• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403070503924
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان جنوبی:

توجه به محصول استراتژیک عناب موجب رونق اقتصادی روستاها می‌شود 

توجه به محصول استراتژیک عناب موجب رونق اقتصادی روستاها می‌شود 

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: افزایش محصول استراتژیک عناب به توسعه پایدار و  رونق اقتصادی روستاها کمک می کند. 

مهدی جعفری امروز پنجشنبه ۵ مهر در آیین شکرگزاری برداشت محصول عناب در روستای سیوجان شهرستان خوسف، اظهار کرد: افزایش محصولات استراتژیک عناب به توسعه پایدار و  رونق اقتصادی روستاها کمک می کند.  

معاون اقتصادی استاندار اظهار امیدواری کرد: سال آینده این جشنواره در مکانی برگزار شود که برای عناب کاران الگویی در راستای افزایش بهره وری و ترویج محصولات کشاورزی باشد. 

جعفری با اشاره به تغییر اقلیم در خراسان جنوبی و گرمای بیش از اندازه هوا در منطقه افزود: در  خصوص گرمای هوا باید تدبیر کرد، چرا که شاید روزی عناب از منطقه حذف شود و مجبور باشیم محصول دیگری را جایگزین کنیم لذا محققین و مروجین باید برای بقای محصول استراتژیک عناب، کار کارشناسی انجام دهند. 

به گفته وی؛ رقم عناب سیوجان ثبت شده اما در راستای برندسازی عناب سیوجان باید گام برداشت ‌تا این محصول به خوبی برای بازار و مصرف کننده معرفی شود. 

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به محدودیت های منابع آبی و برق و یا تعادل بخشی چاه‌های کشاورزی گفت: مطالبه جهاد کشاورزی و مردم همسو است چراکه آب های کشاورزی کسر شده، اما باید در وهله نخست کشاورز توانمند شود و به این مهم برسیم که باید آبیاری زیر سطحی اجرا شود.  

جعفری با تأکید بر اینکه هم در تولید و هم در بازاریابی محصول  عناب باید گام های فراتری برداریم، خاطرنشان کرد: برای بورس عناب ما هر کاری را کردیم اما گردش مالی آن کم است لذا نامه ای را برای بورس عناب به تأییدیه استانداری به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال کردیم تا قیمت عناب افزایش یابد.

‌در پایان این مراسم از برترین زکات‌دهنده، برترین عناب‌کار، برترین فرد در تولید و فرآوری عناب تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha