• دوشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99090302207
  • خبرنگار : 50081

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان مطرح کرد

خودکفایی در تامین تجهیزات الکترونیکی گامی بزرگ در صنعت الکترونیک کشور

خودکفایی در تامین تجهیزات الکترونیکی گامی بزرگ در صنعت الکترونیک کشور

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: تامین تجهیزات الکترونیکی و جلوگیری از خروج ارز در دوران تحریم از جمله اهداف ما در آینده است تا گامی بزرگ در خودکفایی صنعت الکترونیک کشور برداشته باشیم.

مهندس حامد سازگارا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این شرکت در ابتدا فعالیت خود را در دو حوزه طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی و دوم تجهیزات آزمون و آزمایشگاهی آغاز کرده و توانسته تجهیزات و بردهای الکترونیکی که در صنعت وجود دارد، مانند سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری، صنایع بزرگ و سنگین مانند معدن‌ها، فولادها و... مورد استفاده قرار دهد. این تجهیزات عموما به روش مهندسی معکوس یا طراحی انجام می‌شود و توانستیم نیاز آن‌ها را نسبت به خرید خارجی مرتفع کنیم.

وی افزود: با توجه به نیاز شدید صنعت الکترونیک کشور با هدف خودکفایی در تامین تجهیزات الکترونیکی و جلوگیری از خروج ارز در دوران تحریم، انجام خدمات مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی را برای بردهای چندلایه و ایجاد قطب اصلی مهندسی معکوس تجهیزات الکترونیکی در شرق کشور را نیز در اهداف آینده قرار داده‌ایم تا گامی بزرگ در خودکفایی صنعت الکترونیک کشور برداشته باشیم.

این مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه سازمان قطار شهری مشهد بسیاری از قطعات خود را به روش مهندسی معکوس ساخته و ما یکی از شرکت‌هایی هستیم که برای این سازمان کار می‌کند، تصریح کرد: تمامی فعالیت‌هایی که در طول سه سال کاری خود، به‌خصوص در حوزه بردهای الکترونیکی انجام دادیم، تحریم بوده‌ایم و بردهایی که در آسانسورهای شهرداری و قطار شهری استفاده می‌شد را نمی‌توانستیم از کشور آلمان وارد کنیم. 

وی عنوان کرد: در نتیجه این امر باعث شد سازمان قطار شهری که در راس سازمان‌های مختلف قرار دارد، تصمیم بگیرد تعدادی از این بردها را بسازد و مجموعه ما هم با آن‌ها همکاری کرد و توانستیم بردهای مختلفی را با روش مهندسی معکوس بسازیم. خدمات مهندسی معکوس به گونه‌ای است که بیشتر برای استفاده ملی فایده دارد چراکه عموما در کشورهای همسایه تحریم وجود ندارد که بخواهند از قطعات مهندسی معکوس شده استفاده کنند. همچنین با روش مهندسی معکوس به علم و تکنولوژی بیشتری دست پیدا کردیم و آگاه هستیم که بردها چگونه طراحی و به چه روش ساخته شده است.  

این مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: این شرکت با مشکلاتی همراه است اما توجه به دو مورد از آن‌ها می‌تواند در فعالیت‌های ما مثمرثمر باشد. اینکه در امور قراردادی و تسهیل کردن تعدیلات ارزی برای شرکت‌هایی که فناور هستند، مورد حمایت قرار گیرند. همچنین بخشودگی بیمه است که اگر بتوان در قراردادهای شرکت‌های دانش‌بنیان قوانین تسهیل شود بسیار برای ما حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: این مجموعه با همت جمعی از فارغ التحصیلان متعهد دانشکده فنی شهید منتظری در مرکز رشد دانشکده شهید منتظری مشهد آغاز به کار کرد که با فعالیت در زمینه طراحی و ساخت نمایشگرهای صنعتی و تجهیزات الکترونیکی، رفع عیب تخصصی تجهیزات الکترونیکی و ارائه خدمات مهندسی معکوس مرتبط با این زمینه‌ها صورت می‌گیرد. 

سازگارا اظهار کرد: بیماری کرونا روی همه کسب و کارها تاثیر گذاشته و ما هم بی‌نصیب از این موضوع نبودیم و عموما فعالیت‌ها روی نیروی انسانی متخصص می‌چرخد و کرونا باعث شد نوع کار متفاوت شود. اما با حفظ و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی توانستیم فعالیت‌های خود را انجام دهیم و تاکنون در این زمینه مشکلی وجود نداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha