• چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99092620796
  • خبرنگار : 50189

فرماندار کرمان:

شاهد مهاجرت مردم کرمان از شرق به غرب شهر هستیم

شاهد مهاجرت مردم کرمان از شرق به غرب شهر هستیم

ایسنا/کرمان فرماندار کرمان بیان کرد: امروز در شهر کرمان شاهد مهاجرت مردم از شرق به غرب هستیم زیرا بافت فرسوده جلوی پیشرفت این منطقه را گرفته است.

"علی بابایی" عصر امروز ۲۶ آذرماه در نشست مشترک استاندار کرمان با معاونین وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهر کرمان ۱۵۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۴۰۰ هکتار آن بافت تاریخی است.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته اتفاقات خوبی در احیای بافت‌های فرسوده در شهر کرمان رخ داده است، تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در منطقه بافت‌های فرسوده برای احداث پارک‌های محله‌ای، زیرسازی و آسفالت، کف سازی، مدارس، خانه معلم و ... هزینه شده است.

فرماندار کرمان بیان کرد: اقدامات زیادی در این ۱۵۰۰ هکتار انجام شده اما به چشم نمی‌آید و مشکلات ما همچنان پابرجاست به طوری که امروز در شهر کرمان شاهد مهاجرت مردم از شرق به غرب هستیم زیرا بافت فرسوده جلوی پیشرفت این منطقه را گرفته است.

وی ادامه داد: تعداد زیادی ابنیه تاریخی در بافت فرسوده شهر کرمان وجود دارد که مانع از ساخت و ساز در این بخش از شهر شده است و مردم ترجیح می‌دهند که در جای دیگری سکونت داشته باشند.

بابایی اظهار کرد: به علت پراکندگی در شهر، یک میلیون ۲۰۰ هزار سفر درون شهری در کرمان داریم که مشکلات عدیده‌ای برای ما بوجود آورده است.

وی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را موتور محرکه احیای بافت فرسوده شهر کرمان دانست و بیان کرد: می‌توان تمامی ابنیه‌های تاریخی واقع در بافت فرسوده شهر کرمان را با همکاری بخش خصوصی به گونه‌ای احیا کنیم که نگین درخشانی در این بافت باشند.

به گزارش ایسنا، "علی شهسواری" فرماندار شهرستان بم نیز در این نشست با اشاره به مشکلات شهرستان بم پس از زلزله سال ۸۲ اظهار کرد: ۳ هزار کوچه و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع معابر در شهر بم و ۲۸۰ هزار مترمربع در شهر بروات کوچه خاکی داریم.

وی بر لزوم اجرای طرح تفصیلی شهر بم تاکید کرد و افزود: باغ شهر بم ثبت جهانی شده است لذا باید در موعد مناسب چاره‌اندیشی برای طرح تفصیلی بم صورت گیرد تا ضمن جلوگیری از تخریب باغ شهر بم، زمین‌هایی نیز برای توسعه شهر در اختیار شهروندان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha