• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403070504102
  • خبرنگار : 50026

استاندار خراسان جنوبی:

علت حادثه طبس در کارگروهی مورد بررسی قرار می‌گیرد

علت حادثه طبس در کارگروهی مورد بررسی قرار می‌گیرد

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اتمام عملیات مدیریت بحران حادثه معدن زغال‌سنگ طبس گفت: باید علت این حادثه مورد بررسی قرار گیرد که مقرر شد در این زمینه ستاد یا کارگروهی متشکل از وزارت صمت، وزارت تعاون، دستگاه قضا و کمیسیون‌های مربوطه مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.

جواد قناعت امروز پنجشنبه(۵ مهر) در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تبریک هفته دفاع مقدس از تلاش همه مسئولان برای جذب اعتبارات تملک دارایی استان در سال مالی ۱۴۰۲ قدردانی کرد و گفت: با همراهی مدیران و ذیحسابان استان ۹۹.۸ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های استان جذب شد. 

به گفته وی، از ۲ دهم درصد اعتباری که تا پایان شهریورماه جذب نشده، ۱۰ میلیارد تومان اسناد خزانه بوده است.

وی ادامه داد: در حال رایزنی با مرکز هستیم که بتوانیم همین مقدار اعتبار کم باقیمانده استان را هم جذب کنیم.

استاندار با بیان اینکه در سال مالی گذشته ۵.۷ همت اعتبارات تملک دارایی‌های مصوب داشته‌ایم، تصریح کرد: از این میزان ۴.۵ همت به استان تخصیص یافت که بین دستگاه اجرایی و شهرداری‌ها توزیع شده است.

قناعت یادآور شد: در این جلسه تشکیل کارگروه توسعه مهارت ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و با مسئولیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مصوب شد که اولین جلسه آن شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اعلام دهیاری‌های دارای شرایط برای تخصیص کد دستگاه اجرایی هم تصریح کرد: در این خصوص ۴۴ دهیاری استان براساس شرایط اعلامی به مرکز اعلام شد که ۲۷ دهیاری در نهایت توسط سازمان برنامه و بودجه تأیید نهایی شدند و کد دریافت کردند.

استاندار بیان کرد: با توجه به اینکه دهیاری‌ها بازوان اجرایی دولت هستند بخشی از طرح‌های عمرانی در روستاها می‌بایست برای اجرا به آنها سپرده شود.

قناعت با اشاره به با ابلاغ فرمان رئیس جمهور در خصوص سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ در آبان ماه امسال گفت: در این سرشماری هرچه اطلاعات ما دقیق‌تر باشد، کمک‌کننده خواهد بود و اطلاعات آن نقش مؤثری در برنامه‌ریزی صحیح در بخش کشاورزی دارد.

به گفته وی؛ نیاز است همه متولیان در زمینه سرشماری عمومی کشاورزی نهایت همکاری را داشته باشند.

استاندار در ادامه سخنانش ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس، گفت: متأسفانه در این حادثه تلخ ۴۹ نفر جان خود را از دست دادند، ۱۶ نفر مصدوم شدند که حال ۲ نفر وخیم است و یک نفر هم برای اهدای عضو به یزد اعزام شد.

قناعت عنوان کرد: مدیریت بحران حادثه معدن معدنجو طبس بر عهده استان بود که با حدود ۸۰ ساعت تلاش نیروهای امدادی، عملیات امداد و نجات این حادثه بسیار سخت، سنگین و ناراحت‌کننده به اتمام رسید.

وی با تأکید بر اینکه باید علت حادثه تلخ معدن طبس مورد بررسی قرار گیرد، افزود: در این خصوص ستاد یا کارگروهی متشکل از وزارت صمت، وزارت تعاون، دستگاه قضا و کمیسیون‌ های مربوطه در مجلس شورای اسلامی تشکل خواهد شد و ظرف ۲ هفته آینده علت حادثه را مورد بررسی قرار می‌دهند و نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

شایان ذکر است؛ توزیع اعتبارات محرومیت‌زدایی، بررسی و تصویب ۱۶ مصوبه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری، بررسی و تصویب پنج مصوبه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، تبیین ضرورت تشکیل کارگروه توسعه مهارت ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و اعلام دهیاری‌های دارای شرایط برای تخصیص کد دستگاه اجرایی و سرشماری عمومی کشاورزی در آبان سال جاری از دستور کارهای این شورای بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha