• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062919352
  • خبرنگار : 50040

معاون وزیر میراث فرهنگی عنوان کرد

ثبت ۲۰۰۰ رویداد در تقویم گردشگری/ مسافر باید به میزبان نفع برساند

ثبت ۲۰۰۰ رویداد در تقویم گردشگری/ مسافر باید به میزبان نفع برساند

ایسنا/گیلان معاون وزیر میراث فرهنگی، با بیان اینکه برای ثبت هر رویداد گردشگری در تقویم رویدادهای این وزارتخانه اعتبار ویژه تخصیص می دهیم، اضافه کرد: سالانه ۲۰۰۰ رویداد برگزار می شود و می توانیم برای چای لنگرود نیز این رویداد را ثبت کنیم تا همه گردشگران داخلی و خارجی درباره آن بدانند.

علی اصغر شالبافیان امروز، ۲۹ شهریورماه در نشست با هتل داران استان گیلان در شهرستان لنگرود، با اشاره به استقبال روزافزون گردشگران از این شهرستان، اظهار کرد: باید توسعه گردشگری در این منطقه هدفمند و برنامه ریزی شده باشد.

وی ساحل شهرستان لنگرود را بکر و منحصر بفرد دانست و افزود: مسافرانی که به این شهرستان می آیند، جذب زیبایی های آن می شوند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر لزوم معرفی ظرفیت های شهرستان لنگرود، اضافه کرد: باید سرمایه گذاران را به ساخت مجتمع های تفریحی و گردشگری عمومی هدایت کنیم.

شالبافیان شهرستان لنگرود را محکوم به توسعه گردشگری دانست که باید نظام مند شود و عنوان کرد: باید نقاط ویژه گردشگری را مشخص و الگوهای استاندارد جهت توسعه را برای سرمایه گذار تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه های گردشگری خوبی در شهرستان لنگرود در حال اجراست، گفت: در صورتی که این پروژه ها وارد چرخه خدمت رسانی شوند، به معرفی شهرستان به گردشگران کمک می کنند.

معاون وزیر میراث فرهنگی، ماندگاری مسافر و هزینه کردن را نیازمند بهانه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای گردشگری، اقتصادی است و مسافر باید به میزبان نفع برساند؛ البته این موضوع در استان های شمالی برعکس شده و مردم شمال هزینه خدمت رسانی به مسافران دیگر استان ها را بر عهده دارند که توسط شهرداری ها انجام می شود.

وی یکی از ظرفیت های ماندگاری مسافر در شهرستان لنگرود را مزارع و کارخانجات چای دانست و متذکر شد: مزارع و کارخانجات و موزه چای ظرفیت گردشگری است؛ استان گیلان ۱۵۰ کارخانه چای دارد و هر کدام می تواند برای مسافر جذاب باشد و موجب رونق خرید چای ایرانی نیز شود.

شالبافیان با اشاره به راه اندازی تور کارگاه های گز در اصفهان و ثبت رویداد گز در تقویم رویدادهای وزارت میراث فرهنگی، اضافه کرد: خوراک گیلان در حال طی مرحله تجاری شدن است و این ظرفیت برای چای نیز وجود دارد.

وی هر روستا با تولیدات کشاورزی و صنایع دستی را یک ظرفیت گردشگری و بهانه ماندگاری مسافر دانست و بیان کرد: نیازمند معرفی ظرفیت های گردشگری از طریق ثبت رویدادها هستیم.

معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه برای ثبت هر رویداد گردشگری در تقویم رویدادهای این وزارتخانه اعتبار ویژه تخصیص می دهیم، اضافه کرد: سالانه ۲۰۰۰ رویداد برگزار می شود و می توانیم برای چای لنگرود نیز این رویداد را ثبت کنیم تا همه گردشگران داخلی و خارجی درباره آن بدانند.

وی خواستار تعیین عوارض گردشگری برای شهرداری های استان های شمالی و جنوب کشور در بودجه ۱۴۰۴ شد و تصریح کرد: این عوارض خدمت رسانی را تضمین می کند، زیرا حجم بالای مسافر تولید زباله را به دنبال دارد و شهرداری ها باید برای دفن بهداشتی هزینه کنند.

شالبافیان همچنین از حل مشکل تعرفه گاز و برق هتل ها و اماکن گردشگری شد و تاکید کرد: سوخت یارانه ای برای کشتی ها و قایق های تفریحی نیز تخصیص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به دنبال تصویب طرح حمایت از توسعه و تشویق سرمایه گذاری در صنعت گردشگری هستند، ادامه داد: قانون گردشگری مربوط به سه دهه گذشته است، در حالی که اقتضائات گردشگری تغییر کرده و یکی از اولویت های کشور است.

معاون وزیر میراث فرهنگی با اشاره به تفویض اختیار برنامه هفتم به استانداران برای گردشگری ساحلی و دریایی، خاطرنشان کرد: به دنبال پویش معافیت تاسیسات گردشگری از پرداخت عوارض هستیم که موجب سرمایه گذاری در حوزه گردشگری می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha