به ناجی نیاز دارد

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۸:۴۵

البته بایده گزینه خوب باشه تامردم به ان رأی بدن نه مترسک

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۲۱:۳۳

من نمیدانم این انتخاب اگر اجرایی شود و آقای رییسی مثلاً رییس جمهور شود یعنی ایشان می‌رود به فرانسه و یا مسکو و با رییس جمهور آنها صحبت میکند. آیا قابل تصور است که یکی مثل تو بتواند در کار سیاست مجری بشود و یا مثل رمان احمدی‌نژاد همه چیز هردمبیلی اداره میشود.

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۰۴ ۱۳:۱۰

هر کاری که برای ایران شده به خاطر احمدی نژاد بوده است

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۲۱:۵۰

ننگ ... تا ابدبرپیشانی اصولگرایان......ماندگارخواهد شد .... همچنانکه.... رابطه ننگ..... حمایت از ....بر پیشانی اصلاح‌طلبان....اصل مردم است....هرکس با مردم.... درافتاد.....ورافتاد....

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۲۳:۰۵

جامعه روحانیت مبارز و جریان اصولگرا در طول ۸سال بصورت تمام قد از احمدی نژاد حمایت کردند بصورتی که روزنامه کیهان هر روز اقدام به انتشار مقالات در طرفداری ازتنها دولت پاکدست تاریخ کشور می نمود،انکار این موضوع مایه تعجب هست.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۲:۲۱

باسلام اگرچه اصولگران از احمدی نژاد حمایت کردند اما در4سال دوم خصوصا دردوسه سال آخر با وی به علت عدم اطاعت از ولایت خیلی زیاد درگیری داشتند این موضوع باعث شد چندین شکایت از دفتر احمدی نژاد و رئیس دفتروی (رحیم مشایی) برعلیه روزنامه کیهان انجام شد ، عزیزی که بدون مطالعه برعلیه کیهان مینویسند، نامردی است که یک طرفه به قاضی برود .

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۲۳:۱۶

اگ تا الان کسی برای مردم کاری کرده همین احمدی نژاده.نه شما مجمع روحانیون مبارز

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۰۰:۱۰

علی الحق با این دانش زیاد یاد و نام سلسله قاجار رو زنده کردید

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۰۰:۳۸

دوباره حرفهای کهنه نو شد و قبایی دیگر از آن دوخته شد چندبار تکرار یک حرکت اشتباه صورت می گیرد

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۱:۰۱

با سلام و احترام، هم وطن عزیز، در شرایط سخت فعلی، مملکت به یک کشور دار احتیاج دارد، نه یک چهره شناخته شده، بیاییم، همت کنیم، در ایران مدیر قدرتمند، کشور دار، سیاستمدار بروز، کم نداریم، هستند در ایران که همه این خصلت ها را بانضمام پاکدستی و امانت داری را دارا هستند و چهره ها یشان ناشناخته است.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۷:۱۱

مناسبترین فرد برای ریاست جمهوری جناب آقای سید ابراهیم رئیسی است و از اقای علی لاریجانی هم کاری ساخته نیست !

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۸:۳۶

ایندفعه باید حزب الله را وارد میدان کرد ببینیم چه میکنند اینها که هیچ ....

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۱۹:۲۱

اگر تردیدی در مورد حمایت از آقای رئیسی ندارید که چرا بقیه را میخواهید سرکار بگذارید و وقت بقیه را میگیرید ؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۲۲:۰۹

الان سمت های دولتی احمدی نژاد چجوری تایید شده و از صد تا فیلتر گذشته وقتی مورد تایید شما نیست حاجی

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۷ ۲۲:۴۶

ان شالله با حمایت از آقای جلیلی کشور دوباره به خط انقلاب بر خواهد گشت!

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۸ ۰۲:۱۱

لطفا با تعصبات حزبی مشارکت مردم را پایین نیاورید آقای رئیسی همان دستگاه قضا بخوبی دارد عمل میکند پس اجازه بدهید نظر مردم دخیل باشد ولا اوضاع مردم به اندازه کافی خراب هستش انتظار این است فردی مجرب و کاردان حالا از هر حزبی هست بتواند مشکلات مردم را حل و فصل کند و تحریم ها را بردارد که کمر مردم را له کرده