• شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99092922519

دستمریزاد خبرنگاران به پاکبانان در شیراز

دستمریزاد خبرنگاران به پاکبانان در شیراز

ایسنا/فارس جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه، با اهدای گل، دستمریزادی به جمعی از پاکبانان که طی این روزهای کرونایی، همواره در تلاش برای پاکیزگی شهر هستند، گفتند.

صبح یکشنبه، به همت بسیج رسانه استان فارس، جمعی از خبرنگاران با حضور در یکی از مسیرهای پرتردد شیراز، ضمن دیدار با شماری از پاکبانان، به آنان خسته نباشید گفته و خدمات آنان را پاس داشته و با اهدای گل، مراتب سپاس جامعه خبری این استان را به این زحمتکشان حوزه خدمات شهری، ابلاغ کردند.

در این برنامه که رئیس سازمان بازیافت و مدیرکل روابط عمومی شهرداری، رئیس سازمان بسیج رسانه و شماری از خبرنگاران حضور داشتند، یکی از پاکبانان که تصاویر او هنگام اقامه نماز صبح در یک روز سرد، در فضای مجازی منتشر شده بود، به شکل ویژه قدردانی شد.

شروع داستان از انتشار تصویر یک پاکبان بود که در سحرگاه روزی پائیزی، زمینی که آن را جارو کرده بود، سجاده‌اش شد تا دل به آفریدگار بسپارد و با ادای فریضه‌ی نماز، روزش را با یاد خداوند، ادامه داده و روزی‌اش را وسعت بخشد.

جان‌علی کشاورز، که خود را عضو کوچکی از جمع پاکبانان شهر شیراز می‌داند، بیست سال سابقه کار دارد و با بیان اینکه اصلا متوجه عکسی که از او گرفته شد، نبوده است، گفت: من هنوز عکس را ندیده‌ام، یعنی گوشی تلفنم ساده است و همکارانم گفتند که عکسی از من در موبایلها منتشر شده است.

او، خدمت به مردم را بالاترین عبادت دانست و تاکید کرد که همواره خدا را برای آنکه فرصت خدمت و کسب روزی حلال دارد، شاکر بوده است.

این پاکبان شیرازی از اثرات کسب روزی حلال هم گفت و افزود: همیشه در طول زندگی تلاش کردم تا پولی که به دست می‌آورم حلال باشد چرا که ارزش لقمه حلال از میلیاردها پول حرام بیشتر است و آن را با هیچ‌چیز عوض نمی‌کنم و بحمد الهی از اثرات همین لقمه حلال هست که خداوند همیشه به هر طریقی درب رحمت و برکت خود را در زندگیم می‌گشاید.

کشاورز با بیان اینکه ۲ پسر دارد که یکی لیسانس معماری و دیگری مشغول طی کردن دوران سربازی است، گفت: همواره به فرزندانم تاکید کرده ام که کسب روزی حلال و خدمت صادقانه به مردم، مهمترین اصل در زندگی است.

مسئول هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه شیراز نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: امروز و در این مراسم با حضور مدیران رسانه‌ها، خبرنگاران و همچنین جمعی از مدیران شهرداری، از تعدادی از پاکبانان شهر شیراز به نمایندگی از سایر پاکبانان تجلیل صورت گرفت.

رضا جاویدی گفت: در ایام شیوع کرونا در کنار کادر درمان که شبانه‌روز در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، تعدادی از مشاغل هم به جد با کرونا مبارزه می‌کنند که یکی از آن‌ها قشر خدوم و زحمتکش پاکبانان هستند که در این ایام کمتر نامی از آن‌ها برده شده است.

جاویدی تأکید کرد: پاکبانان در این ایام که برخی‌ها متأسفانه بهداشت را رعایت نکرده و ماسک و دستکش‌های استفاده شده خود را در خیابان می‌اندازند، خطر ابتلا به کرونا را به جان خریده و نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندها برای حفظ سلامت مردم و نظافت شهر اقدام می‌کنند لذا این اقدام آنان جای قدردانی دارد به‌همین دلیل امروز تلاش کردیم تا به سهم و وسع خود تجلیلی از تعدادی از این قشر زحمتکش داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha