• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062919360
  • خبرنگار : 50040

مدرس حوزه علمیه:

کار و طلب و قدم آیت الله محفوظی برای خدا بود

کار و طلب و قدم آیت الله محفوظی برای خدا بود

ایسنا/گیلان مدرس حوزه علمیه، کار و طلب و قدم آیت الله محفوظی را برای خدا دانست و متذکر شد: متاسفانه چنین شخصیت های بزرگ را بعد از رحلت معرفی می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل صابری اراکی امشب، ۲۹ شهریورماه در مراسم ارتحال عالم عامل و فقیه مجاهد آیت الله عباس محفوظی در شهرستان رودسر، سراسر زندگی اهل بیت(ع) را انفاق و خدمت به مردم دانست و اظهار کرد: اهل بیت(ع) الگوی زهد بودند.

وی عالمی را عامل دانست که زاهد باشد و افزود: امیرالمومنین علی(ع) زهد را در سه عبارت ترک زینت دنیا، ترک هوی نفس و ترک دنیا معنا می کند.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه زینت های دنیا گذراست و انسان نباید به زینت دنیا دل ببندد، تصریح کرد: انسان باید منیت را کنار بگذارد و به نفسش «نه» بگوید.

حجت الاسلام صابری اراکی، شکوفایی اقتصاد را وظیفه مسئولان دانست و اضافه کرد: ترک دنیا به معنی ترک فعالیت اقتصادی نیست و باید از تولیدکننده و کارآفرین حمایت شود؛ در واقع باید در چرخه اقتصاد حرکت کنیم و خمس و زکات جریمه پول راکد است، اما نباید به دنیا دل بست.

وی با بیان اینکه آیت الله محفوظی ترک دنیا کرده بود و لقب ها و عنوان های دنیایی تغییری در روحیه ایشان ایجاد نمی کرد، گفت: حجت الاسلام محفوظی و آیت الله العظمی محفوظی تغییری در شخصیت ایشان ایجاد نکرد.

این استاد حوزه و دانشگاه آیت الله محفوظی را از یاران امام راحل دانست که تا آخرین لحظه از قطار انقلاب پیاده نشد و بیان کرد: ایشان به عنوان نماینده حضرت امام در آمریکا توانست ۱۳۱ نخبه ایرانی را با اخلاق و نورانیت و صداقتش جذب کند و به ایران بازگرداند.

وی درس اخلاق آیت الله محفوظی را سراسر اخلاص و معنویت دانست و افزود: ایشان به کارهای عام المنفعه اهتمام داشت و همواره انفاق می کرد؛ آیت الله العظمی بهجت(ره) علقه خاصی به آیت الله محفوظی داشت و امور مرجعیت را به ایشان واگذار کرده بود.

حجت الاسلام صابری اراکی از آیت الله بهجت به عنوان پدیده مرجعیت یاد کرد و گفت: آیت الله بهجت دنبال مرجعیت نبود و خودش را العبد می نامید و لذا آیت الله محفوظی به واسطه برخورداری از تقوا و عرفان، امین آیت الله بهجت بود.

وی کار و طلب و قدم آیت الله محفوظی را برای خدا دانست و متذکر شد: متاسفانه چنین شخصیت های بزرگ را بعد از رحلت معرفی می کنیم و در زمان حیاتشان غافل هستیم، زیرا جامعه ما باید چنین بزرگانی را تربیت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha