• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99061813203
  • خبرنگار : 50214

رئیس کل دادگستری یزد:

وکیل باید کاشف حجاب قاضی از حقیقت باشد

 وکیل باید کاشف حجاب قاضی از حقیقت باشد

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان این که وکیل باید کاشف حجاب قاضی از حقیقت باشد، تاکید کرد: وکلا بالاترین استانداردهای امانت، صداقت و عدالت را سرلوحه کارشان قرار دهند.

«غلامعلی دهشیری» روز گذشته در نشست با جمعی از وکلای پیشکسوت استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 17 شهریور با اشاره به نقش و جایگاه وکلا در جامعه، گفت: وکیل باید کاشف حجاب قاضی از حقیقت باشد و تمام زوایای مغفول و پوشیده پرونده را برای قاضی روشن کند تا امکان احقاق حق و اجرای عدالت آسان شود و اگر این جایگاه به معنای واقعی تحقق پیدا کند، بسیاری از مسائل حوزه وکالت هم حل خواهد شد.

وی با تجلیل و تقدیر از زحمات مؤسسان و بنیانگذاران کانون وکلا در استان، اظهار کرد: تشکیل کانون وکلا در استان یزد دستاوردهای بسیاری را برای مردم استان و به ویژه جامعه وکلای و حقوقی استان به همراه داشت.

دهشیری تصریح کرد: کانون وکلای یزد اکنون به نهال تنومندی تبدیل شده است که باید با استفاده از تجربیات بزرگان و پیشکسوتان این حوزه آن را بیش از پیش تقویت کرد.

وی با بیان این که داشتن روحیه قدردانی مظهر یکی از خصلتهای خداوند است، افزود: هیات مدیره کانون وکلای فعلی باید قدردان زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در ادوار گذشته بوده و تمام تلاش خود را جهت حفظ دستاوردهای موجود و ارتقاء آن به کار گیرند.

عالی‌ترین مقام قضائی استان حضور و مشارکت فعالانه کانون وکلای استان در حوزه مسئولیت اجتماعی به ویژه در زمینه مقابله با کرونا، کمک به آزادی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد، حمایت حقوقی از اقشار محروم را فراتر از وظایف صنفی تعریف شده این کانون است و قابل تحسین و تقدیر دانست.

رئیس کل دادگستری استان یزد بر لزوم توجه کانون وکلای استان به بحث آموزش بالاخص آموزش کاراموزان  تاکید کرد و گفت: توجه به این مقوله ثمرات بسیاری برای مردم استان و دفع مظلمه رابه همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت کانون وکلا تعامل با دستگاه قضاست، افزود: دستگاه قضا، دستگاه حاکمیتی است و با قدرت و قوت برنامه‌های خود را در دوران تحول بدون توجه به حاشیه‌سازی‌ها ادامه می‌دهد.

وی در تبین امکان برخی رفتارها بعد از خروج از مسئولیت‌ها، تصریح کرد: هیچ کار و مسئولیتی بدون نقص و عیب نیست اما باید به دنبال شناخت و رفع کاستی‌ها و کوتاهی‌ها بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دهشیری با اشاره به ثمره شیرین وجود اتحاد، تعامل و همدلی بین مسئولان استان، اظهار کرد: استان در حوزه امنیت سرمایه‌گذاری جایگاه نخست کشور را کسب کرده که این نمونه‌ای از تعامل و  توانایی مدیران و همراهی مردم استان یزد است که در هر زمینه‌ای که اراده به حضور کرده اند، جزو برترین‌ها بوده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha