• یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99071309680
  • خبرنگار : 50034

مدیر شعب بانک مسکن استان خبر داد

ارائه تسهیلات ۴۷ میلیاردی به صنایع مرتبط با مسکن در همدان

ارائه تسهیلات ۴۷ میلیاردی به صنایع مرتبط با مسکن در همدان

ایسنا/همدان مدیر شعب بانک مسکن استان همدان گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور به ۱۳۳۵ واحد در صنایع مرتبط با مسکن بیش از ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

رسول مالمیر یکشنبه ۱۳ مهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به پرداخت ۳۲۷ میلیارد تومان تسهیلات در شش ماهه ابتدای امسال گفت: در شش ماهه ابتدای امسال در استان همدان ۶۳۰۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۲۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تسهیلات پرداختی بانک مسکن در سال جاری، اظهار کرد: در استان همدان ۱۰۲۴ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن در بانک مسکن افتتاح حساب داشته و ۲۹ میلیارد تومان پول واریز کردند.

مالمیر با بیان اینکه هنوز متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن از سوی مسکن و شهرسازی به بانک مسکن معرفی نشده اند، تصریح کرد: در بخش مسکن مهر در شش ماهه ابتدای سال به ۷۴۸ واحد مسکونی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است همچنین در این مدت ۸۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد به مبلغ چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط بانک مسکن استان همدان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج توسط بانک مسکن، یادآور شد: در شش ماهه ابتدای امسال ۶۴۶ فقره به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۵۸ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه بهزیستی به مبلغ دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است، تصریح کرد: ۳۹ فقره تسهیلات بنیاد شهید به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شش ماهه ابتدای امسال پرداخت شده است.

مالمیر از پرداخت بیش از شش میلیارد تومان تسهیلات روستایی در شش ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت: ۱۷۰ فقره تسهیلات روستایی به مبلغ شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط بانک مسکن استان همدان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بافت فرسوده در قالب ۱۷۴ فقره پرداخت شده است، افزود: ۷۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه حوادث غیرمترقبه به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مسکن جزء ۱۰ صنعت برتر کشور است، ادامه داد: بخش مسکن یکی از پررونق ترین حوزه‌های اقتصادی به شمار می‌رود به‌طوریکه این بخش در اشتغالزایی و خروج از رکود حرفی برای گفتن دارد.

مطالبات ۲۸۰ میلیارد تومانی بانک مسکن 

مالمیر با بیان اینکه اقتصاددانان بر این باورند که میزان اشتغالزایی و اثرگذاری بخش مسکن بیشتر از بخش های کشاورزی و صنعت، معدن، نفت و گاز است، اظهار کرد: به ازای هر مترمربع مسکن پنج نفر و به ازای هر ۱۲۰ میلیون تومان یک نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد می‌شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان با اشاره به اینکه بخش مسکن یکی از پربازده ترین بخش های اقتصادی است، خاطرنشان کرد: مسکن قدرت خروج از رکود را دارد مشروط بر اینکه برنامه ریزی درستی در این بخش صورت بگیرد.

وی میزان مطالبات بانک مسکن استان همدان را ۲۸۰ میلیارد تومان دانست و افزود: بیشترین مطالبات بانک مسکن در بخش روستایی است.

مالمیر با اشاره به اینکه پنج واحد در تملک بانک مسکن استان همدان قرار داشته است، یادآور شد: سه واحد مسکونی کوچک که به سه بدهکار این بانک تعلق داشته، در حال احاله و بازگشت به صاحبانشان بوده و دو واحد دیگر از طریق مزایده به فروش رسیده است.

وی با اشاره به طرح میثاق این بانک، ادامه داد: براساس این طرح شش درصد جرائمی که به افراد تعلق گرفته است، در صورت پرداخت شامل بخشودگی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha