• سه‌شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99103022427
  • خبرنگار : 50082

طرح راه‌آهن جوین – اسفراین جهشی در توسعه اقتصادی منطقه

طرح راه‌آهن جوین – اسفراین جهشی در توسعه اقتصادی منطقه
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی شهرستان جوین در مسیر اتصال خراسان رضوی با خراسان شمالی و همچنین در مسیر راه‌آهن تهران - مشهد قرار دارد و از موقعیت جغرافیای مناسبی برخوردار است.

جوین با  وجود کارخانه پارس فولاد، شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان الکتروموتور و  کارخانه اسید سیتریک یکی از قطب‌های صنعتی خراسان رضوی است و در بخش کشاورزی نیز قطب تولید چغندر قند و گندم استان به شمار می‌رود.

وجود این ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی اهمیت راه‌های ارتباطی مناسب و توسعه شبکه ریلی در شهرستان جوین  را ضروری کرده است در این راستا اجرای طرح راه‌آهن‌ جوین - اسفراین یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری  به خراسان شمالی در سال ۹۴ بوده که در دستور کار قرار گرفته شده است.

فرماندار جوین در این باره به ایسنا گفت: یکی از عوامل پیشرفت اقتصادی، تجارت، صنعت، کشاورزی و اجتماعی این شهرستان توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است.

حسین جمشیدی افزود: با توجه به اینکه جوین در  مسیر راه آهن تهران - مشهد قرار دارد در این راستا  تکمیل طرح راه آهن جوین – اسفراین با جا به جایی کالا و مسافر در ارتقاء جایگاه اقتصادی این منطقه نقش مهمی دارد.

وی تصریح کرد: راه آهن اسفراین به جوین به طول ۶۲ کیلومتر یک طرح ملی است که علاوه بر سهولت دسترسی و اتصال راه‌آهن خراسان رضوی به استان خراسان شمالی و گلستان در توسعه این مناطق نقش به سزایی ایفا خواهد کرد.

فرماندار جوین گفت: طرح راه‌آهن اسفراین به جوین دارای سه قطعه است که ۲۵ کیلومتر آن در حوزه شهرستان اسفراین، ۲۵ کیلومتر آن در شهرستان جوین و ۱۲ کیلومتر در امتداد راه‌آهن نقاب است که به ایستگاه متصل می‌شود.

جمشیدی افزود: در ۲۵ کیلومتری مسیر شهرستان اسفراین عملیات زیرسازی و ابنیه آن انجام شده و  در ۲۵ کیلومتر مسیر شهرستان جوین نیز ساخت طولانی‌ترین پل آن به طول چهار کیلومتر  و پل روی کال شور و ابنیه فنی آن اجرا شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۷ کیلومتر طرح راه‌آهن اسفراین به جوین که در حوزه استحفاظی شهرستان جوین قرار دارد هشت کیلومتر آن در مسیر اراضی کشاورزی مرغوب و حاصلخیر روستاهای زیر آباد و زور آباد قرار دارد که سامانه آبیاری نوین نیز در این مسیرها اجرا شده است.

فرماندار جوین گفت: تملک اراضی  به منظور رفع مشکل مسیر اجرای طرح راه‌آهن اسفراین به جوین نیازمند تامین منابع مالی است که در این راستا تا کنون رایزنی‌هایی با کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha