• چهارشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99091209793
  • خبرنگار : 50081

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی:

هدف از مطالعه دست‌یابی و دقت به گفتار و نوشتار است

هدف از مطالعه دست‌یابی و دقت به گفتار و نوشتار است

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه فردوسی گفت: هدف از مطالعه این است که داده‌های بیشتری داشته باشیم، قدرت تحلیل را بالا ببریم، به بسیاری از آثار آن دست پیدا کنیم و باید در گفتار و نوشتارها دقت داشته باشیم. 

دکتر اعظم ایرجی‌نیا در وبینار انجمن علمی فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه فردوسی در خصوص چگونه مطالعه کنیم، اظهار کرد: مطالعه صرفا کتاب خواندن، روزنامه خواندن و مطالعه آزاد نیست؛ گاهی مطالعه‌ای است که به صورت شفاهی یاد می‌گیریم. برای اینکه قدرت مطالعه را افزایش دهیم و هدف آن این است که داده‌های بیشتری داشته باشیم و قدرت تحلیل را بالا ببریم و به بسیاری از آثار آن دست پیدا کنیم، باید در گفتار و نوشتارها دقت داشته باشیم. 

وی افزود: در پاسخ به این سوال که با چه رویکردی می‌توان نحوه مطالعه را بررسی کرد، باید گفت که تجربه شخصی، توصیه‌های علمی و مطالعه با استفاده از تغییر در سبک زندگی که بسیار مهم است و مکمل یکدیگرند را تشکیل می‌دهد. بنابراین تجربه شخصی، روشی ملموس بوده و کاربردی اعمال شده و نتیجه آن براساس بازخوردها نیز رضایت‌بخش بوده است. 

عضو هیات علمی فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه فردوسی تصریح کرد: این روش دارای فوایدی مانند بالا بردن سرعت در دوره کردن یک درس در مدت کوتاه، افزایش طول ماندگاری مطلب در ذهن در مدت طولانی، مفید بودن این روش برای تدریس، پاسخ به مسائل متعددی که تاکنون با آن‌ها مواجه نشده‌اید از طریق داده‌های پیشین و در نهایت پژوهشگر خوب را شامل می‌شود. برای اینکه در این روش به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم، باید در کاربرد این روش صبوری کرد.

وی عنوان کرد: اگر وارد رشته‌ای و بحث مطالعاتی شدیم باید این افق را در خود ببینیم که قرار است با این مطالب زندگی کنیم و متناسب با رشته، اگر رویدادی در زندگی اتفاق می‌افتد، متناسب با همان مباحث علمی خود موضوع و حادثه را تحلیل کنیم. باید بدانیم آنچه که آموختیم دائما همراه ما باشد و آن را ارتقا دهیم و از دل مباحثی که آموختیم، یک نتیجه‌گیری ماورایی داشته باشیم و آن مطالب را با مباحث دینی پیوند دهیم.

ایرجی‌نیا خاطرنشان کرد: اینکه انگیزه مطالعه را چگونه تقویت کنیم که محتوای کار ما را تشکیل می‌دهد باید با استفاده از تغییر در سبک زندگی صورت گیرد و هر روز حداقل ۱۵ دقیقه با خود فکر کنیم که آخر این زندگی برای من چه خواهد شد و چه دستاوردی از این زندگی می‌خواهم و برای چه به اینجا آمده‌ام؛ چرا حوادث زندگی برای من پدید می‌آیند؛ آیا این حوادث صرفا زندگی من را تشکیل می‌دهد یا ورای این حوادث زندگی واقعیتی است؛ اینکه غصه نمره و قبول شدن را می‌خوریم، چقدر حقیقی است، اینکه وقت زیادی با دوستان می‌گذاریم و سرکلاس دیر می‌آییم و همه این موارد را باید از خود پرسید که تا چه اندازه در زندگی ما ارزش واقعی دارند.

عضو هیات علمی فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه فردوسی بیان کرد: همچنین باید اولویت‌های زندگی خود را بدانیم و این سوالات را از خود بپرسیم که خدا از زندگی من چه می‌خواهد و به این موضوعات فکر کنیم در نتیجه این انگیزه به تدریج رخ می‌دهد و نباید عجله کرد و باید به خود فرصت داد تا به مرور زمان اثر آن را در زندگی خود مشاهده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha