• سه‌شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۰:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99060402940
  • منبع : نمایندگی سمنان

بهره برداری از ۹۰ پروژه روستایی استان سمنان در هفته دولت

بهره برداری از ۹۰ پروژه روستایی استان سمنان در هفته دولت

ایسنا/سمنان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان از بهره برداری از ۹۰ پروژه روستایی استان سمنان در هفته دولت خبر داد.

مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اظهار کرد: برای بهره برداری از این ۹۰ طرح دهیاری‌های استان ۱۱۹ میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های آماده‌ بهره‌برداری دهیاری‌های استان سمنان در زمینه کشاورزی، بهسازی معابر و اجرای طرح هادی، احداث بوستان، ساماندهی آرامستان و توسعه گردشگری است.
صمیمیان با اشاره به بهره مندی همه شهرستان های استان از پروژه های روستایی هفته دولت ادامه داد: ۶ طرح در شهرستان سمنان، ۶ طرح در شهرستان آرادان، ۲۳ طرح در شهرستان گرمسار، ۱۳ طرح در شهرستان شاهرود، ۲۲ طرح در شهرستان میامی، ۱۶ طرح در شهرستان دامغان و ۲ طرح در شهرستان مهدیشهر به وسیله دهیاری‌ها اجرا شده و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه بیشترین جمعیت روستایی استان مربوط به بخش کالپوش میامی است، گفت: بیشترین هزینه کرد دهیاری‌ها برای افتتاح طرح‌ها به مناسبت هفته دولت امسال مربوط به میامی است.
وی تصریح کرد: میزان دانش و سواد دهیاران نقشی مهم در ابتکار عمل و اتخاذ تصمیم‌های خلاقانه برای توسعه روستاها دارد و استان سمنان از لحاظ سواد دهیاران در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
وی با بیان اینکه ۲۵۷ روستای استان سمنان دهیاری دارد، افزود: ۹ درصد دهیاران استان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۳۷ درصد دهیاران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، ۱۵ درصد دارای مدرک تحصیلی کاردانی، پنج درصد دارای تحصیلات حوزوی و ۳۸.۵ درصد دارای دیپلم هستند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: توانمندسازی دهیاران نقشی مهم در تحقق راهبرد جهش تولید و توسعه و رونق روستاها دارد و استان سمنان در این زمینه پیشرو است.

وی با بیان اینکه ۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند افزود: سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha