به گزارش ایسنا، عصر چهارمین روز جشنواره فیلم فجر متاثر از اندوه درگذشت علی انصاریان قرار گرفت و نشست پرسش و پاسخ فیلم «مصلحت» با یک دقیقه سکوت و غم و اشک عوامل این فیلم و اهالی رسانه برگزار شد.
فیلم «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی که اولین تجربه فیلمسازی اوست، چهارشنبه، 15 بهمنماه در سینمای رسانهها در برج میلاد نمایش داده شد و در ابتدای نشست خبری آن که با حضور حمدرضا شفاه (تهیهکننده)، سهیبانو ذوالقدر، وحید رهبانی، نازنین فراهانی، امیر نوروزی (بازیگر)، آرش قاسمی (صداگذار)، روزبه رایگا (مدیر فیلمبرداری)، سیاوش کردجان (تدوینگر) همراه بود، علیرضا غفاری مجری نشست با اشاره به بازی علی انصاریان در فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» و پخش گفتوگویی از او در جشنواره فجر که از تلاش خود برای موفق شدن در بازیگری و دلتنگی برای فیلم دیدن در سینما حرف زده بود، از حاضران خواست به احترام این فوتبالیست سابق و بازیگر بایستند و یک دقیقه سکوت کنند.
در این نشست که با تسلیت عوامل فیلم نیز همراه بود، حسین دارابی درباره ساخت فیلم «مصلحت» گفت که در باشگاه فیلم سوره و در میان فیلمنامههای موجود این کار انتخاب شده است. وقتی هم شروع به تولید کردیم برای انتخاب بازیگر بسیار میترسیدم و مشورت زیادی کردم چرا که سکانسهای سختی داشت. دنبال بازیگرانی میگشتیم که سوپراستار نباشند و کسانی باشند که برای فیلم وقت بگذارند. من از بازیگران این فیلم فورانی از انگیزه دیدم و برایم کار کردن با آنها تجربه دوست داشتنی بود.
محمدرضا شفاه، تهیهکننده فیلم با بیان اینکه نام پیشنهادی سازندگان «مصلحت نظام» بوده ولی مسئولان وزارت ارشاد این اسم را به مصلحت نظام ندیدند، گفت: «عدالت» بحثی همیشگی و پر اهمیت است و پرداختن به آن یکی از رسالتهای سینما است و مردم مطالبات خود را در این فیلم مشاهده خواهند کرد.
وی درباره پایانبندی فیلمش نیز افزود: من بسیاری از کلیشههای سینمایی را دوست دارم و از آنها استفاده میکنم، چراکه کارکرد دارد. مهمترین مسئله در فیلمسازی برای من برقراری ارتباط مخاطب با فیلم بود. فکر کردم سکانس آخر فیلم اینگونه مورد پسند بیشتر مخاطبان قرار میگیرد. برایم مهم بود فیلمی را بسازم که احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و با حال خوب از سینما بیرون برود. استراتژی ما این بود که فیلمی درباره دهههای گذشته بسازیم که متفاوت از دیگر آثار اینگونه بوده و پر طمطراق باشد.
وحید رهبانی – بازیگر– که در فیلم «شیشلیک» نقشی متضاد با نقش خود در این فیلم داشت، هم درباره «مصلحت» و تفاوت دو نقش خود گفت: سیاسی بودن فیلم، برچسبی است که به این قبیل فیلمها چسبانده میشود. این اثر مشخصا درباره «عدالت» صحبت میکند و فکر میکنم که این موضوع خیلی به فضای امروز ما نزدیک است عدالت مسئله هر دو فیلم «شیشلیک» و «مصلحت» و در یکی از اینها من جرثومه فساد هستم و در دیگری شکارچی فساد و به نظرم این اتفاقی جالب است.
انتهای پیام
نظرات