• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99111410553
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

توسعه همه‌جانبه خراسان جنوبی در گرو جذب سرمایه‌های مردمی است

توسعه همه‌جانبه خراسان جنوبی در گرو جذب سرمایه‌های مردمی است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه همه‌جانبه استان در گرو جذب سرمایه‌های مردمی، ترویج تفکر توسعه‌ای و افزایش قدرت ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاری مردم است.

حمید ملانوری، امروز سه‌شنبه ۱۴ بهمن در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر یادآور حضور، مشارکت، ایثارگری‌ها و سرمایه‌گذاری مردم برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ سرمایه‌گذاری‌های خاص که از جنس جوانان و خانواده‌های آنان بود.

به گزارش ایسنا، وی به هدف اصلی امام خمینی(ره) و مردم از شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف مردم از انقلاب اسلامی، استقرار حکومتی اسلامی و الهی بر مبنای احکام اسلامی بود و اینکه مردم در حکومتی زندگی کنند که میراث آن بر مبنای رفتار اسلامی باشد.

استاندار خراسان جنوبی، امانتداری را از شاخص‌های اصلی بانک‌ها برشمرد و افزود: شبکه بانک‌ها به صورت تخصصی شکل گرفته تا منابع و سرمایه‌های مردمی را در راستای صرفه و صلاح منطقه، هزینه کند.

وی به نقش ویژه بانک‌ها در توسعه هر منطقه اشاره کرد و گفت: امروزه منابع در اختیار بانک‌ها نه تنها در بنگاه‌های تولیدی بلکه در بخش‌های کشاورزی، مسکن، آب ، برق، گاز و صرفا در زمینه توسعه هزینه می‌شوند.

ملانوری تصریح کرد: بانک‌ها باید براساس دولت محلی برای جذب منابع و در راستای صرفه و صلاح منطقه، به نیابت از مردم اقدام کنند چراکه هنوز ممکن است در برخی از مردم تفکر توسعه‌ای شکل نگرفته باشد.

وی افزود: در کنار ترویج تفکر توسعه‌ای، قدرت ریسک‌پذیری در سرمایه‌گذاری در راستای تولید نیز باید در مردم افزایش پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی به پر رونق بودن سیستم بانکی در استان اشاره کرد و گفت: توسعه زمانی محقق می‌شود که سرمایه‌های بانکی در مسیر تولید قرار گیرند.

وی با یادآوری تشکیل ستاد توسعه خاوران در خراسان جنوبی افزود: هدف ما از راه‌اندازی این ستاد، بهره‌گیری از سرمایه‌های بخش خصوصی  در جهت توسعه متوازن، همه‌جانبه و پایدار استان است.

ملانوری تصریح کرد: برای ثروت‌آفرینی باید تمامی منابع استان در راستای رفاه منطقه هزینه شود.

وی به قابلیت‌های متنوع استان در حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی از استعدادهای سرشار در بخش‌های مرز، کشاورزی، گردشگری، معادن و سایر حوزه‌ها برخوردار است که باید از آنها برای توسعه همه‌جانبه استان به درستی استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی  و تاکید مقام معظم رهبری بر مردمی کردن اقتصاد اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی ما در استان نیز بر همین مبنا است.

وی از کسب رتبه برتر استان در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در سطح کشور گفت و اظهار کرد: با هم‌افزایی بانک‌ها، در زمینه حمایت از واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، به درستی عمل شد و نتیجه آن کسب رتبه برتر استان در سطح کشور بود.

ملانوری از کمیسیون هماهنگی بانک‌ها خواست، در جلساتی جداگانه با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی همچنین دستگاه‌های نظارتی درخصوص طرح‌ها، چالش‌های پیش روی آنها و سایر موضوعات به بحث و تبادل نظر بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه تحقق توسعه در استان حرکت‌های جهادی با کمک مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha