• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403041409357
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

 در سه ماه ۱۴۰۳ صورت گرفت؛

ترانزیت بیش از ۲۵۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

ترانزیت بیش از ۲۵۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ترانزیت بیش از ۲۵۰ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی ماهیرود خبرداد.

علی اکبر مزیدی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی صبح پنج شنبه ۱۴ تیر در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری ۲۵۰ هزار و ۸۵۱ تن کالا از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که این رقم نشان‌دهنده رشدی ۱۱۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: برای جابجایی این حجم از کالا، ۱۰ هزار و ۲۵۱ سفر توسط کامیون‌های ترانزیت انجام شده است.

مزیدی ادامه داد: عمده کالاهای ترانزیتی از این مرز شامل لوازم یدکی، داروهای گیاهی، آرد، سوخت، سویا و از مبادی کشورهای امارات، ترکیه، عراق وارد کشور شده و از طریق مرز ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: طی این مدت، یک میلیون و ۳۵۴ هزار تن کالا نیز از طریق مرز ماهیرود به افغانستان صادر شده که این میزان صادرات شامل اقلامی از جمله فراورده‌های نفتی و سیمان بوده است.

مزیدی یادآور شد: پایانه مرزی ماهیرود به عنوان یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی بین ایران و افغانستان، نقش کلیدی در توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی بین دو کشور دارد.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های این مرز، گفت: افزایش ظرفیت و تسهیل فرآیندهای ترانزیتی در این مرز، نقش مهمی در جذب ترانزیت و ارتقای جایگاه آن در منطقه ایفا کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: طی سه ماهه ابتدایی امسال نیز، ۱۵ هزار و ۵۶ خودرو وارد و دو هزار و ۶۱۲ خودرو از این مرز خارج شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha