• پنجشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99092015503
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

بازدید استاندار خراسان جنوبی از طرح‌های زیرساختی طبس

بازدید استاندار خراسان جنوبی از طرح‌های زیرساختی طبس

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی از خط ۱۳۲ کیلوولت طبس به دیهوک و پست ۱۳۲ کیلوولت صنعتی طبس بازدید کرد.

شرکت برق منطقه‌ای خراسان در این دو پروژه، ۷۰ کیلومتر خط ۱۳۲ کیلو ولت تک مداره تغذیه پست دیهوک و پست ۱۳۲ کیلوولت صنعتی طبس را اجرا می‌کند.

به گزارش ایسنا، عملیات اجرایی خط ۱۳۲ کیلوولت طبس به دیهوک با هدف تأمین برق بخش دیهوک در سال ۱۳۹۶ شروع شده و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

این پروژه با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد. اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۸۰ میلیارد ریال است و پیش بینی می‌شود تکمیل آن ۵۵ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز داشته باشد.

پست ١٣٢ کیلو ولت و خط انتقال دیهوک با توجه به مشکلات افت ولتاژ در منطقه، نیاز معادن موجود و سرمایه گذاری صنایع جوار معدنی در دست اقدام است.

علاوه بر این با اجرای پست ۱۳۲ کیلوولت صنعتی طبس به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر همراه با فیدرخانه ۲۰ کیلوولت، برق صنایع شهرستان تأمین می‌شود.

عملیات اجرایی این پروژه نیز در سال شروع ۱۳۹۶ شروع شده که در حال حاضر ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

شرکت برق منطقه‌ای خراسان تاکنون برای اجرای این پروژه ۲۹ میلیارد ریال هزینه کرده و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته برای تکمیل و بهره برداری ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین در مسیر سفر به طبس از مسکن اقشار کم درآمد روستای خسروآباد بازدید کرد.

ملانوری در این سفر از روند اجرای پروژه مسکن اقشار کم درآمد روستای خسروآباد بازدید کرد. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی سال های ۹۸ و ۹۹، احداث ۹۲ واحد مسکونی روستایی را در خسروآباد در دستور کار قرار داده است.

از مجموع این ۹۲ واحد مسکونی ۴۲ واحد سهمیه سال ۹۸ بوده که صددرصد آنها به متقاضیان تحویل شده است.

سهمیه خسروآباد در سال ۹۹ تعداد ۵۰ واحد بوده که تمامی آنها را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کرده‌اند. شرکت‌های گاز و آب، زیرساخت‌های لازم برای این واحدها را به طور کامل تأمین کرده‌اند.

بنیاد مسکن، بهسازی معابر شهرک جوانان را در این روستا در برنامه سال جاری دارد. زیرسازی و آسفالت ۶۰ هزار مترمربع و همچنین ۱۲ هزار مترمربع جدول‌گذاری از جمله اقداماتی است که در این شهرک انجام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان طبس بازدید کرد. محل احداث آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از جمله این پروژه‌ها بود.

کل اعتبار مورد نیاز این پروژه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که طی توافق صورت گرفته در سال ۹۸، از محل اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دانشگاه علوم پزشکی تأمین می‌شود.

در حال حاضر فونداسیون پروژه با اعتبار ۹۰ میلیون تومان اجرا شده و کار احداث پروژه ادامه دارد. پروژه احداث بیمارستان دوم ۱۰۰ تختخوابی از دیگر پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی در طبس بود که بازدید شد.

قرارداد اجرای این پروژه، طی تفاهم نامه ۴ جانبه مجمع خیرین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت ذغالسنگ پروده و شرکت پیمانکار در سال ۹۸ بسته شده و شـرکت ذغالسنگ پروده بـه نمایندگی هلدینگ شستا، تأمین اعتبار پروژه را به عهده گرفته است. بنا به همین تفاهم نامه، پروژه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی طبس در سال ۹۸، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب دارد.

بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی اول شهید مصطفی خمینی طبس در سفر سال ۹۳ هیئت دولت به استان با حضور وزیر راه و شهرسازی وقت، افتتاح شد.

در ساختمان ۶ طبقه این بیمارستان، بخش های زنان و زایمان، اطفال، داخلی، جراحی، مراقبت‌ های ویژه CCU، ICU و NICU  فعال است و جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر از مردم شهرهای طبس، دیهوک و عشق آباد از خدمات پزشکی درمانی آن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha