• یکشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 99092317677
  • منبع : روابط عمومی برنامه

از پیام ورنر هرتوزگ تا رونمایی از اعلان «آنجا سپیده دم» در بخش کرونایی ها

پیام ورنر هرتوزگ مستندساز برجسته به جشنواره سینما حقیقت و اعلام پیش فروش بلیت های این رویداد در سایت هاشور و رونمایی از پوستر مستند « آنجا سپیده دم » در بخش کرونا از جمله خبرهای امروز این رویداد است.

ورنر هرتزوگ مستندساز و کارگردان سینمای جهان و خالق آثاری چون فیتزکارالدو، معمای کاسپار هاوزر، الماس سفید، مرد خرس قهوه‌ای و... در پیامی ویدئویی به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اظهار کرد: ایران را دوست دارم و کاش می‌توانستم آنجا باشم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، متن کامل پیام ویدئویی ورنر هرتزوگ به این شرح است:

«سلام آندره ­یی (فیلم سازی که قرار است بصورت آنلاین درباره سینمای ورنر هرتزوگ صحبت کند). می­ دانم سمینار- کارگاهی برای فیلمسازان و دانشجویان جوان در ایران برگزار می ­کنی... به تو غبطه می ­خورم! چون من این کشور، ایران را دوست دارم. کشوری با سنت شعر و شاعری پنج هزارساله که ضمناً پیشینه‌ی تولید فیلم ­های فوق­ العاده­ ای دارد؛ بنابراین، کاش تو می ­توانستی آنجا باشی، یا کاش من ­هم می ­توانستم آنجا شخصاً کنارت باشم؛ اما نمی‌توانیم...

هرتزوگ در ادامه این پیام می‌گوید: چیزی که در نخستین ایمیل­ هایی که رد و بدل کردیم، توجه­­ ام را جلب کرد، تأملاتی بود درباره‌ی سینما وریته (سینماحقیقت) بنابراین حواس­ات باشد! خود من کسی بودم که همیشه این مفهوم «سینما حقیقت» را موعظه و تبلیغ می ­کردم. حقیقت در سینما، ورای امور مسلم و واقعیت­ های صرف نهفته؛ حقیقت در حیطه­ ای مرموز جاخوش کرده که ما واقعاً نمی ­توانیم تعریف و تبیین ­اش کنیم. من گاه آن را «شور» یا «سرمستی حقیقت» نامیده‌ام. فکر می ­کنم فیلم­ های ایرانی چیزی کشف کرده­ اند که برای ما روشنگری به ارمغان می‌آورد، اما وقتی نوبت به اصطلاح سینماحقیقت می ­رسد، باید آن را کنار بگذاری؛ چون پاسخی بود که نسل دهه ۱۹۶۰ برای جستجوهای خود یافته بود.

پایان‌بخش این پیام چنین است: آندره­ یی، فراتر از آن برو! در آنجا جوان ­های فوق­العاده ­ای کنارت خواهند بود... برایت آرزوی موفقیت می­ کنم. آرزوی موفقیت برای همه شما.»

ورنر هرتزوگ

 فروش بلیت فیلم های سینما حقیقت از ۲۴ آذرماه

فیلم‌های مستند چهاردهمین دوره جشنواره سینما حقیقت به صورت آنلاین در سامانه هاشور نمایش داده می شود و بلیت فروشی از ۲۴ آذرماه آغاز می‌شود.
به گزارش روابط عمومی هاشور، تمامی فیلم‌های مستند جشنواره سینماحقیقت به صورت آنلاین در سامانه «هاشور» نمایش داده خواهد شد و علاقمندان می‌توانند برای تماشای فیلم‌ها به سامانه هاشور به آدرس https://hashure.com  مراجعه کنند.
در سامانه هاشور دو بخش بنام خانه جشنواره و بخش مردمی وجود دارد. بخش خانه جشنواره شامل نمایش تمامی آثار برای میهمانان جشنواره، فیلمسازها ،فعالان حوزه مستند و اصحاب رسانه است که می توانند به شکل رایگان فیلم‌ها را مشاهده کنند.
بخش دیگر اکران عمومی است که علاقمندان می‌توانند برای یک فیلم بلیت تهیه کنند. بلیت خریداری شده برای تماشای هر فیلم فقط در همان تاریخ خریداری شده اعتبار دارد و قابل استفاده است.
بلیت فروشی در سامانه «هاشور»  از دوشنبه ۲۴ آذرماه آغاز می‌شود و قیمت بلیت باتوجه به نوع فیلم  ۵۰/۰۰۰ ریال، ۷۰/۰۰۰ ریال و  ۰۰۰/ ۱۰۰ ریال خواهد بود و کسانی که عضو خانه سینما نیستند، میهمان جشنواره نیستند و دسترسی به فیلم‌ها ندارند می‌تواند اکانت vip به قیمت ۳۰۰ هزار تومان تهیه کنند و به تمامی فیلم‌های جشنواره سینماحقیقت در سامانه هاشور دسترسی داشته باشند.
جدول اکران عمومی سامانه هاشور همان جدول اکران عمومی «سینماحقیقت» است که در این پلتفرم‌ عرضه می‌شود اما در بخش خانه جشنواره سامانه هاشورعلاوه بر فیلم‌هایی که در سایر پلتفرم‌ها نمایش داده می‌شوند آثار دیگری از بخش بین الملل و بخش ملی نیز نمایش داده خواهد شد.
بخش مردمی شامل همه فیلم‌هایی می‌شود که در بخش خانه جشنواره وجود دارد و علاقمندان فیلم‌های مستند می‌توانند به همه آنها از طریق پلتفورم هاشور دسترسی داشته باشند.
بخش دیگر شامل اکران های مردمی است که برنامه متفاوتی دارد و علاقمندان بر اساس علاقمندی‌هایشان می‌توانند فیلم‌ها را روزانه خریداری کنند.
چهاردهمین جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» به صورت آنلاین با دبیری محمد حمیدی مقدم از ۲۵ آذر تا ۲ دی ماه برگزار می‌شود.

رونمایی پوستر مستند «آنجا؛سپیده دم» در بخش کرونا

مراسم رونمایی از پوستر مستند «آنجا؛سپیده دم» کاری از محسن جهانی و هاشم مسعودی با حضور مسئولین بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پزشکان، پرستاران و عوامل مستند در بخش کرونای بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد.

 فیلم مستند  «آنجا سپیده دم» با همکاری بیمارستان امام رضا(ع) در مشهد توسط مرکز مستند سوره تهیه شده است. 

این مستند که قرار است برای اولین بار در جشنواره فیلم مستند ایران، سینما حقیقت اکران شود، به گفته سازندگانش با ساختاری متفاوت چالش های زندگی یک پرستار را در روزهای کرونایی روایت می کند.

طراح این پوستر، سعید علیزاده و طراح نشان آن محمد اسفندیاری بوده است. 

دیگر عوامل این فیلم مستند عبارتند از : تهیه کنندگان، هاشم مسعودی و مجتبی احسانی، کارگردان ها، محسن جهانی و هاشم مسعودی، تدوینگر، اسماعیل علیزاده، طراحی و ترکیب صدا، محمد حسین ابراهیمی، موسیقی، افشین عزیزی، تصحیح رنگ، یحیی محمدعلیی.

مصاحبه ایسنا را با این دو فیلم ساز که چندی پیش در این خبرگزاری منتشر شد، در این لینک بخوانید.

این خبر تا ساعت پایانی روز در راستای اخبار جشنواره حقیقت بروز رسانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha