• چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99100302425
  • خبرنگار : 71451

گزارشی از بیان نقش زنان ایثارگر گیلانی

گزارشی از بیان نقش زنان ایثارگر گیلانی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت:استان گیلان ۳۶ زن شهیده و حدود ۶۶ زن جانباز و سه آزاده زن دارد.

به گزارش ایسنا، عبدالله پاکاری در نشست کمیته زنان دفاع مقدس که با محوریت نخستین کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار شهیده زن، جانباز و آزاده کشور برگزار شد، با بیان اینکه نقش زنان در جریان تکوین، تثبیت و شکوفایی انقلاب اسلامی مشهود است، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) نیز شاهد ایثارگری های زنان بودیم.

پاکاری، دفاع از سلامت را عرصه جدیدی از فرهنگ ایثار و شهادت دانست که با نقش‌آفرینی برجسته زنان همراه است و گفت: مادران و همسران و خواهران شهدا و ایثارگران گیلانی نیز همواره نقش ارزنده خودشان را در این عرصه ایفا کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، با اشاره به برگزاری سالانه یادواره شهدای زن گیلانی، خاطرنشان کرد: استان گیلان ۳۶ زن شهیده و حدود ۶۶ زن جانباز و سه آزاده زن دارد. همچنین ۲۷۱۰ والده شهید، ۱۳۶۴ همسر شهید و ۱۲۷۵ فرزند شهید مونث داریم؛ البته در عرصه سلامت نیز هفت زن شهیده شناسایی شده اند که پرونده آنان در حال احراز است.

پاکاری، با بیان اینکه یک مادر چهار شهید، ۱۴ مادر سه شهید، ۱۳۹ مادر دو شهید و ۱۲ مادر تک فرزند شهید داریم، گفت: ۱۰۴ نفر از بانوان گیلانی در گروه نخبگان شاهد و ایثارگر هستند و ۳۲۳ زن هنرمند و قرآنی، پنج زن کارآفرین و ۳۷ زن ورزشکار در حوزه شاهد و ایثارگر استان داریم.

وی از تولید ۶۱۰ مصاحبه مستند از مادران شهدای گیلانی خبر داد و یادآور شد: تولید نماهنگ همسران شهدا، اینفوگرافی شهدای زن و ساخت یادمان مادران سه شهید گیلانی در دستور کار بنیاد قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، از ساخت یادمان زنان شهید، جانباز و آزاده شاخص استان خبر داد و تصریح کرد: نامگذاری میادین، خیابان ها و اماکن عمومی به نام شهدای زن با همکاری شهرداری ها نیز دنبال می شود. زنان ایثارگر ما ظرفیت خوبی در حوزه تاریخ شفاهی  تبیین نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس توسط حوزه های علمیه خواهران استان نیز انجام خواهد شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha