• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99060504778
  • خبرنگار : 50283

معاون عمرانی استاندار گیلان عنوان کرد

لزوم توجه به تامین منابع پایدار در شهرداری ها

لزوم توجه به تامین منابع پایدار در شهرداری ها

ایسنا/گیلان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، با بیان اینکه تاکنون هیچ کدام از شهرهای استان در حوزه تامین منابع پایدار اقدام موثری نداشته، گفت: البته اقداماتی صورت گرفته که این اقدامات با تغییر و تحول در حوزه مدیریت شهری مغفول مانده و به نتیجه نرسیده است.

علی اوسط اکبری مقدم امروز در آیین معارفه شهردار بندرانزلی ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: امروز شهر انزلی دارای ظرفیت متفاوت از ظرفیت سال های گذشته است و آن حضور نماینده دارای بینش و دانش این شهر در مجلس شورای اسلامی است که باید از این فرصت به خوبی در راستای توسعه شهر و استان بهره ببریم.

وی شورای شهر انزلی را از جمله شوراهای خوبی دانست که اعضای آن همکاری مطلوب تری نسبت به شهرهای دیگر داشتند و تصریح کرد: امروز حوزه مدیریت شهری با چند چالش مواجه است که یکی از آنها تامین منابع مالی با توجه به فشارهای اقتصادی است که در حوزه های مختلف از طرف دولت های استعمارگر در کشورهای مختلف از جمله کشور ما وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، با بیان اینکه تاکنون هیچ کدام از شهرهای استان در حوزه تامین منابع پایدار اقدام موثری نداشته، تاکید کرد: البته اقداماتی صورت گرفته که این اقدامات با تغییر و تحول در حوزه مدیریت شهری مغفول مانده و به نتیجه نرسیده که بتواند در راستای تامین مالی منابع شهرداری به موقع نقش خود را ایفا کند.

اکبری مقدم افزود: در بسیاری از شهرها بیش از ۳۰ درصد منابع مالی شهرداری ها وابسته به کمیسیون های ماده ۱۰۰ و پروانه های ساختمانی است و این یکی از نکات بسیار ظریفی که باید به آن توجه شود.

وی تاکید کرد: در مواردی شاهد هستیم شهرداران برای تامین منابع مالی ناچار هستند ظرفیت‌های جدیدی فراتر از قانون، سیستم مدیریت شهری و ضوابط بالادستی، طرح های تفصیلی و طرح جامع در شهر اعمال کنند که این مسئله بعدها منجر به دو مشکل اساسی در شهر می‌شود که یکی نابه سامانی در حوزه مدیریت شهری و اجرای طرح های تفصیلی و جامع و دیگر مشکلاتی است که در حوزه کاری خود دارند.

معاون عمرانی استاندار گیلان، یکی از چالش های اساسی انزلی را خطی بودن این شهر دانست و متذکر شد: از جهت حریم تالاب و حریم دریا محدودیت هایی داریم و این مسئله طی یک سال گذشته در حوزه وزارت کشور، راه و شهرسازی و نهاد ریاست جمهوری به شدت پیگیری شده اما هنوز منتج به نتیجه نشده است.

وی افزود: تا زمانی که این مسئله تعیین تکلیف نشود مشکلات عدیده‌ای را در مدیریت شهری خواهیم داشت که نباید همه آن را در شورا و شهرداری ببینیم و افکار عمومی باید به آن واقف باشد و یکی از مشکلاتی است که در سیستم مدیریت شهری دستگاه‌های اجرایی باید روی آن متمرکز شوند.

اکبری مقدم عنوان کرد: در گذشته مشکلاتی در زمینه طرح تفصیلی و جامع شاهد بودیم که در انزلی هم طرح تفصیلی نهایی نشده ولی قبل از نهایی شدن آن یک تیم تخصصی باید در مورد این مسئله کار کند؛ تیمی که دارای دانش و تخصص کافی باشد و براساس سلایق شخصی عمل نکند تا بتوانیم مشکلات این شهر را به درستی به مشاورین منعکس کنیم.

به گزارش ایسنا، سید بدرالدین بدری به عنوان شهردار بندرانزلی معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha