• یکشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403080604367
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۶ آبان؛ تاکید رهبر انقلاب بر قدرت ملی/ضرورت پاسخ کوبنده به جنایتکاران

اخبار سیاسی ۶ آبان؛ تاکید رهبر انقلاب بر قدرت ملی/ضرورت پاسخ کوبنده به جنایتکاران

«دیدار رهبر انقلاب با خانواده‌های شهدای امنیت»،‌ «واکنش‌ها به اقدام تنش‌زای رژیم صهیونیستی»، «تقدیر از عملکرد پدافند هوایی ارتش در رویارویی با رژیم صهیونیستی» از موضوعات مهم خبری ششم آبان ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش  ایسنا، صبح امروز حضرت آیت الله خامنه‌ای با هزاران نفر از خانواده‌های شهدای امنیت دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، شهدای امنیت را جزو برترین شهدای راه حق خواندند و با اشاره به اهمیت زیربنایی امنیت در همه امور جامعه و ابعاد مختلف زندگی مردم، تاکید کردند: فقط یک ایران قوی می‌تواند امنیت و پیشرفت کشور و ملت را تأمین و تضمین کند؛ بنابراین ایران باید روز بروز در همه ابعاد اقتصادی-علمی-سیاسی-دفاعی و مدیریتی قوی‌تر شود.

مقام معظم رهبری در بخشی دیگری از بیاناتشان با اشاره به اقدامات مستمر رژیم خبیث صهیونیستی در ارتکاب وحشیانه‌ترین جنایات جنگی در غزه و لبنان، تشکیل یک «ائتلاف جهانی» علیه این رژیم پلید را خواستار شدند و با اشاره به حرکت شرورانه دو شب پیش رژیم صهیونیستی افزودند: در خصوص این غلطی که کردند، خودشان با اهداف خاص بزرگ‌نمایی می‌کنند اما کوچک‌انگاری آن و اینکه بگوییم چیزی نبوده و اهمیتی نداشت هم غلط است. البته کیفیت کار را باید مسئولان ما به درستی تشخیص و آنچه به صلاح این کشور و ملت است انجام دهند تا آنها بفهمند ملت ایران کیست و جوانان آن چگونه‌اند؟

ایشان قدرت ملی را تنها راه امن بودن ایران خواندند و افزودند: برای ایمن‌سازی کشور و جامعه و پیشرفت ایران باید از همه لحاظ اقتصادی، علمی، دفاعی، سیاسی و مدیریتی و دیگر ابعاد قوی باشیم و هر روز قوی‌تر شویم.

مسعود پزشکیان هم در شبکه اجتماعی ایکس به شهادت رسیدن نیروهای ارتش در حمله رژیم صهیونیستی و فراجا در جمله تروریستی شهرستان تفتان را تسلیت گفت و نوشت: فرزندان ایران در دفاع از حریم میهن جان فدا کردند، شهادت دلیران وطن را به دلاوران ارتش، جان برکفان فراجا، خانواده‌های معظم‌ و مردم قهرمان تسلیت می‌گویم. دشمنان ایران بدانند این مردم سلحشور در دفاع از خاکشان بی‌هیچ هراسی ایستاده‌اند و پاسخ هر حماقتی را با تدبیر و هوشمندی خواهند داد.

در همین ارتباط سیدحسن خمینی در پیامی به امیرلشکر موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، از پدافند هوایی ارتش به خاطر دفاع مقتدرانه از حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و شهادت عزیزان ارتشی را به همرزمان آنها و خانواده هایشان تبریک و تسلیت گفت.

یادگار امام(ره) در پیام دیگر به فرمانده انتظامی کشور با تسلیت شهادت ده تن از پرسنل کادر و سرباز فرماندهی انتظامی در تفتان سیستان و بلوچستان توسط عوامل تروریست، تاکید کرد: امید است با انجام اقدامات پیشگیرانه مضاعف در مروزهای جنوب شرقی، دیگر شاهد تکرار حوادث ناگوار تروریستی نباشیم و امنیت منطقه مستحکم تر از قبل تأمین شود.

معاون راهبردی رئیس جمهور هم در پیامی تاکید کرد که جهان باید با کنار گذاشتن پارادایم خطرناک گذشته و با محکوم کردن تجاوز اخیر اسرائیل و همراهی با ایران برای پایان دادن به آپارتاید، نسل کشی و جنایت در فلسطین، غزه و لبنان، این خودباوری دلیرانه و عزم صلح‌خواهانه ایران را به رسمیت بشناسد.

محمدجواد ظریف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با تسلیت شهادت دلاورمردان پدافند ارتش، نوشت: تاریخ ایران به ما می‌آموزد که می‌بایست این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی را ارج نهیم. پس از حدود ۱۵۰ سال تحقیر و از دست دادن سرزمین‌های فراوان در شمال و شرق و جنوب ایران عزیز و اشغال کشور و نسل کشی ایرانیان بی‌پناه در دو جنگ جهانی، و بیش از سه دهه وابستگی خارجی، امروز ایران سربلند می‌تواند در برابر هر قدرتی با هر پشتوانه‌ای بایستد، به‌گونه‌ای که برای نخستین بار در بیش از ۲۰۰ سال پیشین، در طول ۴۵ سال دشوار ولی پرافتخار حتی یک وجب از خاک مقدس ایران از دست نرود.

در تحلیلی از عملکرد پدافند کشور در رویارویی با رژیم صهیونیستی،فریدون عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اقدامی که صورت گرفت پدافند ما توانست با درصد بالایی خوب عمل کند و از نظر آماری تعداد کمی از پرتابه ها یا موشک ها توانسته اند از تور ضدهوایی ما عبور کنند. پدافند ما توانست خیلی خوب عمل کند و صرفا تعداد کمی اصابت رخ داد که طبیعی است.

در توییتی دیگر، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی نوشت: پدافند ایرانی که با تدبیر رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب، توسط جوانان غیور و متخصص کشورمان مستقر شده است، امتحان خود را به خوبی پس داد و رسوایی جدیدی را برای صهیونیست‌ها رقم زد.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی هم تعدادی از نمایندگان در تذکرات خود به اقدام متجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در حمله به جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان دادند،‌ از جمله محمدباقر قالیباف که در نطق پیش از دستورخود در هشداری به آمریکا گفت: به آمریکا که پشتیبان اصلی و شریک در تمام جرم‌ها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است، هشدار می‌دهیم که برای توقف کشتار مردم بی‌گناه در غزه و لبنان و جلوگیری از گسترش بی ثباتی و ناامنی در تمام منطقه، رژیم نامشروع صهیونی را مهار کرده و مجبور به آتش بس پایدار کند و اجازه ندهد این رژیم با بی‌تدبیری و جنگ افروزی سرنوشت شومی را برای خود و هم پیمانان خود رقم بزند.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع و ماده ۵۱ منشور ملل متحد خود را محق به دفاع از خود می‌داند و پاسخ به این تجاوزگری قطعی و با رعایت اقتضائات است.

رئیس مجلس  همچنین در جلسه‌ای که دبیران کمیسیون‌های تخصصی مجلس با وی داشتند، با اشاره به اینکه امروز در حوزه دفاعی و امنیتی برد ۲ هزار کیلومتری داریم در حالی که برد اقتصادی ما به این اندازه نیست، عنوان کرد: اگر قصد داریم در جبهه مقاومت پیروز باشیم باید بدانیم که اقتصاد نیز جزو جبهه مقاومت است از این رو بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب باید سیاست خارجی را به گونه‌ای فعال کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های اقتصادی جهان اسلام استفاده کنیم.

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،‌ وزیر امور خارجه طی اظهاراتی در جلسه امروز این کمیسیون تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه جنگ است و ما به هر حمله‌ای متناسب با آن پاسخ می‌دهیم، خواهان جنگ نیستیم اما از جنگ فرار نمی‌کنیم و برای هر جنگی آماده هستیم.

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (یکشنبه) ششم آبان ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha