• یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99071309233
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیر جهاد کشاورزی املش مطرح کرد

افزایش گلخانه‌های کوچک در جهت ارتقای درآمد برنجکاران   

افزایش گلخانه‌های کوچک در جهت ارتقای درآمد برنجکاران   

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی املش گفت: به منظور افزایش درآمد کشاورزان، توسعه گلخانه‌های در مقیاس کوچک رو به رشد است.

مهدی صفری در گفت و گو با ایسنا گفت: در حال حاضر برداشت راتون در شالیزارهای شهرستان املش در حال انجام است.

وی افزود: امسال وضعیت راتون در شهرستان املش خوب است و امیدواریم تا حدی خسارت‌های زیادی که به دلیل ورس به برنج اولیه این شهرستان وارد شد، جبران شود.

صفری ادامه داد: علاوه بر راتون کشت دیگر محصولات کشاورزی از جمله سبزی و صیفی‌جات به خصوص شبدر در کشت سوم  می‌تواند در افزایش درآمد کشاورزان نقش موثری ایفا کند.

مدیر جهاد کشاورزی املش تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارهایی که برای افزایش درآمد کشاورزان در املش رو به افزایش است، توسعه گلخانه‌های در مقایس کوچک در جوار خانه‌های روستایی رو به رشد است.

وی افزود: در این گلخانه‌ها گل و گیاهان زینتی و گیاهان دارویی کشت می‌شود و کشاورزان با فروش آن درآمد خوبی را کسب می‌کنند.

صفری خاطرنشان کرد: محصولات این گلخانه ها علاوه بر بازارهای این شهرستان به بازار چابکسر که از بازارهای اصلی فروش گل و گیاهان زینیت است نیز فروخته می‌شود.  

وی گفت: همه تلاش ما این است که برنجکاران علاوه بر کسب درآمد از تولید برنج بتوانند از شالیزارشان، دیگر محصولات کشاورزی نیز کشت و برداشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی املش افزود: برای افزایش درآمد کشاورزان علاوه بر کشت گل و گیاه، درحال حاضر بسیاری از برنجکاران به پرورش اردک می‌پردازند، زیرا بهترین زمان است که جوجه اردک‌ها از شلتوک‌های ریزش شده در شالیزارها تغذیه کنند.

وی گفت: برنجکاران املشی همچنین علاوه بر توسعه پرورش ماکیان بومی از جمله اردک، به پرورش ماهی نیز می‌پردازند و به این ترتیب به گونه‌ای عمل می‌شود که برنجکاران با فروش چنین محصولاتی پس از برداشت برنج برای نقدینگی دچار مشکل نباشند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha