• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99071410535
  • خبرنگار : 50295

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماه‌نشان:

طرح هادی ۳۵ روستای ماه‌نشان نیازمند بازنگری است

طرح هادی ۳۵ روستای ماه‌نشان نیازمند بازنگری است

ایسنا/زنجان مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماه‌نشان گفت: تاکنون طرح هادی ۳۵ روستای این شهرستان نیازمند بازنگری است.

صمد نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ماه‌نشان ۱۲۵ روستای دارای سکنه دارد که ۹۶ درصد آن بالای آن  ۲۰ خانوار بوده و در ۹۴ روستای این شهرستان (معادل ۹۸ درصد) نیز طرح هادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح هادی ۳۵ روستای این شهرستان نیازمند بازنگری است، تصریح کرد: تاکنون اجرای فاز اول طرح هادی ۴۵ روستای شهرستان (معادل ۴۷ درصد) اجرا شده است که نسبت به میانگین استانی برابر و نسبت به میانگین کشور،ی پیشرفت قابل قبولی داشته است.

این مسئول یادآور شد: دو روستای قوزلو و خورجهان به‌عنوان روستاهای بافت با ارزش به تایید رسیده که طرح بافت باارزش روستای قوزلو نهایی و به تصویب رسیده و در صورت تخصیص اعتبار وارد فاز اجرایی خواهد شد. همچنین تهیه طرح روستای خورجهان در دست اقدام است‌.

نجفی با اشاره به اینکه در حدود ۷۷۶۵ واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در این شهرستان وجود داشت که تاکنون تعداد ۴۷۶۰ واحد مسکونی معادل ۶۱ درصد مقاوم‌سازی شده که نسبت به میانگین استانی برابر و نسبت به میانگین کشوری (۴۷ درصد) بالاتر است، اظهار کرد: روستاهای صعب‌العبور، روستاهای واقع شده بر روی گسل و روستاهایی که تاکنون از تسهیلات بهره نبرده‌اند، جهت مقاوم‌سازی در سال‌جاری بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

این مسئول با بیان اینکه تسهیلات طرح ویژه مقاوم‌سازی اعتبارات سال ۹۹ به میزان ۵۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد است که در سال‌جاری تعداد ۳۱۰ واحد مسکونی آسیب دیده از حوادث بارندگی فروردین سال ۹۸ با اعتبار ۱۷ هزار و ۳۶۰ میلیون ریال (۱۲ هزار و ۴۰۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات و ۴۹۶۰ میلیون ریال در قالب بلاعوض) بازسازی و همگی به مرحله بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha