• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99091612360
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۶ آذر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۶ آذر ایسنا

تکرار ادعای ترامپ درباره توافق با ایران/ آخرین خبر از وضعیت سلامت آیت‌الله مصباح یزدی/ تاکید بر شفاف سازی درباره واردات لوازم خانگی بوش/ انتصاب نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران/ تاثیر توافق اخیر کشورهای حاشیه خلیج فارس بر روابط ایران و قطر و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بعد از پیروزی طی چند ساعت با ایران توافق می‌کنم!

به گزارش ایسنا، تکرار ادعای دونالد ترامپ درباره توافق با ایران در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در ایالت جورجیا بار دیگر مدعی شد که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در این کشور تقلب شده و در واقع او پیروز این رقابت بوده است و به همین دلیل قصد دارد  به دیوان عالی شکایت کند.

وی افزود ‌که اگر پیروز شود، طی چند ساعت مقامات ایران برای انجام توافق در دفتر کار او خواهند بود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

تحلیل واشنگتن پست از اختلاف نظر نتانیاهو با دولت بایدن بر سر ایران

بایدن برای بازگشت به برجام پیش‌شرط تعیین نکند

مخالف بازگشت ‌آمریکا به برجام نیستیم

انتقاد اولیانوف به موضع کشورهای غربی در قبال برجام

***

وضعیت سلامت آیت‌الله مصباح یزدی هنوز مطلوب نیست

دومین خبر پربازدید امروز درباره وضعیت سلامتی حجت‌الاسلام مجتبی مصباح یزدی بود.

فرزند رییس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در اطلاعیه ای درباره آخرین وضعیت سلامت پدر خود را اعلام کرد: روند درمانی آیت الله مصباح یزدی تحت نظر تیم پزشکی ایشان در حال پیگیری مداوم است ولی وضعیت ایشان همچنان مطلوب نیست و به طور جدی نیازمند ادامه توسلات و دعاهای آحاد مردم هستیم.

باید درباره واردات لوازم خانگی بوش شفاف سازی شود/ کمیسیون امنیت ملی ورود می کند

تاکید یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت شفاف سازی واردات لوازم خانگی بوش هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

علی علیزاده با تاکید بر لزوم پاسخگویی دولت درباره موضوع واردات لوازم خانگی بوش گفت که واردات ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش دامن زدن به نابسامانی اقتصادی و نارضایتی مردمی و در نهایت ضربه به تولید ملی است.

انتصاب نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران

خبر بعدی،‌ انتصاب حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری به عنوان نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در حکمی از سوی  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.

لایحه بودجه با نگاه واقع بینانه و منطبق بر نیازهای جامعه تدوین شده است

توضیحات رئیس جمهور درباره لایحه بودجه در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت هم از پربازدیدها بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: بودجه ارایه شده از سوی دولت با نگاه واقع بینانه نسبت به شرایط پیش رو در سال آینده و با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و منطبق بر نیازهای جامعه و مردم تدوین و تنظیم شده است.

ایران می داند چه موقع باید بدون نرمش، ضعف و ترس ضربه بزند

یادداشت وزیر خارجه پیشین لبنان در روزنامه البناء درباره ترور شهید فخری زاده هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

عدنان منصور درباره گزینه‌های مطرح شده در ارتباط  با نوع انتقام ایران از عاملان و آمران ترور محسن فخری زداده گفت: ایران بی نیاز از اتخاذ تصمیمات احساسی و شتابزده است و کسانی که از نزدیک با تفکر و نحوه برنامه ریزی و طراحی ایران و عقل و تدبیر رهبران ایران آشنا هستند، به خوبی درک می کنند که تهران با نفسی طولانی و مسئولیت پذیری عالی و بدون هیچ گونه عقب نشینی در حال بررسی گزینه های خود است، به خوبی بر داشته ها و نداشته هایش و آنچه که باید انجام دهد، واقف است و می داند چه موقع باید پیشروی کند و بدون نرمش، ضعف و ترس ضربه بزند.

خبر های دیگر در زمینه ترور شهید فخری زاده را در لینک های زیر بخوانید.

ترور شهید فخری‌زاده منشأ وحدت برای ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی است

ترور شهید فخری‌زاده نتیجه کوتاه آمدن‌ها است

مراسم بزرگداشت شهید فخری‌زاده برگزار شد

حضور رئیس سازمان بسیج دانشجویی در منزل شهید فخری‌زاده

***

هیچ هواگردی برای‌ ما غیرقابل رؤیت نیست

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد  با اشاره به آمادگی این نیرو در مقابله با تهدیدات، عنوان کرد: نیروی پدافند هوایی ضمن رصد و حراست دائمی آسمان کشور، حرکات و اقدامات دشمنان را فراتر از مرزهایمان رصد و بررسی می‌کند. الحمدلله این نیرو امروز به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است و دیگر در آسمان کشور هیچ هواگردی وجود ندارد که برای ما قابل رؤیت نباشد؛ لذا هر پرنده‌ای با هر سطح مقطع پروازی را می‌توانیم کشف و منهدم کنیم.

این اظهارات فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

واکنش مقام صهیونیست به انتشار تصاویر سردار سلیمانی در لبنان

خشم سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از انتشار تصاویر سردار سلیمانی در یکی از خیابان های لبنان از دیگر خبرهای پرمخاطب بود.

افیخای ادرعی با انتشار تصاویری از سردار سلیمانی که در یکی از خیابانهای لبنان نصب شده است در صفحه توییتر خود نوشت: وقتی که وابستگی لبنانی ها به ایران بیشتر از وابستگی خود ایرانی ها به کشورشان می شود، سرنوشت لبنان بازهم در مسیر آزمایش می ماند و بار دیگر این سوال مطرح می شود که لبنان به کجا می رود؟

تاثیر توافق اخیر کشورهای حاشیه خلیج فارس بر روابط ایران و قطر

تحلیل یک کارشناس مسائل غرب آسیا درباره تاثیر توافق اخیر کشورهای حاشیه خلیج فارس بر روابط ایران و قطر از پربازدید های بامداد امروز بود.

حسن هانی‌زاده  اظهار کرد: قطر در نوع تعامل با ایران تحت تاثیر عربستان و فشارهای این کشور قرار نمی‌گیرد و فراموش نخواهد کرد که تهران در زمان تحریم‌ها چه کمک‌هایی به این کشور ارائه کرد.

بعید است کویت و عمان بخواهند جبهه‌ای را علیه ایران تشکیل بدهند

در همین رابطه رحمان قهرمان‌پور، کارشناس مسایل بین‌الملل با اشاره به توافق میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای حل اختلافات میان این کشورها گفت:  به نظر عربستان موافق این روند نیست. عربستان دنبال این است که هژمونی خود را در شورای همکاری خلیج فارس و منطقه حفظ کند و بعید است که کویت و عمان بخواهند در این شرایط جدید از سیاست سنتی خود در حفظ توازن با ایران عبور کنند و جبهه ای را علیه ایران تشکیل بدهند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha