• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403080603930
  • خبرنگار : 50163

پیوند اولیا و مربیان فرصتی برای تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه

پیوند اولیا و مربیان فرصتی برای تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه

ایسنا/زنجان امام جمعه شهر صایین‌قلعه گفت: پیوند اولیا و مربیان، بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه‌های تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه است‌.

حجت‌الاسلام محمد نوری امروز (یکشنبه ۶ آبان ماه) در جلسه انتخابات نماینده انجمن اولیا و مربیان شهر صایین‌قلعه جهت حضور در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ابهراشاره به نقش موثر این نهاد در پیشبرد اهداف علمی و تربیتی در جامعه، اظهار کرد: هدف اصلی تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام، تقویت ایمان و اعتقادات دینی است تا انسان‌ها به عقاید صحیح اسلامی پایبند باشند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مبانی دینی در تربیت فرزندان، عنوان کرد: ما وظیفه داریم دانش‌آموزان را به گونه‌ای تربیت کنیم که فضلیت‌های علمی و دینی را در کنار یکدیگر فرا گیرند.

نوری با بیان اهمیت تربیت دینی و قرآنی فرزندان ایران اسلامی، عنوان کرد: تربیت همان فراهم آوردن مقدمات لازم برای به فعلیت رسیدن قوای انسان در راه تقرب به خداوند است و ارزش حقیقی کارهای انسان در گرو تربیت اشرف مخلوقات است که همان هدف آفرینش است.

وی با اشاره به اینکه پیوند اولیا و مربیان، بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه‌های تحقق همکاری و هم دلی میان خانه و مدرسه است افزود: در سایه پیوند اولیا و مربیان، باید به جلب مشارکت و همکاری صمیمانه پدران و مادران بپردازیم و از توانایی‌های فکری و علمی و تخصصی آنان برای تربیت هرچه بهتر فرزندان میهن اسلامی بهره‌مند شویم.

در ادامه این جلسه مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر نیز عنوان کرد: در اهمیت و ضرورت تشکیل انجمن اولیا باید اذعان کرد که یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جذب و جلب مشارکت والدین و مربیان مدارس، همکاری و فعال بودن انجمن‌‏های اولیا و مربیان در سطح همه آموزشگاه‌ها است.

مجید مرادی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دارای سه ضلع معلم، خانواده و دانش‌آموز است، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش برای انجام رسالت خود نیازمند همکاری و همیاری خانواده است تا بتواند بدون محدود کردن وسعت وظایف، نقش خطیر خود را در تربیت نسل آینده ایفا کند و نقش اولیا و مربیان، اساسی و حیاتی است و باید با تعامل با کادر مدرسه در این خصوص دقت نظر باشد.

 وی در خصوص اهمیت توجه ویژه مدیران مدارس و معلمان به ارتباط موثر با دانش‌آموزان، حفظ و ارتقا اعتماد به نفس و مهارت‌های ارتباطی آنها، گفت: هدف نهایی آموزش‌ و پرورش طبق سند تحول بنیادین رسیدن به حیات طیبه است و باید اولیا مدرسه و خانواده‌ها در کنار هم ضمن همکاری تنگاتنگ قدم‌های مثبتی جهت رسیدن به این مهم و تربیت نسل تمدن‌ساز برداشته و تحقق آرمان اصیل فرهنگی اسلامی نائل شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha