• دوشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99111309857
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

یک مسئول خبر داد:

سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیارد تومانی برای ۱۰۵۲ پروژه مخابراتی در خراسان جنوبی

سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیارد تومانی برای ۱۰۵۲ پروژه مخابراتی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: از سال ۹۸ تاکنون به ویژه در دوران شیوع کرونا ۱۰۵۲ پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسیده است.

حسن آذری نصرآباد، امروز دوشنبه ۱۳ بهمن در نشست خبری اظهار کرد: با وجود اقدامات زیادی که انجام شده اما هنوز نیاز مردم از اقدامات جلو زده است لذا باید هرچه سریعتر اقدام کنیم و در این زمینه نیاز به همکاری مردم و همه دستگاه‌های اجرایی داریم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری با توجه به نیاز مردم و شرایط حاکم بر جامعه در زمان شیوع کرونا اتفاق افتاده است، بیان کرد: این سرمایه‌گذاری در پنج سال گذشته ۱۱۵ میلیارد تومان بوده که در مدت یک سال با ۲۱۵ درصد به بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: بخش زیادی از اقداماتی که در این مدت انجام شده در تعهدات شرکت خصوصی مخابرات نبوده است و مشابه این حجم از سرمایه‌گذاری در سراسر کشور رخ داده است.

وی با بیان اینکه پس از شیوع ویروس کرونا شاهد تغییر رفتار مصرف کننده یعنی مردم هستیم و این تلنگری بود که در برخی بخش‌ها مشکلاتی برای جامعه در پی داشت، موضوعاتی که شاید در گذشته از اهمیت چندانی برخوردار نبود، بیان کرد: نیروی انسانی زیادی در اجرای پروژه‌های مخابراتی مشغول به کار هستند و اکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر در کشور توسط شرکت مخابرات کشور مشغول به‌کار شده‌اند.

آذری نصرآباد بیان کرد: این حجم از سرمایه‌گذاری علی رغم تمامی مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و مشکلاتی که در تامین تجهیزات وجود داشته محقق شده است.

وی یادآور شد: اگر در حوزه مخابراتی در بحث اعتباری یا سایر مشکلاتی ایجاد شود بخش ارتباطی مردم دچار مشکل می‌شود و اگر هر زمان پروژه‌های سرمایه‌گذاری دچار تعطیل شده بدون شک سایر دستگاه‌ها با مشکل مواجه شده‌اند.

مدیر مخابرات منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی مختلف در تامین برخی زیرساخت‌های حمایت درستی از این بخش نداشته باشند بدون شک در جا خواهیم زد و با مشکل مواجه خواهیم شد.

آذری نصرآباد بیان کرد: پیک مصرف اینترنت قبل از شیوع کرونا در حداکثر زمان( خردادماه ۹۸) ۳.۸۲ گیگ بر ثانیه بود که این عدد روز گذشته به ۱۶ گیگ رسیده و در این ایام تا ۱۹ گیگ برثانیه نیز افزایش داشته است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه تا ابتدای شیوع کرونا به هیچ عنوان این ظرفیت فراهم نبود و علیرغم وجود همه مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، کمبود تجهیزات و سایر نسبت به بهینه سازی‌های اقدامات و افزایش ظرفیت اقدام کردیم، تصریح کرد: پیش از کرونا ۴۰ درصد ظرفیت استان استفاده می‌شد اما با شیوع کرونا ظرفیت تکمیل شد و این تلنگر بزرگی بود که بایستی اقداماتی برای روزهای بحرانی نیز مدنظر داشته باشیم.

آذری نصرآباد بیان کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا حتی اکنون نارضایتی‌های زیادی در استان مانند سراسر کشور داشتیم و با کمبود آی پی مواجه شدیم اما با توسعه تجهیزات اکنون در این زمینه بروز هستیم.

وی گفت: در زمینه توسعه ارتباطات دیتا، شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های خصوصی هیچگونه تعهدی در زمینه توسعه روستایی ندارند و دولت موظف این مهم را انجام دهد.

مدیر مخابرت منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از شرایط کرونا هیچگونه محدودیتی در این زمینه برای خود نداشتیم و در این مدت به کمک دولت آمدیم و در این مدت ۱۳۲ پورت دیتا در مناطق شهری و روستایی استان نصب شد.

وی از توسعه سرویس VDSL در استان گفت و بیان کرد: این سرویس در راستای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت در شهرستان‌های قاینات، بشرویه، خوسف، اسدیه، سرایان و طبس با ظرفیت ۲ هزار و ۳۳۸ پورت در ۶۴ نقطه مهیا شد.

آذری نصرآباد با اشاره به توسعه سرویس اینترنت پرسرعت بر مبنای FTTH گفت: این امکان در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس فراهم شده است.

وی اظهار کرد: از محل طرح ملی USO با سرمایه‌گذاری ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری گری شرکت مخابرات یکی از مهمترین اقدامات واگذاری سرویس اینترنت به هزار و ۲ مدرسه شهری و روستایی استان است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه در ارتباط با تلفن همراه از محل این طرح ملی ۵۳ سایت جدید همراه اول روستایی در استان اجرا شد که ۲۷ مورد شامل تکنولوژی‌های فورجی یا تری جی بودند، اظهار کرد: علاوه بر این پروژه‌های همراه اول در قالب فاز هشت ارتباطات سیار امسال شامل ۱۱ سایت تلفن همراه شهری و روستایی و ۲۶ سایت تکنولوژی فورجی و تری جی به بهره‌برداری رسید.

آذری نصرآباد اجرای فیبر نوری را یکی از پروژه‌های زیرساختی مهم شرکت مخابرات دانست و گفت: از محل طرح ملی USO ۱۹۱ کیلومتر فیبر در استان اجرا شده و این طرح همچنان ادامه دارد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی از توسعه تلفن ثابت در استان در سال جاری گفت و بیان کرد: یکی از پروژه‌های بزرگی که امسال محقق شد و در تعهدات شرکت مخابرات نبود اجرای تلفن ثابت در شهرک‌های اقماری بیرجند از جمله چهکند، امیرآباد، حاجی آباد و دستگرد بود.

وی اظهار کرد: ۹۶ درصد جمیعت روستایی استان تحت پوشش تلفن ثابت خانگی و ۵۱ درصد جمعیت روستایی استان از اینترنت پرسرعت مخابرات برخوردار هستند.

آذری نصرآباد تصریح کرد: طلب شرکت مخابرات استان از مشترکین خانگی و تجاری یا سایر بیش از ۲۹ میلیارد تومان است که درخواست داریم با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلاتی که در تامین اعتبارات وجود دارد نسبت به پرداخت بدهی اقدام شود.

وی یادآور شد: جمعیت تحت پوشش همراه اول روستاهای استان به ۹۰ درصد رسیده است و در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان حداقل از یکی از خدمات مخابرات استفاده می‌کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha