• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99101511063
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

روند اجرایی پروژه آبرسانی شهرهای نمین و عنبران مطلوب است

روند اجرایی پروژه آبرسانی شهرهای نمین و عنبران مطلوب است

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اینکه روند اجرایی پروژه آبرسانی شهرهای نمین و عنبران مطلوب است، گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی نمین و عنبران به ۶۲ درصد رسیده است.

عباس جنگی مرنی 15 دی ماه در جریان عملیات اجرایی پروژه آبرسانی نمین و عنبران اظهار کرد: طرح آبرسانی شهرهای نمین و عنبران با هدف تامین آب شرب مطمئن و پایدار این شهرها و نیز  پنج روستای منطقه با نیاز آبی ۱۶۷ لیتر در ثانیه تا افق ۱۴۲۵ به طول ۲۵ کیلومتر در حال اجراست.

به گفته وی فاز اول این طرح به طول ۱۰ کیلومتر بهره‌برداری می‌شود و لوله‌های مصرفی در این پروژه از ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی‌متر متغیر است و مخزن ذخیره ۲۵۰۰ متر مکعبی با ظرفیت ۱۶۷ لیتر در ثانیه در حال تکمیل می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: طبق برآورد به عمل آمده مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه و تامین آب شرب مطمئن و پایدار شهرهای نمین و عنبران نیاز است.

به گزارش ایسنا، در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل هم با اشاره به اینکه خط انتقال آبرسانی نمین و عنبران از سال‌های گذشته در دست اجرا بود ولی از پیشرفت مناسبی برخوردار نبود، خاطرنشان کرد: این پروژه در یک سال گذشته با فعالیت‌های مناسبی در دست تکمیل است و با بهره‌برداری از آن کمبود آب منطقه حل خواهد شد.

قلندری با ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی پروژه در بخش‌های مختلف، از آمادگی استانداری برای کمک به تکمیل پروژه خبر داد.

حسن کروبیان، نماینده مجری طرح آبرسانی نمین و عنبران نیز در این بازدید اظهار کرد: ۱۹.۵ کیلومتر از ۲۵ کیلومتر طول پروژه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا اجرا شده است.

وی بیان کرد: از فعالیت‌های اجرا شده می‌توان به اتمام ۱۰ کیلومتر از این خط لوله و اتمام بتن‌ریزی دیوارهای مخزن ۵۰۰ مترمکعبی و پمپاژ ۱۶۷ لیتر در ثانیه اشاره کرد که با تامین اعتبار مناسب تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ به به پایان خواهد رسید.

به گفته وی خط انتقال از مخزن ورودی شهر عنبران به مخزن انتهایی شهر عنبران به طول حدود ۵ کیلومتر می باشد که با لوله پلی اتیلن  سایز ۲۵۰  اجرا خواهد شد.

کروبیان ادامه داد: بعد از اجرای این بخش، ظرفیت انتقال آب به  ۳۳ لیتر در ثانیه خواهد رسید و هزینه اجرای آن ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha