• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99071208611
  • خبرنگار : 71129

احضار مدیران فیسبوک، توییتر و گوگل به کنگره آمریکا

احضار مدیران فیسبوک، توییتر و گوگل به کنگره آمریکا

مدیران سه شبکه بزرگ و شناخته شده رسانه اجتماعی قرار است اواخر اکتبر در کنگره آمریکا شهادت دهند و بحث حریم خصوصی و انتشار اطلاعات نادرست به ویژه مواردی که به دونالد ترامپ مرتبط است،‌ مورد بحث قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شهادت مدیران توئیتر، فیسبوک و گوگل در اواخر اکتبر در کنگره بر اساس بخش ۲۳۰ "قانون نزاکت ارتباطات" است که با هدف سلب واسطه‌های مسئولیت‌پذیری برای آنچه که از سوی دیگران در این رسانه‌های اجتماعی منتشر یا گفته می‌شود، تبیین شده است.

مارک زاکربرگ، مدیر فیسبوک، سوندار پیچای، مدیر گوگل و آلفابت و جک دورسی، مدیر توئیتر موافقت کرده‌اند که در مقابل کمیته تجارت سنا در ۲۸ اکتبر شهادت دهند. این خبر پس از آن منتشر شد که کمیته مذکور به صدور احضاریه برای مدیران رسانه‌های اجتماعی در صورت لزوم رای داد.

توئیتر در پیامی نوشت، مدیر این رسانه اجتماعی آماده شهادت دادن است و اعلام کرد: این اقدام کمی پیش از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر انجام می‌شود.

شبکه خبری سی.ان.بی.سی نیز با اعلام این مساله که کمیته تجارت سنا حضور این سه مدیر رسانه اجتماعی را تایید کرده گزارش داد، حضور زاکربرگ هم از سوی سخنگوی فیسبوک تایید شده است.

بر اساس بخش ۲۳۰ قانون نزاکت ارتباطات، هیچیک از کاربران و اپراتورهای یک سرویس رایانه‌ای تعاملی نباید به عنوان سخنگو یا منتشر کننده اطلاعات ارائه شده از سوی ارائه‌دهنده محتوای اطلاعات مورد بازخواست قرار گیرد.

جمهوری خواهان از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مکررا فیسبوک، یوتیوب و توئیتر را به تلاش برای سانسور صدای محافظه‌کارها متهم می‌کنند. در حالی که بر روی چندین توئیت و بازتوئیت از سوی ترامپ برچسب "رسانه دستکاری شده" یا "بررسی واقعیت" زده شده است.

در واکنش به این اقدامات، جمهوری‌خواهان خواستار اصلاح در بخش ۲۳۰ قانون نزاکت ارتباطات شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha