• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99100806054
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

بیشترین ازدواج‌ها و طلاق‌ها در خراسان جنوبی در چه سنی رخ می‌دهد؟

بیشترین ازدواج‌ها و طلاق‌ها در خراسان جنوبی در چه سنی رخ می‌دهد؟

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: درصد ازدواج‌های رخ داده در سال جاری مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال، ۳۱.۳ درصد مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال، ۱۰.۲ درصد گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال و ۶.۵ درصد مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال بوده است.

علیرضا مهرآور، امروز دوشنبه ۸ دی ماه در نشست خبری به مناسبت هفته ثبت احوال اظهار کرد: خراسان جنوبی‌ها امسال بیشترین نام‌های دختر را به نام‌های فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، حلما و ریحانه و بیشترین نام‌های پسر را به نام‌های ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، محمد و حسین بیشترین برای فرزندان خود برگزیدند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۵۲ هزار و ۶۰۵ فقره شناسنامه بالای ۱۵ سال در استان صادر شده که ۵۹.۹ درصد پوشش داده شده است، افزود: ۲۳۵ هزار و ۷۷۰ نفر برای تغییر شناسنامه و دریافت شناسنامه مکانیزه هنوز مراجعه نکرده‌اند که با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم تقاضا می‌کنیم هرچه سریعتر نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کنند.

مهرآور ادامه داد: در هفت ماهه ابتدای امسال چهار هزار و ۱۳۳ واقعه ازدواج و ۸۱۶ واقعه طلاق در استان رخ داد و میزان طلاق نیز ۷.۲ درصد افزایش یافته است و نسبت ازدواج به طلاق در خراسان جنوبی ۵.۱ درصد بوده یعنی در هفت ماه امسال ۵.۱ مورد ازدواج‌ در برابر هر یک واقعه طلاق رخ داده است.

وی با بیان اینکه میزان رخداد ازدواج در استان سال قبل ۷.۳ در هزار نفر جمعیت و میزان طلاق نیز ۱.۷ در هزار نفر جمعیت بوده است، تصریح کرد: ۴۳.۲ درصد ازدواج‌های رخ داده در سال جاری مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال، ۳۱.۳ درصد مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال، ۱۰.۲ درصد گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال و ۶.۵ درصد مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ سال بوده است.

مهرآور با بیان اینکه میزان ثبت ازدواج از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۴ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: از ابتدای امسال میانگین سن ازدواج مردان ۲۷ سال و زنان ۲۲.۲ سال بوده و میانگین سن ازدواج رخ داده بار اول مردان ۲۵ سال و زنان نیز ۲۱.۳ سال است.
وی با بیان اینکه در ۷۹.۵ درصد ازدواج‌ها مرد بزرگتر از زن، ۱۱.۵ درصد سن برابر و ۹ درصد زن از مرد به لحاظ سنی بزرگتر بوده است، افزود: سن طلاق در مردان ۳۵ سال و ۲ ماه و در زنان ۳۴ سال و چهار ماه بوده و در ۷۵ درصد طلاق‌ها مرد از زن بزرگتر و در ۴۴.۲ درصد موارد طول زندگی مشترک کمتر از پنج سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: از مجموع طلاق‌های صورت گرفته در استان نیز ۱۹۸ نفر در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ ساله با ۲۴.۳ درصد، ۱۹۴ نفر در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ ساله با ۲۳.۸ درصد، ۱۲۰ نفر در گروه سنی ۳۵ تا ۳۹ سال معادل ۱۴.۷ درصد و ۱۰۸ نفر با ۱۳.۲ درصد مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال ثبت شده است.

مهرآور بیان کرد: در ۹ ماه گذشته ۱۱ هزار و ۲۸۷ واقعه ولادت در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد که از ولادت‌های ثبت شده هفت هزار و ۵۷۸ واقعه در مناطق شهری و سه هزار و ۷۰۰ واقعه در مناطق روستایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت میانگین سن مادران ۲۹.۵ سال بوده، ادامه داد: از مجموع ولادت ثبت شده در استان ۱۱۷ مورد دوقلوزایی و سه مورد سه قلوزایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار کرد: میانگین سن فوت‌شدگان زن استان نیز از ۵۳.۶ درصد و مردان از ۵۷.۲ درصد در سال ۹۲ در زنان به ۶۹.۹ درصد و مردان به ۶۵.۴ درصد در سال ۹۸ افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه صدور کارت ملی هوشمند رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در مجموع ۵۸۸ هزار و ۳۷۵ نفر در استان مشمول دریافت کارت ملی هوشمند می‌شوند که از این تعداد ۵۶۹ هزار و ۶۰۴ نفر ثبت خود را تکمیل کرده‌اند و تاکنون ۴۸۳ هزار و ۱۷۷ فقره کارت صادر شده است و  ۱۸ هزار و ۷۷۱ نفر نیز باقی مانده‌اند که درخواست داریم هر چه سریعتر برای دریافت کارت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در کشور تغییر نام در شناسنامه دارای شرایط خاصی است، یادآور شد: تغییر نام‌های مذهبی به مذهبی بدون اشکال انجام می‌پذیرد و در ۱۰ سال گدشته فراوانی نامی که افراد انتخاب می‌کنند باید از نام قبلی بیشتر باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha