• یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99082517116
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد

احداث ۵۰ یادمان شهدای گمنام در گیلان/ هفت نقطه در دست طراحی است

احداث ۵۰ یادمان شهدای گمنام در گیلان/ هفت نقطه در دست طراحی است

ایسنا/گیلان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، از تدفین ۱۳۱ شهید گمنام در ۵۰ نقطه در استان خبر داد و تصریح کرد: در ۳۷ نقطه شاهد احداث یادمان خوبی برای شهدای گمنام هستیم و ۱۳ نقطه در دست پیگیری از سوی دستگاه هاست.

سرهنگ حسین مصطفی پور در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، سال ۱۳۹۹ را مصادف با چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: تجلیل از یک میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس در سطح کشور در دستور کار همه سازمان ها و نهادها و دستگاه ها و یگان های نظامی و انتظامی قرار دارد.

وی از مسئولان خواست در مناسبت ها و ویژه برنامه های پیش رو تجلیل از نقش آفرینان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را به صورت ویژه و خاص در دستور کار قرار دهند، گفت: به دنبال ترویج فرهنگی ایثار و شهادت و نهادینه کردن آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس در جامعه هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، از تدفین ۱۳۱ شهید گمنام در ۵۰ نقطه در استان خبر داد و تصریح کرد: در ۳۷ نقطه شاهد احداث یادمان خوبی برای شهدای گمنام هستیم و ۱۳ نقطه در دست پیگیری از سوی دستگاه هاست.

مصطفی پور، با بیان اینکه هفت نقطه از ۱۳ نقطه مربوط به تدفین شهدای گمنام استان را در دست طراحی داریم، یادآور شد: از جمله مهمترین یادمان های شهدای گمنام استان در شهرک ماسوله واقع شده که به واسطه بافت تاریخی و فرهنگی این منطقه، منتظر طراحی یادمان مناسب توسط میراث فرهنگی هستیم که تاکنون طراحی خاصی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اهمیت احداث دو یادمان شهدای گمنام در رشت، خاطرنشان کرد: سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان تولیت احداث یادمان شهدا در مسکن مهر رشت را بر عهده گرفته و از هفته آینده کلنگ اجرای کار به زمین زده می شود. همچنین به دنبال تعیین تکلیف پیمانکار یادمان شهدای گمنام پارک ملت از سوی شهرداری هستیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، باغ موزه دفاع مقدس را مهمترین برنامه فرهنگی استان در حوزه ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس دانست و بیان کرد: با توجه به پیگیری های استاندار گیلان و دستورات بودجه ای دکتر نوبخت، شاهد روند خوب اجرایی هستیم و امیدواریم براساس زمان بندی تا بهار ۱۴۰۰ فاز نخست را به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha