• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99092418642
  • خبرنگار : 50214

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد:

چرا شهرداری شاهدیه مصوبات ستاد ملی کرونا را رعایت نمی‌کند؟

چرا شهرداری شاهدیه مصوبات ستاد ملی کرونا را رعایت نمی‌کند؟

ایسنا/یزد رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد از نقض مصوبات ستاد ملی کرونا در مورد اجاره بهای غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار شاهدیه از سوی شهرداری این شهر گلایه کرد.

«حسین مشرف» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: طبق قانون ستاد پیشگیری کرونا و طبق دستور استاندر یزد، افزایش بیش از ۱۵ درصدی اجاره‌بهای غرفه‌های میدان میوه و تره‌بار در شرایط شیوع بیماری کرونا و وضعیت نامطلوب بازار، غیرقانونی بوده ولی متاسفانه برخی از مسئولان در میدان میوه و تره‌بار شاهدیه نه تنها این قانون را اجرایی نکرده بلکه شخصاً مجوز افزایش قیمت اجاره‌بهای کسبه میدان را صادر و اعمال کرده‌اند.

وی اظهار کرد: شهرداری شاهدیه دارای ۱۸ غرفه در میدان میوه و تره‌بار این شهر است که بی‌توجه به مصوبات مربوط به اجاره‌بها که مشخصاً نیز باید از سوی شهرداری‌ها رعایت و اجرا می‌شده، تاکنون نه تنها در اجرایی شدن آن اقدامی نکرده بلکه ۱۱۰ درصد به اجاره بهای غرفه‌های مذکور افزوده است.

مشرف ادامه داد: این در حالیست که اگر کسبه مستاجر در این غرفه‌ها از پس پرداخت این افزایش اجاره نیز برنیایند، به آنها حکم تخلیه داده می شود که این تصمیم نه تنها منصفانه نیست بلکه ضربه محکمی به اقتصاد و معیشت آن‌ها وارد خواهد کرد. 

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد با بیان این که غرفه ها و مغازه‌های درون این میدان میوه و تره‌بار تنها کاربری فروش میوه را دارند و قابل استفاده در دیر کاربری‌ها نیستند، تعطیلی آنها را لطمه‌زننده به بازار میوه و این اتحادیه دانست و خاطرنشان کرد: غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار با تمامی نقاط کشور ارتباط و تبادل دارند و تعطیلی هر یک از آنها به اعتبار و آبروی بازار یزد آسیب می‌زند.

هرچند پیگیری‌های خبرنگار ایسنا برای اخذ مصاحبه با شهردار شاهدیه در این خصوص نتیجه‌بخش نبود ولی بنا بر اطلاعات کسب شده، اجاره بهای لحاظ شده به دنبال اعلام نظرهای کارشناسی جدید در سال جاری با توجه به قیمت‌های اولیه بسیار پایین گذشته، از سوی شهرداری اعمال شده که با توجه به اعتراض غرفه‌داران میدان میوه و تره‌بار، هم‌اکنون موضوع در دستور فرمانداری یزد جهت رفع اختلاف و کسب توافق بین طرفین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha