• پنجشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403061508845
  • خبرنگار : 50260

قرارداد خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک بلغارستان امضا شد

قرارداد خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک بلغارستان امضا شد

ایسنا/اصفهان شهردار کاشان از امضای رسمی قرارداد خواهرخواندگی بین المللی کاشان با شهر کازانلاک بلغارستان خبر داد.

کیومرث محمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهر کازانلاک علاوه بر پیشینه تاریخی، از حیث تولید فرآورده‌های گل محمدی از جمله شهرهای مهم در این عرصه محسوب شده و گزینه مطلوب برای همکاری و تعاملات بین‌المللی در این حوزه به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به تشابهات دو شهر کاشان و کازانلاک افزود: قرارداد خواهرخواندگی میان کاشان و کازانلاک فرصتی برای استفاده از ظرفیت‎‌های مشترک به ویژه حوزه اقتصادی، گردشگری و کشاورزی است. 

وی تصریح کرد: مقدمات انتقال تجربیات فعالان حوزه گل محمدی و تولید فرآورده‌های این محصول، اعزام فعالان و کارآفرینان گل محمدی کاشان به بلغارستان و استفاده از دانش و مهارت نیروهای متخصص در هر دو شهر در این تفاهم فراهم شده است.

وی تاکید کرد: بلغارستان دروازه ورودی کشورهای اتحادیه اروپا است که توافق صورت گرفته بین این دوشهر و اجرایی شدن آن، می‌تواند دستاوردهای مناسبی برای توسعه روابط کاشان و کشورمان به همراه داشته باشد.

محمدپور افزود: امیدواریم امضا و اجرای قرارداد خواهرخواندگی بین‌المللی کاشان و کازانلاک زمینه ساز همکاری‌ها و تعاملات بیشتر خطه سیلک با سایر شهرهای جهان شود.

خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک، موجب معرفی دو شهر به جهانیان می‌شود 

سفیر ایران در بلغارستان گفت: خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک، موجب معرفی دو شهر به جهانیان می‌شود و بستری برای استفاده از ظرفیت‌‎های مغفول مانده و بسترهای مشترک و گامی برای ارتقای مناسبات بین المللی  است.

علیرضا ایروش با اشاره به پیگیری‌های مستمر برای امضای این قرارداد افزود: ایران و بلغارستان اشتراکات زیادی در زمینه‌‎های گوناگون به ویژه تاریخی، گردشگری و کشاورزی دارند. هر دو شهر در پرورش گل رز شهرت دارند و ارتباط برپایه گل و فرآورده های ارزشمند آن را باید به فال نیک گرفت. 

وی اظهار کرد: نام کاشان در ایران و جهان با فرش و گل محمدی گره خورده است و فرش کاشان به ویژه فرش دستباف آن شهرت جهانی دارد ضمن اینکه نساجی سنتی، تولید داروهای گیاهی و صنایع سنگین مانند فولاد، به‌عنوان ظرفیت‌های خطه کاشان  را باید به جهان معرفی کرد.

وی با تأکید بر جایگاه تمدنی و فرهنگی کاشان تصریح کرد: این شهر تاریخی و فرهنگی می‌تواند زمینه‌‎ساز معرفی ظرفیت‌های ناب فرهنگی و اجتماعی ملت ایران و هم‌چنین مردم دارالمومنین کاشان به مخاطبان بین المللی باشد. 

به گزارش ایسنا، سفیر ایران در بلغارستان گفت: امضای قرارداد خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک می‌‎تواند بسیاری از ظرفیت‌های مغفول مانده را شناسایی کرده و برای شکوفایی استعدادهای موجود برنامه‌‎ریزی کرد. 

ایروش تأکید کرد: شهرداران دو شهر با توافقاتی که انجام می دهند، تسهیلاتی را برای گردشگران ایرانی و بلغاری فراهم می‌کنند تا روابط پایداری بین دو کشور برقرار شود و نمادهایی از دو شهر طراحی شده و در محل‌های مناسبی از کاشان و کازانلاک نصب شود.

خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک زمینه ساز تحقق منافع مشترک است

سفیر بلغارستان در ایران گفت: قرارداد خواهرخواندگی کاشان و کازانلاک، بر مبنای اشتراکات و تشابهات این دو شهر تاریخی و مهم در دستور کار مسئولان دو شهر قرار گرفت و به امضا رسید و زمینه ساز تحقق منافع مشترک است. 

«نیکولینا استفانووا کونوا» اظهار کرد: کاشان، تنها گذشته پرافتخاری ندارد، بلکه اکنون در حوزه‌های مختلف به ویژه گل محمدی و فرش یکی از قطب‌های برجسته در جهان است. 

وی با اشاره به پیشینه غنی تمدنی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی کاشان افزود: آثار تاریخی کاشان، نشان دهنده شکوه و عظمت تمدن و هنر در این شهر است و کازانلاک نیز از این حیث شهری زیبا و تاریخی محسوب می‌شود که باید با استفاده از تجربیات مشترک، این ظرفیت عظیم بیش از پیش معرفی شود. 

شایان ذکر است نخستین قرارداد رسمی خواهرخواندگی بین المللی کاشان با شهر کازانلاک بلغارستان با حضور سفرای دو کشور، شهرداران و مقامات عالی دو شهر در محل شهرداری کازانلاک منعقد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری کاشان، قرارداد رسمی خواهرخواندگی بین‌المللی کاشان با شهر کازانلاک بلغارستان با حضور سفرای دو کشور، شهرداران و مقامات عالی دو شهر در محل شهرداری کازانلاک امضا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha