• شنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۳:۱۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99111108146
  • خبرنگار : 50176

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

۱۰۲ تن روغن خوراکی در خرم‌آباد توزیع شد

 ۱۰۲ تن روغن خوراکی در خرم‌آباد توزیع شد

ایسنا/لرستان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۱۰۲ تن روغن خوراکی در سطح شهرستان خرم‌آباد توزیع شد و در طول هفته نیز روغن مورد نیاز کل استان به‌تدریج توزیع خواهد شد و مردم نگران نباشند.

بختیار رازانی امروز ۱۱ بهمن‌ماه، اظهار کرد: با توجه به اینکه تقاضای مردم شهرستان خرم‌آباد برای تأمین روغن خوراکی زیاد شده است به همین منظور امروز در تمامی فروشگاه‌های افق کوروش شهرستان خرم‌آباد به‌طور همزمان این میزان روغن خوراکی توزیع شد.

وی با بیان اینکه به‌طور همزمان به‌تمامی فروشگاه‌های یادشده روغن موردنیاز مردم برای توزیع داده شده است، ادامه داد: مردم شهرستان خرم‌آباد می‌توانند بر اساس نیاز خانواده روغن موردنیاز خود را از این فروشگاه‌های سطح شهرستان خرم‌آباد تهیه کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: سازمان صمت استان برای تأمین روغن موردنیاز مردم استان از هیچ کوششی دریغ نکرده و به‌تدریج بازار از روغن اشباع خواهد شد، در این خصوص برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته تا توزیع روغن به‌صورت همسان و در تمام نقاط استان توزیع شود تا ضمن تعادل در عرضه از ازدحام هم جلوگیری شود.

رازانی اضافه کرد: انتظار ما این است مردم بر اساس نیاز خانواده روغن را خریداری کنند چراکه در هفته‌های گذشته شاهد بودیم که بسیاری بیش از میزان مصرف خانوار، این ماده خوراکی را خریداری کرده‌اند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: اما خوشبختانه به‌تدریج از بار روانی کمبود روغن کاسته شده و ما شاهد جوی آرام در توزیع هستیم.

رازانی ادامه داد: تنها در دو هفته گذشته ۴۵۳ تن روغن خوراکی در سطح فروشگاه‌های استان توزیع شده است تا مردم استان بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای این ماده خوراکی را تأمین کنند اما متأسفانه در این میان برخی از افراد نیز از موقعیت سوءاستفاده می‌کنند که به‌طور یقین با افراد فرصت‌طلب و سودجو هم برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در راستای تنظیم بازار و مقابله با محتکرین و سودجویان، نظارت بر واحدهای صنفی به‌ویژه توزیع روغن خوراکی در استان انجام می‌شود اظهار کرد: طی بازرس‌های به‌عمل‌آمده از روند توزیع کالاهای اساسی ۴۵ پرونده تخلفاتی در زمینه روغن خوراکی طی آذر و دی‌ماه در این استان تشکیل شد و واحدهای متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: ضمن اینکه بازرسی‌ها به‌منظور تنظیم بازار و جلوگیری از تخلف واحدهای صنفی در بحث فروش روغن خوراکی ادامه دارد افزود: در این راستا تاکنون ۴۵ پرونده به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال تشکیل شده است.

رازانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۶۸۰ تن روغن خوراکی در حال جذب و توزیع است انتظار می‌رود مردم به میزان نیاز خرید کنند. چراکه با توجه به درخواست‌های جدید روغن برای استان به‌تدریج بازار از این کالای اساسی اشباع خواهد شد.

وی تأکید کرد: هرگونه فروش اجباری اجناس دیگر در کنار کالاهای اساسی جرم محسوب می‌شود و متخلفین بر اساس قانون به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از مردم خواست ضمن همکاری با سازمان صمت لرستان در صورت مشاهده هرگونه تخلف گران‌فروشی، اخفا، احتکار، فروش اجباری و عرضه خارج از شبکه انواع کالاهای اساسی به‌ویژه روغن خوراکی مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان در میان گذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha