• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403040604067
  • خبرنگار : 50405

قالیباف: در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم کشور روی ریل پیشرفت افتاد

قالیباف: در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم کشور روی ریل پیشرفت افتاد

ایسنا/خراسان رضوی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم مسیر کشور را عوض کردیم و در ریل پیشرفت به‌راه افتادیم.

محمدباقر قالیباف شامگاه ششم تیر در گردهمایی حامیان خود که در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تقدیر الهی این گونه بود که خدا شهید رئیسی و همراهانش ایشان را از ما بگیرد و حال ما باید طبق قانون اساسی انتخابات را برگزاری کنیم. 

وی افزود:  در دهه ۹۰ دولت‌هایی که مستقر بودند و باعث رکود و گرانی شدند اما نه مذاکره را به نتیجه و نه کشور را به جایی رساندند، رشد اقتصادی زیر یک درصد اما رشد نقدینگی ۲۶ برابر شد. ما برای تحول در این مسیر آمده‌ایم. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه جریانی در کشور در پی ایجاد دوگانه‌سازی است، عنوان کرد: کسانی که قانون اقدام راهبردی را هدف انتقادات شدید قرار دادند، به یاد آورند که پس از خروج ترامپ از برجام، کشور تا ماه‌ها دچار بلاتکلیفی بود تا بالاخره در یکی از جلسات شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن قرار شد مجلس با هماهنگی وزارت خارجه و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی قانونی را برای نجات کشور از این وضعیت تصویب کند و قانون راهبردی بر همین اساس تصویب شد که رهبری هم فرمودند این از بهترین قانون‌های مجلس یازدهم بود که هم دست مذاکره‌اکنندگان را پر کرد و هم مسئولین را از بلاتکلیفی درآورد. اما امروز می‌گویند این قانون را قبول ندارند. این نشان می‌دهد اگر این افراد بیایند و مستقر شوند بیشتر لطمه به کشور می‌زنند.

وی با بیان اینکه ما به حول قوه الهی با تکیه بر قوانین و برنامه هفتم مشکلات اقتصادی را حل خواهیم کرد، گفت: یکی از موضوعات مهم، مسکن است من چه در قرارگاه خاتم و چه در شهرداری تهران تجربه دارم و می‌دانم مشکل مسکن کجاست. دولت قبل می‌گفت افتخار ما این است که مسکن نساختیم. نتیجه این شده که امروز کمبود مسکن داریم. با قانون جهش تولید مسکن که دولت سیزدهم نیز اجرا می‌کرد، مشکل مسکن حل می‌شود، اما یک کار ضربتی دیگر هم باید انجام داد؛ ما می‌توانیم ۳۳۰ هکتار زمین‌هایی که در حاشیه شهرها هست را وارد شهرها کنیم. در بیش از ۸۰ درصد شهرها می‌شود این کار را کرد. به هر سرپرست خانوار بدون مسکن، ۲۰۰ متر زمین رایگان خواهیم داد تا آن را بسازد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بخشی از اتباع خارجی به صورت غیرقانونی در کشور ما هستند و برای امنیت و اقتصاد ما مشکل ایجاد کرده‌اند، افزود: ضمن احترام برای اتباع قانونی، برای اخراج اتباع غیرقانونی مصمم هستیم. همچنین می‌خواهیم طرح انسداد مرزها را به طور کامل اجرا کنیم. البته این به معنی تعطیلی بازارچه‌های مرزی نیست.

قالیباف با بیان اینکه نیروهای شرکتی یکی از مشکلاتی است که از سال‌ها پیش ایجاد شد، عنوان کرد: ما با این نیروها مانند شهروندان درجه یک و دو برخورد کردیم‌. حتما بحث امنیت شغلی این‌ها را دنبال خواهیم کرد. تصمیم داریم در راستای کوچک‌سازی دولت و اقتصاد مردمی، تولید خدمات در دولت را متوقف کنیم و خدمات را از بخش خصوصی بخریم.

وی اظهار کرد: عده‌ای می‌گویند قالیباف آدم اجرایی خوبی است، اما سیاست بلد نیست، من از شما می‌پرسم آیا از مجلس سیاسی‌تر هم داریم؟ من ۴ سال رئیس مجلس یازدهم بودم که‌ نیمی از آن هم در دولت قبل بود و هر کاری خواستند از ایجاد اختلافات داخلی تا خارجی انجام دادند، اما مجلس یازدهم بسیار کارآمد بود و قوانین روی زمین مانده بسیاری را تصویب کرد. ما سیاست را بلدیم اما سیاسی‌کاری نمی‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha