• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99060504707
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه اصفهان:

دانشگاه اصفهان منبع همکاری‌های جامعه محور و پایلوت است

دانشگاه اصفهان منبع همکاری‌های جامعه محور و پایلوت است

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه اصفهان گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار و موفقیت کشور، نمی‌توان در جامعه تک بعدی حرکت کرد، در این بین دانشگاه اصفهان پتانسیل بالایی برای همکاری های جامعه محور و پایلوت دارد.

هوشنگ طالبی امروز (چهارشنبه- ۵ شهریور ماه) در آیین امضای تفاهم نامه سه جانبه علمی، آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه اصفهان، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، اظهار کرد: دانشگاه اصفهان همپای دیگر دانشگاه های کشور از آموزش به پژوهش و از پژوهش محوری به سمت فناوری و اکنون نیز به سمت دانشگاه نسل ۴ در حال حرکت است.

وی افزود: بیش از ۶۵۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه اصفهان نیروی انسانی علمی بالایی برای این دانشگاه رقم زده که مشغول به تعلیم و تربیت بیش از ۱۵ هزار دانشجو در این دانشگاه بزرگ هستند.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه هفت هزار نفر از دانشجویان دانشگاه اصفهان در تحصیلات تکمیلی و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: ۴۵ درصد دانشجویان دانشگاه اصفهان در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند و دانشگاه اصفهان با ۱۴ دانشکده مشغول تعلیم و تربیت دانشجویان است.

طالبی افزود: دانشکده علوم زمین دانشگاه اصفهان گرایش های زمین شناسی، هواشناسی، اقیانوس شناسی و اقلیم شناسی دارد.

وی به مراکز پژوهشی دانشگاه اصفهان اشاره کرد و گفت: چند مرکز پژوهشی نیز جدای از دانشکده ها با سازمان های بیرون از دانشگاه فعالیت علمی پژوهشی دارند و این اقدام جزء سیاست های دانشگاه است.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه چند قطب آموزشی در دانشگاه فعال است، اظهار کرد: رشته های جدید از جمله توسعه رشته های مهندسی و علوم انسانی رشد بسیار خوبی داشته است.

طالبی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان دانشگاهی جامع با بخش‌های مختلف است، تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار و موفقیت کشور، نمی‌توان در جامعه تک بعدی حرکت کرد. دانشگاه اصفهان پتانسیل بالایی برای همکاری های جامعه محور و پایلوت دارد.

وی افزود: دانشگاه ها منبع خوبی برای تولید منابع انسانی علمی هستند و خوشبختانه کشور از لحاظ منابع طبیعی در وضعیت خوبی قرار دارد، اما سرمایه اصلی هر کشور منابع انسانی آن کشور است که اگر به منابع طبیعی سرشار اضافه شود توسعه و اقتصاد پایدار کشور رقم می خورد.

رئیس دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته اقدامات بسیاری در حوزه همکاری دانشگاه با فولاد مبارکه انجام شده و اعضای هیئت علمی موظف به گذراندن دوره در فولاد هستند.

طالبی به آسیب های مخاطرات زمین شناسی از جمله زلزله، کمبود آب و مسائل ناشی از آن، آلودگی هوا و ریزگردها و فرونشست اشاره کرد و گفت: این مشکلات فکر جدی که مبتنی بر علم باشد، می طلبد.

وی با بیان اینکه در دانشگاه اصفهان علاوه بر زمین شناسی، دانشکده اقتصاد، مهندسی عمران و نقشه برداری و علوم زیستی جغرافیا و ... می تواند در مجموعه زمین شناسی فعالیت کنند، بر لزوم همکاری ها تاکید کرد.

همچنین ایرج موفق- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این مراسم، از آمادگی کامل برای تعامل به وجود آمده خبر داد و اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های خوب استان در حوزه منابع طبیعی و برخورداری از ظرفیت علمی دانشگاهی همچون دانشگاه اصفهان می توان در این بخش موفق تر بود.

وی به تاسیس نخستین، بازارچه سنگ های قیمتی در استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نظام مهندسی استان جز رتبه های مطرح کشور است و تعداد معدن فعال استان در کشور در جایگاه نخست است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از ورود فولاد مبارکه و ذوب آهن برای نخستین بار به طرح های مطالعاتی خبر داد و افزود: دو مجموعه بزرگ دیگر نیز با تعامل سازمان زمین شنایی برای مطالعات تکمیلی در حال فعالیت هستند.

موفق تاکید کرد: دانشگاه اصفهان با پتانسیل های علمی بالایی که دارد زبانزد است و قطعا می توانیم سه ضلع قوی در این حوزه باشیم.

به گزارش ایسنا، تفاهم نامه توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه اصفهان، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با توجه به پتانسیل های تحقیقاتی و پژوهشی در ۹ ماده و چهار نسخه امروز (۵ شهریور ماه) با حضور علیرضا شهیدی- معاون وزیر و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در دانشگاه اصفهان به امضاء رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha