• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99060403248
  • خبرنگار : 50004

مسئول اورژانس مرکز آموزشی درمانی کودکان تبریز خبر داد

کاهش مراجعه به اورژانس بیمارستان کودکان تبریز پس از شیوع کرونا

کاهش مراجعه به اورژانس بیمارستان کودکان تبریز پس از شیوع کرونا

ایسنا/آذربایجان شرقی مسئول اورژانس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی کودکان تبریز از کاهش مراجعه به اورژانس این بیمارستان پس از شیوع کرونا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کرونا کودکان ‌را کم‌تر درگیر کرده و یا شدت بیماری در آن‌ها کم‌تر است، بیماران کم‌تر مراجعه می‌کنند.

دکتر جواد احمدیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: ماهانه 2000 الی 3000 بیمار به اورژانس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی کودکان تبریز مراجعه می‌کنند و خدمات این مرکز در دوران کرونایی هم کم نشده است و همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: به دلیل نبود طب اورژانس در بیمارستان کودکان، پزشکان متخصص و یا فوق تخصص‌های کودکان در این مرکز آموزشی درمانی پاسخگوی بیماران هستند.

وی بیان کرد: صبح‌ها معمولا یک پزشک هیات علمی دانشگاه و دارای فوق تخصص کودکان به عنوان مسئول اورژانس این بیمارستان تعیین می‌شود، اما در شیفت عصر و شب نیز پزشک متخصص کودکان مقیم در اینجا داریم و 24 ساعته پاسخگوی مواردی هستیم که به طور اورژانسی مراجعه می‌کنند.

احمدیان خاطرنشان کرد: همزمان با ارائه خدمت پزشکان و متخصصان، انترن‌ها، اکسترن‌ها و رزیدنت‌های پزشکی نیز آموزش دیده و خدمات هم ارائه می‌دهند.

وی اظهار کرد: اورژانس، بخشی واسطه‌ای بین درمانگاه و بخش‌های بستری است، معمولا بیمار به این بخش ارجاع شده و پس از ثابت شدن شرایط طی 12 ساعت تعیین تکلیف و یا ترخیص شده و یا به بخش‌های دیگر منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه اورژانس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی کودکان تبریز، یکی از مجهزترین مراکز در شمالغرب کشور به شمار می‌آید، گفت: اورژانس از نظر تعداد تخت‌های بستری و گستردگی بسیار مجهز بوده و حتی به اتاق عمل سرپایی و نمونه‌برداری‌های سرپایی نیز مجهز شده است.

مسئول اورژانس مرکز آموزشی درمانی کودکان تبریز در ادامه با اشاره به ساخت مرکز مجهز کودکان در شهرک خاوران تبریز، اظهار کرد: در صورت تکمیل این مرکز و تجهیز آن تا پایان سال، مرکز کودکان تبریز به شهرک خاوران انتقال یافته و بخشی از مرکز تبریز برای پاسخگویی به نیازهای مردم باپرجا خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز کودکان شهرک خاوران دارای 85 تخت اورژانس بوده و تعداد تخت‌‎های بستری آن حدود دو برابر تخت‌های بستری مرکز کودکان فعلی تبریز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha