• سه‌شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99081308553
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی:

۱۷هزار باستانی کار در کشور ساماندهی شدند

۱۷هزار باستانی کار در کشور ساماندهی شدند

ایسنا/اصفهان رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: تاکنون اطلاعات و سوابق کامل ۱۷ هزار باستانی‌ کار از ۳۱ استان جمع‌آوری و در سامانه فدراسیون ثبت شده است.

مجتبی جوهری، امروز (سه شنبه_ ۱۳ آبان) در مراسم افتتاح زورخانه شهدای شهراب در شهر زواره اظهار کرد: ورزش زورخانه ای از ابعاد گوناگون با هیچ رشته دیگری قابل قیاس نیست چون از نظر فنی، زیبایی، جذابیت و اخلاق مداری سرآمد است و  به حریف صدمه وارد نمی کند و هیچ ورزش دیگری چنین پویایی ندارد.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مهمترین امور خیر برای کشور ما ساخت زیرساخت ها و بسترسازی برای فعالیت جسمی است، افزود: این ورزش به دلیل انجام فعالیت های گروهی و احیای نمادهای مذهبی و ملی باید توجه به آن بیشتر از گذشته شود. این ورزش متعلق به ایران است و از گذشته بسیار دور این ورزش در تاریخ ما جا دارد.

به گزارش ایسنا، رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی با بیان اینکه تاکنون اطلاعات و سوابق کامل ۱۷ هزار باستانی‌ کار از رده سنی نونهالان تا بزرگسالان در ۳۱ استان جمع‌آوری و در سامانه فدراسیون ثبت شده و این فرایند ادامه دارد، گفت: این ورزشکاران سالانه در ۷۰۰ زورخانه به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی مشغول هستند.

جوهری با بیان اینکه شاید اگر تاریخ گذشتگان خود را ورق بزنیم به خوبی مشخص است که این ورزش و فعالیت هایی که در آن می شود در تاریخ و تمدن ما تاثیرگذار بوده و به نوعی انسان سازی کرده است، تصریح کرد: این ورزش تاکنون در معضلات اجتماعی نیز تاثیر زیادی داشته و در حوزه امنیت، اجتماعی، کاهش ناهنجاری در جامعه و کمک به نیازمند در طول تاریخ به خوبی اثر خود را گذاشته است.

وی با اشاره به فعالیت ورزش زورخانه در استان اصفهان با بیان اینکه بیشتر زیرساخت ورزش زورخانه ای کشور در استان اصفهان وجود دارد و دارای ورزشکاران بسیار مستعدی است، گفت: امروز با افتتاح زورخانه شهدای شهراب زواره تعداد این مکان ها به ۱۴۷ زورخانه می رسد.

افتتاح دو طرح ورزشی در زواره

همچنین فرماندار شهرستان اردستان در این مراسم گفت: امروز شاهد افتتاح و بهره برداری دو طرح ورزشی هستیم که برای احداث ساختمان جدید اداری اداره ورزش و جوانان زواره با زیربنای ۱۲۰مترمربع و احداث زورخانه شهدای شهراب این شهر با زیربنای  ۳۶۰مترمربع در مدت ۸ ماه در مجموع توسط یکی از خیران بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

حمیدرضا تاملی با بیان اینکه خیران با مشارکت در ساخت پروژه های مختلف  بازوی توانمند دولت در تامین نیازهای مردم هستند، خاطرنشان کرد: ساخت سالن کشتی شهدای شهراب در اردستان و کمک برای تکمیل استخر شنای زواره از دیگر اقدامات خیران در شهرستان اردستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha