• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99100302655
  • خبرنگار : 50044

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

بزرگداشت دهه فجر انقلاب در سال جاری سلامت محور است

بزرگداشت دهه فجر انقلاب در سال جاری سلامت محور است

ایسنا/گیلان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره به متفاوت‌بودن وضعیت دهه فجر سال‌جاری به دلیل انتشار ویروس منحوس کرونا، تصریح کرد: فعالیت کارگروه‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بر اصل سلامت‌محوری و رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا استوار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، امروز در نشست مسئولان کارگروه‌های تخصصی بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در تمامی برهه‌ها از جمله پدیداری، پیروزی و پایداری با سایر انقلاب‌های جهان از جهاتی متمایز است، اظهار کرد: یکی از آن جهات مردمی‌بودن آن است که حمایت‌های مردمی جزو لاینفک انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه در کشور ما، انقلاب اسلامی از روز اول همه نقش‌ها را در همه امور به مردم سپرد، تصریح کرد: باید مراقب بوده و تلاش کنیم که جشن انقلاب اسلامی به شکل مردمی برگزار شود و مردم احساس مالکیت و آمریت در این مراسم داشته باشند؛ نه ماموریت و مملوکیت.

اشجری با بیان اینکه در شرایطی قرار گرفته‌ایم که دشمنان خارجی و داخلی در تلاش هستند که امید مردم را نسبت به آینده از بین ببرند و در ذهن آنان، آینده ایران اسلامی را مخدوش سازند، اظهار کرد: هدف دشمنان از ایجاد یأس و ناامیدی نسبت به نظام اسلامی، بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به انقلاب اسلامی است و در داخل نیز افرادی هستند که با زبان، قلم، رفتار و بی‌برنامگی خود باعث دلسردی مردم می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه ۲۲ کارگروه تخصصی در حال برنامه‌ریزی برای بزرگداشت دهه فجر چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان است، بیان کرد: اساسی‌ترین هدف بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، تبیین آرمان‌ها، ارزش‌ها و تقویت و بسط گفتمان انقلاب اسلامی با ابتکار عمل و جلب مشارکت حداکثری و بهره‌گیری از فضای مجازی در شرایط بحرانی انتشار ویروس منحوس کرونا است.

وی با بیان اینکه سیاست‌ها، خط‌ مشی‌ها و اولویت‌های کارگروه‌های تخصصی بر چهار محور محتوایی، رسانه‌ای، اجرایی و تبلیغی ترسیم شده است، گفت: بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی، امیدآفرینی، وحدت و همبستگی ملی، خودباوری و اعتماد به نفس مهمترین محورهای تبلیغی کارگروه‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

اشجری با اشاره به متفاوت‌بودن وضعیت دهه فجر سال‌جاری به دلیل انتشار ویروس منحوس کرونا، تصریح کرد: فعالیت کارگروه‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بر اصل سلامت‌محوری و رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا استوار شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال سیاست‌های دوگانه در صدور مجوز فعالیت‌ها خودداری کند، افزود: عدم صدور مجوز برگزاری مراسم ولو به شکل نمادین و با رعایت توصیه‌های بهداشتی، شائبه برانگیز است.

وی از صداوسیما و اصحاب رسانه خواست تا مطالبات عمومی مردم به ویژه جبهه انقلاب اسلامی را برای برپایی مراسم به شکل محدود و نمادین با رعایت توصیه‌های بهداشتی منعکس کنند و ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «امکان حضور مردم را در مراکز دینی به وسیله کسانی بررسی کنید که به اهمیت دعا واقفند»، تصمیم‌گیران در ستاد ملی مقابله با کرونا به اهمیت حضور مردم در مناسبت‌های انقلاب اسلامی واقف باشند.

 اشجری تصریح کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا، لغو برگزاری مراسم را به آخرین روز و آخرین ساعات موکول نکند و از اعمال نسخه واحد برای تمامی شهرهای کشور خودداری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha