• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99071511446
  • خبرنگار : 50212

تعرفه های سنگین، مشکل درمان دام

تعرفه های سنگین، مشکل درمان دام

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه گفت: یکی از مشکلات درمان دام بالا بودن تعرفه های درمانی است که باید به آن رسیدگی شود.

علی میرزایی در آیین افتتاح اولین بیمارستان دامپزشکی استان مرکزی در شهرستان ساوهتحقق جهش تولید نیازمند فراهم شدن زیرساخت هاست. در حوزه دامپزشکی و دامی نیز اگر بخواهیم جهش داشته باشیم باید امنیت سرمایه گذاری برای دامدار تامین شود برای تحقق این مهم باید بسترهای رشد و توسعه را  در حوزه دامپروری و آبزی پروری ایجاد کنیم که یکی از زیرساخت های مهم ایجاد مراکز درمانی و خدمات جانبی آن است. با راه اندازی این مرکز قطعا امنیت خاطر دامدار و تولیدکنندگان دامی فراهم خواهد شد.

وی افزود: در صورتی این مرکز درمانی می تواند نیاز کامل حوزه دامی را فراهم کند، که از حمایت های لازم از جمله در بحث تسهیلات برخوردار شود. به عنوان مثل در شرایط بحرانی که با مشکل تامین دارو و اقلام دارویی مواجه هستیم این بیمارستان باید بتواند  از پشتوانه حمایتی برای تامین خدمات برخوردار باشد.

فرماندار ساوه تصریح کرد: یکی از مشکلات درمان دام بالا بودن تعرفه های درمانی است که باید به آن رسیدگی شود. برای حمایت از دامدار علاوه بر فراهم کردن زیر ساخت های درمانی باید دامدار را در بخش تعرفه های درمان دام نیز حمایت کرد. در این حوزه خلاء قانونی وجود دارد. این مسئله باید به درستی تشریح و یک لایحه ویژه در این خصوص برای حمایت از دامدار مصوب و اجرا شود.

محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز با اشاره به ظرفیت های شهرستان در حوزه دام اظهار کرد: به مناسبت 14مهر روز دامپزشکی اولین بیمارستان  تخصصی دامی استان مرکزی در شهرستان ساوه  افتتاح  شد.

وی افزود: کمبود چنین مرکزی در سطح استان مرکزی احساس می شد، چراکه امکانات تشخیصی در سطح استان پایین بود و دامدار مجبور بود برای خدمات درمانی به تهران یا شهرهای مجاور برود که اینکار علاوه بر سختی تردد هزینه های بالایی برای دامدار به همراه داشت. خوشبختانه این مرکز با توجه به قابلیت هایی که دارد می تواند خدمات درمانی دامی را در سطح استان مرکزی پوشش دهد.

وی افزود: این بیمارستان از قسمت های مختلفی از جمله درمان دام بزرگ و دام کوچک تشکیل شده و شامل آزمایشگاه، اتاق رادیولوژی و بستری بوده و تمام قسمت هایی که برای درمان یک دام نیاز است در این بیمارستان طراحی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: در شهرستان ساوه عمده فعالیت ما بحث پرواربندی است.  شهرستان ساوه دومین شهرستان استان از لحاظ جمعیت دامی و پتانسیل دامی است و این بیمارستان می تواند خدمات خوبی هم از لحاظ درمانی و هم از لحاظ تکریم ارباب رجوع به دامداران ارائه دهد.

 اولین بیمارستان تخصصی دامپزشکی استان مرکزی با اعتبار 34 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 400 متر مربع افتتاح شد و با افتتاح این مرکز زمینه اشتغال 11 نفر فراهم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha