• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99070100761
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه اصفهان:

رفتار امروز دانشجویان در جبهه علم مانند جوانان در جبهه جنگ تحمیلی است

رفتار امروز دانشجویان در جبهه علم مانند جوانان در جبهه جنگ تحمیلی است

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دانشگاه مانند کل کشور از حریم شرافت، دین و ارزش‌ها دفاع می‌کند، گفت: رفتار امروز دانشجویان در جبهه علم مانند جوانان در جبهه جنگ تحمیلی است.

هوشنگ طالبی امروز (سه شنبه- ۱ مهر ماه) در مراسم آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در گلزار شهدای دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: مصادف شدن این دو مفهوم با هم به معنی این است که اگر امروز دانشگاهی با این وضعیت داریم ناشی از دستاوردهایی است که از دفاع مقدس به جای مانده است.

وی افزود: در این میان باید به این نکته توجه کنیم که در دوران دفاع مقدس چه دادیم و چه گرفتیم؟

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس انسان های بزرگی را از دست دادیم که اندازه یک ملت بوند، تصریح کرد: توجه به این نکته مهم است که در آن زمان چه چیزی را  از دست ندادیم. اینکه یک سانت از خاک کشورمان، ارزش ها، دین و حکومتمان را توانستیم حفظ کنیم ارزش بسیار بالایی دارد.

طالبی افزود: از سویی دیگر عزیزانی را از دست دادیم که هر کدام می توانستند کشور را به تعالی برسانند. شهدای گمنامی که در دانشگاه به خاک سپرده شده اند نمونه ای از این گوهرها هستند که در شرایطی سخت از کشور دفاع کردند.

به گفته وی شرایط جنگ تحمیلی با اوضاع امروز کشور مشابه است.

رئیس دانشگاه اصفهان یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی کشور در یک جبهه بود و کل دنیا در یک سوی دیگر، به طوری که با دست خالی در جنگ نابرابر دنیا عراق را مجهز می کرد و ما با دست خالی مقتدرانه ایستادگی می کردیم.

به گزارش ایسنا، طالبی اضافه کرد: درست مانند امروز که دشمن به شیوه ای دیگر با اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، ما را در یک جبهه قرارداده و ما با تمام توان ایستادگی می کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا به ما آموختند می توان با دست خالی ایستاد و مقاومت کرد، خاطرنشان کرد: دانشجویان عزیزی که در دوران دفاع مقدس در دانشگاه از دست دادیم، با خون خودشان ادامه راه دانشگاه را تضمین کردند و کسانی که بعد از جنگ سکان دانشگاه را در دست گرفتند، تربیت شدگان دوران دفاع مقدس بودند.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: دانشگاه مانند کل کشور از حریم شرافت، دین و ارزش ها دفاع می کند.

طالبی با بیان اینکه اگر امروز از نظر تولید علم حرفی برای گفتن داریم از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است، گفت: امکانات ما با کشورهای پیشرفته قابل مقایسه نیست و جایگاهی هم که داریم قابل مقایسه نیست.

وی افزود: جدایی بین نهادهای درگیر در جبهه جنگ دوران دفاع مقدس و جنگ امروز وجود ندارد. امروز بین بسیج و دانشگاه جدایی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه اصفهان موفقیت دوران دفاع مقدس را به مدد ایثارها، مسئولیت پذیری، ایمان و عشق جوانان آن دوران به نظام و این مرز و بوم اعلام کرد و گفت: امروز دانشجویان در جبهه علم همان رفتار جوانان در جبهه جنگ تحمیلی را انجام می دهند و بعد از دانش آموختگی هم با کمک به ارتقای علمی کشور در این راستا می کوشند.

به گفته طالبی در آن دوران کسانی که جبهه را در دست داشتند مردم بودند و اکنون نیز در جنگ نرم دشمن، مردم موثرند. امروز معتقدیم در جبهه مبارزه دانشجویان مشغولند و اقتدار ایران را رقم می زنند .

حجت الاسلام و المسلمین میثم شریف - نماینده نهاد رهبری در دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: هر سالی که انسان در طلب علم است باید از خدا تشکر کند. جهاد علمی و مبارزه با استکبار همزمان است و معتقدم جهاد تعطیل بردار نیست.

وی افزود: تا زمانیکه نتوانسته اند ما را از دینمان برگردانند استکبار با ما می جنگد و البته خاکریزها متفاوت است که گاهی اسلحه، گاهی حضور سر کلاس درس و در شرایط کنونی هم ادامه راه علمی به شیوه مجازی است.

وی اضافه کرد: با افتخار این مسیر را ادامه می دهیم و مسیری که تعریف کردیم رساندن پرچم به دست صاحب اصلی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha